Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

smolly
Berichten: 14
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 20:54

Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor smolly » ma 19 mar 2012, 12:14

Probleem is zoals bij vele ( met deze machine) dat als ik de machine aanzet of uit stand by haal ik welgeteld 1 normaal kopje koffie krijg en lijkt alles normaal te gaan , een 2'de kopje direct daarna of zelfs een paar minuten daarna maakt de machine na het malen en de koffie gedumt te hebben even heel korte en niet normale brom geluidjes , en daarna hoor je de pomp luider brommen dan normaal en veel langer , ook komt er dan maar een bodempje water bij de koffie .
Even een kopje onder het stoompijpje en opendraaien tot er stoom kwam (duurde ook langer dan normaal) en daarna kon je weer welgeteld 1 normaal kopje koffie krijgen enz..
Ik heb dan de pomp voledig demonteerd en vanbinnen proper gemaakt , verder niets speciaal aan gevonden . maar dat heeft niets veranderd aan de situatie .
Daarna de (RVS model) boiler met witte vulpijpje verwijderd en in dit vulpijpje kwam ik wel een doorgebroken soort messing plat ringetje tegen dat om het mesing afsluit stangetje hoort te zitten .
Hoop dus dat daar de hoofdoorzaak van het geval zit , en ik niet eindeloos verder moet gaan zoeken .
Verder heeft de onderste piston in de brouw unit , ter hoogte van het zeefje zeker 2 of meer mm speling in de plastieken cilinder waar hij inzit .lijkt me dus ook niet normaal , aangezien dat er zo ook koffiegruis onder de cilinder kan belanden lijkt me .
Ook het regelmechanisme voor fijn en grof malen zit onder de gemalen koffie , moet dus ook nog even nagekeken worden .
Turbine ook nagekeken vanbinnen , alles lijkt hierme in orde te zijn .

Heb dus nieuw besteld voorlopig , pompje + overdruk ventiel in een keer . brouwunit compleet , witte vulpijpje compleet , en aangezien ik de koffiemolen dus toch deels moet demonteren in een keer nieuwe maalwieltjes .

Hoop dat ik zo al in de goede richting kom van een reparatie ?

Even vermelden nog dat de machine nu een 10.000 kopjes op de teller heeft , en normaal zoals het moet onderhouden is .

smolly
Berichten: 14
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 20:54

Re: Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor smolly » di 20 mar 2012, 22:38

Miele CVA 620 , en samen met geen water bij de koffie , ja , dit komt vele keren langs op dit volautommaat deeltje van het forum .
Een oplosing hiervoor specifiek per probleem komt hier niet op dit deel van het forum langs .
Ook al heb ik al 3 keer alle 11 pagina's voledig overlopen voor de miele en net zo voor compatiebele caeco toestellen .
1: flowmeter , off turbine niet van toepassing hier .
2 : pomp nagezien en uitgekuist , werkt normaal hier en geeft veel druk op het gevoel , water spuit meters ver als je hem met je vinger probeerd te blokken , toch maar nieuw besteld maar nog niet kunnen ophalen .
Overddruk ventiel na de pomp heb ik hier nu , en dus sevens nog monteren , net als de het complete vulpijpje en de maalwieltjes en de brouw unit .
Ga dus nog even een paar uur aan de slag en hoop dat het al beter wordt met water bij de koffie natuurlijk .

Morgen dus meer bevindingen , al denk ik dat ik nog verder zal moeten gaan eer men favoriete machine terug goed werkt vrees ik . :D
10.000 kopjes op een dikke 3jaar en half met 2 personen en af en toe eens een paardekop ;) gezond zal wel anders zijn . he he .

smolly
Berichten: 14
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 20:54

Re: Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor smolly » wo 21 mar 2012, 10:05

Wel , tot vannacht aan het schroeven geweest , en deze morgend kon ik na de nieuwe onderdelen een paar spoelingen te geven , terug een paar goede koffie's zetten na mekaar .
Het probleem lijkt dus verhopen te zijn , ook al is de pomp nog niet vervangen , die is nog in bestelling en heb ik maar morgen of later .

smolly
Berichten: 14
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 20:54

Re: Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor smolly » do 22 mar 2012, 09:20

Nog een vraagje , De nieuwe Brouw unit van saeco heeft anders dan die van de orginele in de miele geen metalen zeefje aan de onderste piston zal ik maar zeggen .
Het is een vaste piston zonder de mogelijkheid er een metalen zeef op te schroeven ofzo , wel gewoon met gaatjes in het plasiek bovenaan en is gewoon als een zeefje maar dan met minder gaatjes dan het metalen.
Is dat nu verder nog van belang ? Want alles werkt verder normaal .
Als daar een argument voor is , zou ik eventueel die piston nog kunnen vervangen door een versie met wel een metalen zeefje op natuurlijk.

Ook anders dan voorheen (zelfs als de miele splinternnieuw was) komt er niets water meer in de opvangschaal op een paar drupjes na, of in de koekjes afvalbak .
Voorheen en zelfs vanaf nieuw dus kwam er op 2 dagen mischien bijna een halve liter water in de opvangschaal schat ik .

Arie19
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 00:51

Re: Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor Arie19 » do 22 mar 2012, 10:48

Als hij op deze manier goed werkt, zou ik er verder niet aan gaan klooien. Ik mag aannemen dat er over nagedacht is, ik zou het niet doen. Hij werkt nu toch als een speer!!!! Heel goed gedaan en geweldig dat je weer kan genieten van een heerlijk bakkie uit jouw vertrouwde machine!!!!
Blijkt dus dat de zetgroep compleet versleten was en hoe simpel zijn dingen dan om dat op te lossen. :D :D

smolly
Berichten: 14
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 20:54

Re: Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor smolly » do 22 mar 2012, 11:28

Als hij op deze manier goed werkt, zou ik er verder niet aan gaan klooien. Ik mag aannemen dat er over nagedacht is, ik zou het niet doen. Hij werkt nu toch als een speer!!!! Heel goed gedaan en geweldig dat je weer kan genieten van een heerlijk bakkie uit jouw vertrouwde machine!!!!
Blijkt dus dat de zetgroep compleet versleten was en hoe simpel zijn dingen dan om dat op te lossen. :D :D
Ok , bedankt voor je reactie , dan gaan we het zo maar een tijdje in het oog houden met die brouwunit .

Nu nog wachten tot het nieuwe pompje binnen is , want dat is ook wel hoognodig aan vervanging toe , bromt normaal in werking , maar er komen al een tijdje korte schreeuwerig piepjes uit , alsof dat spel bijna aan het vastlopen is .
Dacht het opgelost te hebben met het uitkuisen vanbinnen , maar niet dus , het gepiep komt nu na een tas of 40 weer stilaan terug .
Als dat nog in orde is de machine terug inbouwen in de keuken , en hopelijk weer voor lange tijd .

smolly
Berichten: 14
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 20:54

Re: Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor smolly » za 24 mar 2012, 01:41

Nog een vraagje hoor . een gewoon ulka Ex5 pomp niet meer leverbaar via men afhaal adresje ,
een vernieuwd model zal nu het oudere model vervangen , prijs omhoog dus ook .
1 : past dat seaco compatieble pompje wel in min miele koffiezet???
Heb maar toegezegt om verder te gaan met de bestelling , en hoop dat het hewoon dezelfde aansluitingen heeft en ook werkt in een cva 620 van miele.
Weet hierover iemand iets meer over dit pompje ?

Arie19
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 00:51

Re: Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor Arie19 » zo 25 mar 2012, 23:34

Als ik mij niet vergis is die pomp van de Saeco exact het zelfde als van Miele, kijk maar eens goed naar de teksten die erop staan. Google maar eens op "Saeco pomp" of "Miele koffiemachine pomp".
Je ziet dan eigenlijk het zelfde pompje. En vergelijk het ook met de pompen van de leverancier.
Kijk maar eens bij deze pomp op deze pagina en vergelijk het maar.http://www.esprase.nl/product_info.php? ... cts_id=378

smolly
Berichten: 14
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 20:54

Re: Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor smolly » ma 26 mar 2012, 00:38

Idd arie . alles in orde met dat pompje , ook voor de miele CVA620-2.
Maar nu komt het, dit model(ulka ex5) is niet meer leverbaar en zou nu door een nieuw model vervangen zijn .
Belletje gehad dat het iets meer zou kosten en beter zou zijn.
tja , dan maar wel en hopen dat het past in de miele he ?
Post de resultaten wel voor het type en merk dat ik ontvang en hoop dat het werkt in de miele natuurlijk .

Arie19
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 00:51

Re: Miele CVA 620-2 .Soms wel, soms geen water bij koffie .

Berichtdoor Arie19 » ma 26 mar 2012, 01:18

Het gaat je lukken, ik heb er alle vertrouwen in, jij ook ???


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron