Verstopte verdeler Siemens (TK76K572)

Gebruikersavatar
Joost Verdaasdonk
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 17 apr 2015, 13:55

Verstopte verdeler Siemens (TK76K572)

Berichtdoor Joost Verdaasdonk » vr 17 apr 2015, 14:19

Hallo,

Mijn Siemens (Zie profielfoto) heeft een verstopte verdeler. (1 van 2 uitlopen is verstopt)
Nu heb ik nog een nieuwe verdeler liggen maar ik ben vergeten hoe ik de voorste unit er vanaf krijg.

Tot zover kom ik:
Bij dit aparaat kunt je verdelerkap naar voren klappen. (dat is de RVS kap midden op de koffie verdeler)
Daarna kun je de melkschuimer uitnemen

Volgens mij moet je vervolgens de unit waar de verdeler inzit naar voren kunnen schuiven maar hiervoor moet je waarschijnlijk eerst iets indrukken zodat je de unit kunt uitnemen.

Ik wil de boel niet forceren dus vandaar dat ik benieuwd ben of één van de forumleden dit apparaat kent en wellicht weet hoe de verdelerunit uitgebouwd kan worden? Helaas zijn Siemens Service Manuals niet te vinden en deze informatie staat niet in de reguliere handleiding.

Ik hoor graag of iemand het antwoord weet.

Gebruikersavatar
Joost Verdaasdonk
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 17 apr 2015, 13:55

Re: Verstopte verdeler Siemens (TK76K572)

Berichtdoor Joost Verdaasdonk » za 18 apr 2015, 13:21

Goedemiddag,

Na lang zoeken toch maar eens geprobeerd in het duits te zoeken.
Toen vond ik het blog van deze jongen:
Klik

Hier vondt ik niet alleen goede foto's van de uitgebouwde onderdelen maar ook genoeg info hoe de verdeler unit uitgebouwd moest worden.

Hopelijk heeft een ander er plezier van als hij geconfronteerd word met hetzelfde probleem.
Mijn nieuwe verdeler is geplaatst en de koffie stroomt er weer mooi gelijkmatig door.

Groet,
Joost
Laatst gewijzigd door Joost Verdaasdonk op zo 19 apr 2015, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Verstopte verdeler Siemens (TK76K572)

Berichtdoor Spironski » zo 19 apr 2015, 02:25

Dank dat je de link nog eens plaatst.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Joost Verdaasdonk
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 17 apr 2015, 13:55

Re: Verstopte verdeler Siemens (TK76K572)

Berichtdoor Joost Verdaasdonk » zo 19 apr 2015, 08:54

Dank dat je de link nog eens plaatst.
Graag gedaan zo heeft een ander er inderdaad ook plezier van. Ik heb de link nog even gefatsoeneerd omdat deze er wat vreemd uitzag.

Claglo1
Berichten: 1
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 15:38

Re: Verstopte verdeler Siemens (TK76K572)

Berichtdoor Claglo1 » di 26 jan 2016, 15:42

Hallo


Ik heb een probleem met mijn Siemens TK76K572. Hij pakt geen water meer uit het waterreservoir. Iemand die daar ervaring mee heeft, en misschien weet hoe ik dit kan oplossen

haverik
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 11:25

Re: Verstopte verdeler Siemens (TK76K572)

Berichtdoor haverik » zo 31 jan 2016, 11:29

Beste Joost,

nog bedankt voor het plaatsen van de link. hierdoor heb ik ook de koffietap uit elkaar kunnen krijgen en de oorzaak kunnen vinden van de lekkage.
Ik ga nieuwe onderdelen bestellen.
Nogmaals bedankt,

Groet Erik

remon181112000
Berichten: 1
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 16:26

Re: Verstopte verdeler Siemens (TK76K572)

Berichtdoor remon181112000 » do 11 feb 2016, 16:29

Wij hebben een Siemens TK76K572 waarvan de koffie uitloop is verstopt net zoals andere forum leden dit probleem hebben :-(

Ik kan op geen enkele manier de uitloop uit de machine krijgen, zie wel dat het een soort klem is van plastic.
Heb de foto's gezien eenmaal gedemonteerd alleen kom ik er niet uit

Wie o wie kan mij helpen???

Verbiesen
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 27 nov 2016, 21:17

Re: Verstopte verdeler Siemens (TK76K572)

Berichtdoor Verbiesen » zo 27 nov 2016, 21:27

Schroefjes er uit en dan is het onwennig hard trekken. Dan komt de uitloop van de geleider af. Het is niet echt een klik systeem meer een geleiding

Code: Selecteer alles

[b][/b]
Wij hebben een Siemens TK76K572 waarvan de koffie uitloop is verstopt net zoals andere forum leden dit probleem hebben :-(

Ik kan op geen enkele manier de uitloop uit de machine krijgen, zie wel dat het een soort klem is van plastic.
Heb de foto's gezien eenmaal gedemonteerd alleen kom ik er niet uit

Wie o wie kan mij helpen???

Zomaariemand
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 27 jan 2017, 11:55

Re: Verstopte verdeler Siemens (TK76K572)

Berichtdoor Zomaariemand » vr 27 jan 2017, 12:17

Ik heb het probleem met mijn verstopte zetgroep mvb deze filmpjes kunnen oplossen.
Er kwam bij mij geen koffie meer uit, alles kwam in opvangbak terecht.
Eerst de werking, dit is het principe bij alle machines ongeveer gelijk.
https://youtu.be/R1KUnM-_WiE" onclick="window.open(this.href);return false;

En toen met dit filmpje ( zelf heb ik een andere type zetgroep), maar het lijkt allemaal wel op elkaar. Is wel russisch maar beelden zeggen genoeg. Gebruik wel een voedselveilig vet.
https://youtu.be/6FdO9oTXmFE" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb in stapjes gekeken waar de verstopping zat. Heb ook het witte schroefje om zetgroep uit de machine te halen weer op slot gezet, zodat je het mechanisme met de hand kan bewegen.
Water in het bakje gedaan, onderste tuitje dicht gehouden en mechanisme omgezet zodat het bakje omhoog gaat tegen het metalen zeefje.
Ik kon duwen wat ik wilde maar er kwam geen water uit bovenste tuitje. ( 6 schroeven zijkant zetgroep los draaien) Metalen zeefje gedemonteerd zag zo niks. Bovenkant zet groep de 2 schroeven losgeschroefd en toen kwam er een veertje met een rubber dopje te voorschijn.
Maar onder het dooje hoort een gaatje te zitten die ik niet zag. Dit met een prikkertje door geprikt, bleek dicht te zitten met koffie drap.
Alles wat vies was schoongemaakt en gesmeerd zoals in het filmpje. Zetgroep weer in elkaar gezet. En we hebben weer koffie, nog wel de eerste paar keer een vreemd geluid gehad, maar dat is nu weer weg.

PeterKoopman
Berichten: 1
Lid geworden op: za 15 sep 2018, 14:57

Verstopte verdeler Siemens EQ.5 Macchiato Plus

Berichtdoor PeterKoopman » za 15 sep 2018, 15:12

Hallo,

zoals de kop al vermelde hebben wij een Siemens EQ.5 Macchiato Plus waarvan naar alle waarschijnlijkheid de verdeler verstopt zit. Deze Siemens heeft een scharnierent klepje aan de voorzijde waar de verdeler achter moet zitten. Echter lukt het mij niet om er achter te komen hoe ik deze voorzijde los kan maken om de verdeler te vervangen. Mijn hoop - na 2 dagen pielen - is op deze site gericht.

Bijvoorbaat dank
Peter
Bijlagen
IMG_0148.jpg
IMG_0151.jpg
IMG_0153.jpg
IMG_0149.jpg


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron