Bosch TCA 5202 Benvenuto Classic Piano

koffie-henkie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 11:14

Bosch TCA 5202 Benvenuto Classic Piano

Berichtdoor koffie-henkie » ma 15 sep 2014, 20:23

1 maand geleden een Bosch TCA 5202 overgenomen van mijn dochter, in de verwachting dat versgemalen bonen een betere smaak op zou leveren dan filter koffie, maar dat valt tegen.
In de hoop dat een schoonmaakbeurt via het schoonmaak programma verbetering zou geven, het schoonmaakprogramma opgestart, reinigingstablet erin gedaan en reinigen maar.
Echter halverwege het reinigingsprogramma wou hij niet meer verder.
Nu zit ik met een onbruikbaar toestel.
Het groene lampje brand maar ook de S van service en het lampje ernaast van de schakelaar van het stoompijpje.
Wie weet hoe ik het service programma handmatig kan doorstappen er uit komt, en/of hoe het service programma gereset kan worden.
Wie weet wat het betekend als het lampje van de schakelaar van het stoompijpje blijft branden?
Het gaat om de Bosch TCA 5202 Enr. TCA 5201 / 01 FD8804 24 0219
Heb hem inmiddels zover gekregen dat hij het weer doet door het drukken op allerlei knopjes, maar het Service lampje blijft branden.
Durf echter niet nogmaals het schoonmaakprogramma te doorlopen omdat ik bang ben dat hij halverwege weer niet verder zal willen.De vorige keer stopte hij op het moment dat hij aan het tweede deel van het ontkalkingsproces moet beginnen, nadat de draaiknop op de stand van het stoom/uitlooppijpje te hebben gezet gebeurt er vervolgens niets meer.
Ik hoop dat er een slimmerik is die me kan uitleggen wat het probleem is
Alvast bedankt

Twinbike
Berichten: 22
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 22:25

Re: Bosch TCA 5202 Benvenuto Classic Piano

Berichtdoor Twinbike » za 20 sep 2014, 21:10

hallo koffie-henkie,

ik kan je helaas niet helpen; want ik heb hetzelfde probleem met de Bosch Benvenuto!

Loop netjes het serviceprogramma door, totdat deze de melding geeft "schakelaar stoompijpje" ; daarna gebeurd er helemaal niets. Ook op de Bosch site wordt ik niet veel wijzer wat het probleem kan zijn.
Opnieuw opstarten en ook opnieuw het serviceprogramma doorlopen geeft hetzelfde resultaat; blijft hangen bij "schakelaar stoompijpje". Verder loopt alles gewoon door/geen verstoppingen of id.

Wie kan ons helpen?
BFC ela / Macap mxd Extreme / 2x Gaggia mini '72 / Wmf '60 / FTM / Quickmill omre monza / Bruni brunella

danny79
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 19:34

Re: Bosch TCA 5202 Benvenuto Classic Piano

Berichtdoor danny79 » zo 25 jan 2015, 20:49

Komt er wel water uit wanneer je de warm water functie gebruikt?

Koffieboontjes
Berichten: 1
Lid geworden op: do 05 jan 2017, 11:56

Re: Bosch TCA 5202 Benvenuto Classic Piano

Berichtdoor Koffieboontjes » do 05 jan 2017, 12:05

Hallo,

Zie dat dit probleem alweer van eind 2013 is maar ik loop hier ook tegenaan tijdens reinigingprogramma. Heb het apparaat volledig schoongemaakt en opnieuw aangezet en er verschijnt een groen knipperend bonenlampje en groen knipperend stoomlampje tevens blijft het rode service lampje branden (logisch want dat programma stopte bij de stap: container plaatsen onder stoompijpje en knop naar rechts draaien.....dan gebeurt er niks)

Hoop dat jullie geholpen zijn en dit met mij willen delen.HELP!

Groetjes


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron