Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Hiette
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 11:28

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Hiette » wo 30 dec 2015, 21:17

Nog even ter controle:
machine op laten warmen..daarna uitschakelen.
De espresso knop gelijktijdig met de heetwaterknop ingedrukt houden en de draaiknop op vergrendeling draaien. knoppen loslaten en op de grote koffie knop drukken...temp1=boiler1=100 graden; temp2 is de stoomboiler en moet 140 graden aangeven. Als deze geen of lagere temperatuur aangeeft is de boiler2 kapot of kabelaansluiting op printplaat onderbroken.
Succes!
Hiette

bonfire
Berichten: 4
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 15:50

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor bonfire » do 14 jan 2016, 14:39

het is raar dat zo rond deze tijd VELE CVA620 kuren beginnen te vertonen.Ik heb de mijne naar iemand in Maastricht gebracht die dacht het apparaat (gratis) te kunnen repareren maar niks........het lag aan de voeding en toen hij zijn eigen (NOG goede) voeding erin zetten knalde die ook kapot.......Denk dat die dingen gemaakt zijn om na een jaar of tien !of in ons geval na 25.000 koppen koffie) de geest te geven.NU een 6401 gekocht maar die gebruiksaanwijzing is zoals ze hier in Belgie zeggen 'das nie gelache zunne........"WAT een ellende!

Frans_CVA620
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 20:27

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Frans_CVA620 » za 23 jan 2016, 21:27

Goedendag,

Ik zie dat mijn naam wordt geroemd ;) en ik dit forum een beetje heb verwaarloost.
Een van de reden is dat ik erg druk ben met het repareren en onderhouden van de Miele automaten binnen mijn bedrijf Flevotronica.
U kunt dan ook mij benaderen voor advies en reparaties en onderdelen van de Miele CVA620 maar ook de nieuwere series.
Ik lees trouwens erg goede adviezen, het probleem van niet stomen bij de CVA620 ligt vaak aan een verstopping van de uitgaande leiding van de stoomboiler of een slechte/versleten stoomkraan.

Met vriendelijke groeten,
Frans van Flevotronica
info@flevotronica.nl

Frans_CVA620
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 20:27

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Frans_CVA620 » za 23 jan 2016, 21:36

het is raar dat zo rond deze tijd VELE CVA620 kuren beginnen te vertonen.Ik heb de mijne naar iemand in Maastricht gebracht die dacht het apparaat (gratis) te kunnen repareren maar niks........het lag aan de voeding en toen hij zijn eigen (NOG goede) voeding erin zetten knalde die ook kapot.......Denk dat die dingen gemaakt zijn om na een jaar of tien !of in ons geval na 25.000 koppen koffie) de geest te geven.NU een 6401 gekocht maar die gebruiksaanwijzing is zoals ze hier in Belgie zeggen 'das nie gelache zunne........"WAT een ellende!
Het zijn net auto's, als je ze goed onderhoud en onderdelen blijft vervangen kunnen ze heel lang mee gaan. Maar misschien breng je je auto ook niet naar een garage die hem gratis repareert :o Ik zit in Lelystad en kan de machines en de printplaten ook repareren.
De molen draait meestal rond de 30.000 koppen en heeft bij dit aantal dus al zijn beste tijd gehad, maar een nieuwe molen kan ik redelijk betaalbaar plaatsen en dan kan die er weer tegen aan.
De CVA6000 serie heeft ook zijn eigenaardigheden, ik adviseer hem na een paar jaar eens uit de kast te trekken, zeg bij 5000 kopjes en ter onderhoud aan te bieden. Dit kan veel problemen en extreme kosten voorkomen.
info@flevotronica.nl

avhoboken
Berichten: 1
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 11:15

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor avhoboken » di 26 jan 2016, 11:22

Beste koffiegenoten,

Na 12 jaar trouwe dienst ga ik mijn CVA 620 toch vervangen door een nieuwe model met wat meer (modernere) mogelijkheden. Ik heb dus nog een werkende CVA 620 die ik graag van de hand wil doen tegen een kleine vergoeding (30 euro). Ik kan me voorstellen dat niemand een 2e koffie machine wil, maar wellicht dan handig voor de onderdelen. Vanaf zaterdag af te halen in Rotterdam.

