Machines op straat

Kopje.koffie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 01 nov 2017, 12:38

Machines op straat

Berichtdoor Kopje.koffie » wo 01 nov 2017, 12:53

Beste allen,

Laatst kwam ik een geinig feitje tegen; de gemiddelde Nederlander drinkt Europees gezien de meeste koffie!
Dit komt neer op twee en halve koppen per dag. Wanneer een gemiddeld kopje koffie €1,50 kost is dat dus €1368,75 per persoon per jaar!

Ik drink zelf inderdaad het aantal koppen wat hierboven in aangegeven. Ook merk ik dat ik de koffie vaak snel in mijn handen wil hebben om in de behoefte te voorzien. Ik woon in Amsterdam, en het is vaak erg druk bij de kiosken en koffiepunten. Daarom ben ik met het idee gaan spelen om (volledig zelfvoorzienende) koffieautomaten op straat te plaatsen (a la Febo muur) op de drukke knooppunten zoals het station en in drukke (winkel) straten.

Mijn vraag is; wat voor apparaten zijn hiervoor geschikt? Bij het kiezen van de apparatuur houdt ik de mogelijkheid tot vernieling en het slijten in het achterhoofd. Ook vraag ik me af of dit ergens in Nederland al veelvuldig gebeurt. Ik ben het zelf nergens tegengekomen.

Alvast hartelijk dank voor de reacties!


Groetjes,

Joel van der Velde,
aka Kopje.koffie

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Machines op straat

Berichtdoor @3aan » do 02 nov 2017, 10:23

Vraag jezelf eerst eens af waarom je die niet tegen bent gekomen, automaten moeten om goed te kunnen functioneren een constante aanvoer van materialen hebben, een omgeving die schoongehouden wordt, bekers etc. worden op de grond gepleurd en echt niet in een prullenbak oid?! Wat bij klachten en daaruit ontstaande vernieling, weigering van muntgeld proevers? Natuurlijk wordt er wat anders in gegooid en ben je niet veilig om daar op straat gebruik van te maken, contactloos betalen voor een bakkie? Is dat veilig?

Dan hebben we het nieteens over de gore smaak die uit de meeste apparaten komt, uiteraard zijn het alleen liefhebbers die een koffie van 2 euro uit een automaat gaan kopen, waar de hygiëne waarschijnlijk ver te zoeken is, je hebt er namelijk geen zicht op?

Succes met je "Succes story" ik geloof er niet in. . . .

Het voelt alsof ik er nu toch ook ingestonken ben, zo'n overijverige marketeer die een "opleiding" doet aan een of ander louche instituut, wat ons weer komt uitvragen over waardeloze koffie etc.

Ik laat het geschrevene maar staan, om er zelf van te leren?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Machines op straat

Berichtdoor @3aan » do 02 nov 2017, 11:04

Toch nog even op naam gezocht, dat Marketeer kwam toch even naar boven drijven, het kan natuurlijk een naamgenoot zijn, toch hier de link.

https://nl.linkedin.com/in/joel-p-b-van-der-velde
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Ossy
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 10:01

Re: Machines op straat

Berichtdoor Ossy » do 02 nov 2017, 11:42

In japan staan veel van dit soort machines, zit de koffie in een verwarmd blikje :lol:
img_0245.jpg
ECM Giotto Premium - LSM 97 - Kinu M47 - Mokkapot - Dripper - AeroPress

Kopje.koffie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 01 nov 2017, 12:38

Re: Machines op straat

Berichtdoor Kopje.koffie » vr 03 nov 2017, 16:08

Beste @3aan,

hartelijk bedankt voor je input! Je stelt kritische vragen met accurate pijnpunten.
Het hygiëne aspect en het betalingsaspect kunnen zeker als een horde worden gezien. Ook de toevoer van materialen is noodzakelijk, maar dat geldt voor elke business; die van Starbucks, snoepautomaten, de Febomuur of jouw koffiekarretje.

@Ossy,
Geinig dat Japan het op deze manier oplost. Ik ben er nooit geweest en heb die koffie nooit gedronken, maar het lijkt me niet heel erg smakelijk. Er zal vast vraag naar zijn, anders was het er niet geweest. Misschien een leuk idee om mee te spelen op de Nederlandse markt.

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Machines op straat

Berichtdoor Marcje » vr 03 nov 2017, 19:23

Is er toch allang? In Nederland let ik eigenlijk nooit zo op, maar in Duitsland/Belgie/Luxemburg/Frankrijk staat bij elk benzinestation langs de autobaan een (bonen) koffieautomaat waar je geld in kunt gooien? Nog steeds niet echt lekker, maar dat wiel is al wel uitgevonden.
dus...

Gebruikersavatar
beekschooten
Berichten: 58
Lid geworden op: di 03 aug 2010, 08:19

Re: Machines op straat

Berichtdoor beekschooten » vr 03 nov 2017, 22:45

Ik zou nog wat zuidelijker zoeken. Zodra ik vanuit Zwitserland Italie in rijdt verbaas ik me altijd over de goede kwaliteit koffie langs de snelweg. In veel gevallen is er een barista met een koffiebar. Maar bij diverse kleinere tankstations hebben ze ook van die manshoge blauwe automaten waar tot mijn verrassing een heel behoorlijke espresso uit komt.
Pavoni Giotto Evoluzione V2 / Eureka Mignon / DVA LT8


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron