Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

smolly
Berichten: 14
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 20:54

Re: Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor smolly » za 07 jul 2012, 15:46

Ondertussen is de nieuwe pomp al een tijdje in de machine , alles werkt nu beter dan voordien met al de nieuwe onderdelen .
Heb veel minder rest lekage in de opvangbak en de kofiekoekjes zijn veel droger in de koffie opvangbak en de koffie is terug heel goed .
Tja , in principe vind ik het normaal een veel te duure seaco , onderdelen zijn blijkbaar hetzelfde , en onderhoud en revisietijd dus ook , maar slechter ( of beter ) dan een seaco met dezelfde onderdelen dus niet .
Normaal kopen zou ik vroeger niet gedaan hebben wegens de prijs , maar zat nu eenmaal in de schowroom keuken die ik voor een prijsje heb laten verplaatsen naar mijn keuken met allemaal miele toestellen , en moet zeggen dat de koffie machine het populairst is , 12.000 kopjes ondertussen op 4 jaar met 2 personen en nu 12 jarige dochter die geen koffie drinkt maar wel heet water en al gebruikt .
Tevreden ? ik ? Ja ja en ja , kan niet meer zonder , en een reviesie ?? , dat doen we toch gewoon effe zelf , he he .
Bedankt mannen , ultime forum hier voor zo een toestanden , alles is perfect gelukt via al de treads hier .
Al is somige komentaar helemaal niet nodig tegenover bezitters van zo een cva 620 -2 machine , aangezien we die machine niet echt doelbewust gekocht hebben he .

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor @3aan » za 07 jul 2012, 17:10

Al is somige komentaar helemaal niet nodig tegenover bezitters van zo een cva 620 -2 machine , aangezien we die machine niet echt doelbewust gekocht hebben he .
Je ziet jezelf nogal graag in een slachtofferrol gewenst of ongewenst, maar ga dat niet keer op keer hier vertellen dat is in het geheel niet nodig, wees blij dat je een leuk forum treft met allerhande liefhebbers van lekkere koffie die dit allemaal op hun manier beleven, als je niet tegen een plaagstootje kan, tja het is hier zo af en toe net het echte leven he? ;)

Ben blij voor je dat het allemaal gelukt is en hoop dat je nog lang van die (k) machine mag genieten, het is wel zo als ik een bakkie koffie krijg aangeboden van iemand met zo'n machine ik steevast en vriendelijk bedankt voor de eer. :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor R&B » za 07 jul 2012, 23:15

Je hóeft niet perse in elk board te reageren, Aadje?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

smolly
Berichten: 14
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 20:54

Re: Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor smolly » za 14 jul 2012, 01:04

Je ziet jezelf nogal graag in een slachtofferrol gewenst of ongewenst, maar ga dat niet keer op keer hier vertellen dat is in het geheel niet nodig, wees blij dat je een leuk forum treft met allerhande liefhebbers van lekkere koffie die dit allemaal op hun manier beleven, als je niet tegen een plaagstootje kan, tja het is hier zo af en toe net het echte leven he? ;)
Ha , men lichtje gaat op , had een tijdje geleden met een post al eens slachtofferrol gepeeld :D .
Maakt me niet uit , de k*t machine geegft me terug men dagelijks brood(hehh koffie bedoel ik )
Zonder dit forum zou de machine nu op grof vuil beland zijn op het containerpark .
Bedoel maar dat problemen met de miele cva620 net zo simpel op te lossen zijn als met een soortgelijke machine .

Deze koffie machines hebben blijkbaar af en toe een reviesie nodig .

cebess
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 jun 2017, 08:42

Re: Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor cebess » do 15 jun 2017, 08:59

Beste forumleden,

Ik weet dat dit een oud topic is maar wilde toch even mijn ervaring delen, wie weet heeft iemand anders er wat aan. Ik heb hier een CVA 620-2 waar regelmatig geen water uit komt. De pomp maakt op dat moment nog wel geluid echter is dat geluid zachter dan normaal. Het apparaat is niet van mij maar ik heb aangeboden om de machine na te kijken. Volgens de Miele monteur was de print defect, kosten 350 euro voor alleen de print. Aangezien ik zelf behoorlijk bekend ben met elektronica heb ik gezegd de print wel te repareren. Allereerst maar eens meten of er spanning op de pompaansluiting komt (met aangesloten pomp) en of deze ook constant is. Dit was het geval. De spanning was 230V tijdens spoelen of warm water tappen. Echter kwam er geen water uit maar hoorde je de pomp wel (zachtjes). Dus print kon het niet zijn. Pomp uitgebouwd en los getest en pompt prima. Weer ingebouwd en werkte ook weer voor een korte periode. Daarna geen water meer.
De pomp is al eens vervangen geweest door Miele in 2012 door een ULKA EP5GW 230V 50Hz 48W.
Even zoeken op internet en de prijzen lopen van 18 tot 230 euro. Ik heb gekozen voor de goedkoopste optie en was inclusief verzenden 21,90 euro kwijt. Ik heb begrepen dat de EP5GW niet origineel in de CVA 620 zit maar als Miele dit als vervangend onderdeel kiest dan zal het best goed zijn. Nergens staat dat de pomp geschikt is voor de CVA 620 maar het is exact dezelfde pomp dan die Miele heeft geplaatst op de datumcode na.
Na montage werkt alles weer naar behoren, een stuk goedkoper dan 350 euro + montage wat toch al gauw richting de 450 euro totaal was geweest.
Ik wil dit verhaal hier delen zodat iemand anders met een vergelijkbaar probleem of met de zoektocht naar een geschikte pomp hier misschien iets aan heeft. Zelf heb ik hier veel gelezen en goede informatie gevonden over de CVA 620.

PietRest
Berichten: 1
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 14:40

Kortsluiting CVA620 na ontkalken en spoelen

Berichtdoor PietRest » di 07 nov 2017, 14:48

Ik heb mijn Miele CVA ontkalkt en gespoeld en nu geeft hij kortsluiting. Hoe kan dit? en Wat kan ik doen?
Groet,
Pieter

jeroegro
Berichten: 6
Lid geworden op: di 20 mar 2018, 09:13

Re: Kortsluiting CVA620 na ontkalken en spoelen

Berichtdoor jeroegro » do 22 mar 2018, 21:50

Ik heb mijn Miele CVA ontkalkt en gespoeld en nu geeft hij kortsluiting. Hoe kan dit? en Wat kan ik doen?
Groet,
Pieter
Wat bedoel jij met kortsluiting? UIt het schema lees ik af dat er verschillende circuits een eigen fuse hebben. welke gaat kapot, of zit er kortsluiting in je hele eindgroep in de stoppenkast? Zou kunnen dat hij een aardfout maakt als je geen aardlekschakelaar hebt. Isolatieweerstand meten op 250v testspanning.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron