Siemens TK58001 / 01 koffie loopt door na afvalbak

Nedish
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 07 jun 2023, 11:54

Siemens TK58001 / 01 koffie loopt door na afvalbak

Berichtdoor Nedish » do 08 jun 2023, 11:25

Mijn apparaat zet koffie maar de koffie loopt niet uit de bovenkant maar komt in de afvalbak terecht. (Maakt niks uit hoe sterk ik de koffie zet)
Gisteren nam ik het zetgroep eruit en maakte het schoon, toen werkte het weer ok maar nu is het euvel weer terug.

Kan iemand mij uitleggen wat ik kan doen om dit op te lossen?

Bedankt

KoffieLaw
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 27 okt 2021, 09:43

Re: Siemens TK58001 / 01 koffie loopt door na afvalbak

Berichtdoor KoffieLaw » do 08 jun 2023, 11:44

Bij deze machine kunnen doorgaans twee oorzaken zijn. Je zetgroep kan stuk zijn, denk bijvoorbeeld aan versleten rubbers, doorgebroken drukstukhouder of de veren van de drukcilinder zijn stuk. Of je hebt een lekkende drainageventiel. Wil je zeker weten of je lekgroep lekt of het drainageventiel, dan raad ik je aan de 'voorklep' van de lekbak te verwijderen zodat je de binnenkant ziet van de machine. Vervolgens koffie zetten. Lekt de machine onder de zetgroep, dan is de kans groot dat je zetgroep lekt. Lekt de machine in het midden (wand), dan is het drainageventiel lek.

e.spuij
Berichten: 3
Lid geworden op: di 20 dec 2022, 13:54

Re: Siemens TK58001 / 01 koffie loopt door na afvalbak

Berichtdoor e.spuij » zo 23 jul 2023, 09:23

Beste mensen , ik heb zelf ook een volautomaat Siemens .
Ik heb in middels zelf bijna 2 jaar zitten tobben met lekkage in het afvalbakje voor de koffieschijven. De hele automaat was rond de zetgroep zeiknat zelfs de magneetjes waar het slangje op zijn plaats gehouden word waren veroest.
Ik heb de BSH GROEP erbij gehad ?
Een nieuwe koffie molen erin gezet en de magneetjes vervangen , daar moet de machine helemaal voor uitelkaar.
€225 armer en niet verholpen dus!
Ik heb inmiddels de zetgroep meerdere keren uitelkaar gehaald en ik moet nu zeggen hij is DROOG.
Het zat in het veertje met het drukventielje wat achter het zeefje gemonteerd zit. Het enige wat je nodig hebt is een beetje durf om hem uitelkaar te halen en een TORX 10 schroevendraaiertje. De boel netjes schoonmaken het dopje eruit halen is misschien het lastigste ik heb het schroeven draaiende aan de voorzijde in een gaatje gestopt en toen het dopje eruit geduwd inmiddels 2 weken geleden en heerlijke droge koffieschijven. !!!!!!!
E.spuij@gmail.com


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron