voorstellen en een dringende vraag

koffieknuffel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 02 jan 2018, 19:48

voorstellen en een dringende vraag

Berichtdoor koffieknuffel » di 02 jan 2018, 21:25

Ik ben Henk en woon in de kop van Overijssel en mijn hobby's zijn motor rijden klussen in en om het huis electronica modelbouw.
Mijn werk is elektromonteur en dan specifiek in Trommelmotoren.
Nu hebt ik van een collega een Jura Ena5 overgenomen maar daar is 8 jaar geen onderhoud aan gedaan.
Hebt zelf een revisiezetje gekocht voor de Zetgroep en geplaatst en dat is goed gegaan, en hebt zelfs de slangen vernieuwd.
Nou heb ik het probleem dat hij geen koffie uit de uitloop laat lopen de stoom pijp die doet het wel komt ook warm water uit.Als ik 1 koppie koffie indruk gaat de 2 keer op en neer en dan komt alles in de lek en residubak terecht en dan geeft hij de melding kraan openen en als ik dat doe dan vult hij een kopje met warm water en dan zegt hij kraan sluiten en daarna gaat hij opwarmen en dan geeft hij aan GEREED\ONTKALKEN.

Groetjes Henk

jeroegro
Berichten: 6
Lid geworden op: di 20 mar 2018, 09:13

Re: voorstellen en een dringende vraag

Berichtdoor jeroegro » do 22 mar 2018, 21:19

Dag Henk,
ik ben ook geen vakman op dit gebied maar heb al drie apparaten zo aan de praat gekregen, wel in de ET, net als jij. Ik lees, "ontkalken" dus zou zeggen, eerst maar eens ontkalken. Koffiemachines zijn veeleisende kalkproducenten, dus geef hem zijn zin en ontkalk m met de voorgeschreven methode. Dus geen azijn!!

Succes!

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: voorstellen en een dringende vraag

Berichtdoor Jura_Impressa » vr 23 mar 2018, 05:29

Henk,

Als je de machine even fopt door alles te plaatsen behalve de residubaklade, dan kan je meekijken in het proces. Dat foppen bestaat dan uit het laten denken dat deze lade er wel is.

Belangrijk is te weten waar het water uitloopt als je koffie zet.

Kijk of de aandrijfmotor op het drainageventiel van de zetgroep het wel doet. Het drainageventiel zit helemaal onderaan de zetgroep. Aan de rechterkant ervan komt er een pennetje uit de machine die het ventiel opent en sluit. Dit functioneert waarschijnlijk niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron