Welke espressoautomaat voor €400?

MarcoRoza
Berichten: 21
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 16:43

Re: Welke espressoautomaat voor €400?

Berichtdoor MarcoRoza » za 28 jul 2012, 17:51

Hoi,

Hartelijk welkom.

Ik heb zelf begin mei 2012 een Siemens TE503207RW gekocht. Ik ben zeer tevreden. Er zijn eigenlijk geen zwakke punten van betekenis. Vooral de melkopschuimfunctie is zeer goed (ik heb dan wel de EQ5 met zon slangetje voor in de melk).

Ik heb mezelf toen grondig in volautomaten verdiept. Om je wat van mijn bevindingen mee te geven, ik heb toen, ook Saeco overwogen, maar geen Saeco/phillips gekocht vanwege slechte verhalen online mbt. de levensduur van hun apparaten. Ook is het waterreservoir bij die dingen meestal 1 liter, en dat is toch wel krap/onpraktisch. De Siemens is 1,7 liter dat is goed.

Het double shot verhaal geeft je de mogelijkheid om een extra sterk bakje te zetten. Ook is de smaak duidelijk geraffineerder. Het nadeel is dat je wel 2x zoveel geld kwijt bent aan bonen wanneer je deze instelling gebruikt, persoonlijk heb ik dit er niet voor over.

De EQ 5 serie is wat beter afgewerkt dan de TK56001, gewoon degelijkere kast enzo. Verder kan ik niet echt een vergelijking maken, omdat ik de TK56001 alleen bekeken en heb en niet uitgeprobeerd.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten