Hallo allemaal,
Ik ben helemaal nieuw hier, dus ik hoop dat ik dit bericht in het juiste forumdeel plaats, zo niet bij voorbaat sorry...
Wij hebben in onze keuken een Miele CVA620 ingebouwd zitten. We gebruiken deze zelf vanaf ongeveer juli 2009, tot voor kort zonder problemen.
Echter, een paar dagen geleden kregen we eerst de melding "ontluchten", dat heb ik dus gedaan zoals het in de gebruikshandleiding staat aangegeven. Na enkele seconden kwam er weer een mooie egale straal uit de heetwatertap dus dat leek goed.
Bij de volgende bak koffie ging het echter weer mis, hij gaf netjes aan "1 kopje koffie bereiden", en ik hoorde het bekende geluid van het malen van de bonen, daarna stond er "1 kopje bevochtigen" maar er kwam geen water, daarna ging hij over op "1 kop koffie bereiden" echter ook zonder dat er koffie/water uit de tuitjes kwam.
Na enige tijd kwam er weer gewoon "klaar voor gebruik" te staan maar geen koffie dus.
Deurtje geopend, de koffie zat gemalen in de unit, maar geen water erdoorheen gegaan dus.
reservoir gecontroleerd, die zat er goed in en ook vol, daarna de heetwatertap gebruikt, en die gaf netjes heet water.
Alles nog eens goed gereinigd, weer teruggeplaatst maar steeds geen koffie, alleen bonen malen.
Apparaat uitgezet, paar minuten gewacht en weer aangezet, en toen gaf hij één normale bak koffie, de tweede was weer mis, maar nu leek het alsof hij vastliep binnenin.
deur open, de unit zat vast omdat hij niet volledig in de basisstand was gekomen, deze er toch voorzichtig uitgehaald met wat beleid en hulp met de hand.
Weer alles goed schoongemaakt, maar nu krijg ik de unit niet meer op de as die hem aandrijft; de stand van de splines komt niet overeen met die van de unit in ruststand.
Ik heb hem daarna met de deur open overbrugt; dus afvalbak op zijn plek en de schakelaar van de unit overbrugd, deurschakelaar ingedrukt en apparaat aangezet, asje draait beetje voor- en achteruit klinkt ook normaal, maar de stand van de (ongelijke grootte) splines komt niet overeen met die van de unit.
Vraag: is er iemand die me kan vertellen hoe ik deze storing kan oplossen? kan ik de kunstof-as er aan de voorkant uithalen en hem bijvoorbeeld verzetten, of is deze bij het vastlopen soms een tand versprongen??
bij voorbaat vriendelijk dank
Harold