Met hartelijke groet
Alex

limbourgois
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:28

Re: Miele vca 620 probleem watersysteem

Berichtdoor limbourgois » vr 01 jul 2016, 11:19

Hallo beste Lezers,
Sinds vandaag heb ik een storing in mijn Miele cva 620 koffie machine.
De display geeft aan "storing in watersysteem"
Als ik het knopje rechts van de stoom nar links draai hoor ik een kloppend/tikkend geluid. Draai ik deze vervolgens weer langzaam terug, wordt de frequentie hiervan even een stuk hoger en komt er ook meer water uit. Echter na een seconde valt dit weer weg.
Wie weet wat er hier defect is? en wat zou een oplossing kunnen zijn?
Ik heb hier een filmpje van gemaakt, maar weet niet hoe ik dit hier kan plaatsen.
Wel heb ik een link naar Youtube hiervan:

https://youtu.be/Q3DG6EvKBG0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaarne hulp aub.
Limbourgois

NB.: Na emailcontact met Flevotronic heb ik het probleem inmiddels opgelost.
Wat heb ik gedaan?
De achterste lekbak on het waterreservoir met behulp van een slangetje leeg gemaakt, er kwam ongeveer 1 ltr. water uit. Daarna waterreservoir gecontroleerd op lekkage, niet gevonden. Vervolgens het gevulde reservoir terug geplaatst in machine. Aangezet, waarbij erachter kwam dat er nu een ontluchtings probleem ontstaan was, dus eerst ontluchten waarna ik 1 kop koffie hebt getapt uit onze koffiemachine. (moet alleen nog checken waar de lekkage en water in de lekbak vandaan kwam (waarschijnlijk rubberen ring tussen reservoir en lekbak.)
Hartelijke dank aan Flevotronics.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor cremalover » di 05 jul 2016, 14:47

Inmiddels 13 pagina's CVA 620 ellende. :shock:

Hkerkdijk
Berichten: 1
Lid geworden op: za 24 sep 2016, 17:17

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor Hkerkdijk » za 24 sep 2016, 17:35

Hallo,
Na zo'n twaalf jaar heb ik nu voor het eerst een probleem waar ik geen raad mee weet. Bij het zetten van een kop koffie hoor ik een paar harde tikken en knalt het zeefje los en valt in de residu bak. Ik heb dus geen koffie maar er lijkt ook weinig water door te lopen.
Wie heeft dit al eens meegemaakt?
Alvast bedankt,
Herman

schon
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 03 okt 2016, 09:22

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor schon » di 04 okt 2016, 14:22

hallo allemaal ik was zo blij eindelijk een volautomatische koffie machine cva620 van marktplaats helaas hij is kapot
werd me niet verteld de zetgroep is niet terug te plaatsen de markeringen staan wel goed.
Echter achterin zit een soort tandwiel dat niet goed staat weet een van u hoe deze moet staan??

https://imageshack.com/i/plMGFb84j" onclick="window.open(this.href);return false;

bedank alvast hoor

schon
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 03 okt 2016, 09:22

Re: Het grote Miele CVA 620 (problemen)-topic

Berichtdoor schon » wo 05 okt 2016, 21:47

heb eea heen en weer gemailt met Flevotronica
en hem een foto gestuurd en we zijn er samen uitgekomen
super blij met mijn machine .
Het tandwiel bij de motor was de verkeerde kant op gelopen vandaar past de zetgroep niet meer
alles losgehaald (wel veel werk hoor) tandwiel verdraait in elkaar gezet getest en hij doet het weer.
bedankt frans


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron