PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M problemen

delonghi
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 18 dec 2017, 21:39

PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M problemen

Berichtdoor delonghi » ma 18 dec 2017, 21:49

Hallo allemaal en bedankt dat je dit leest.
Ik heb nu 3 jaar een PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M en ik ben heel blij. Ik heb enkele kleine storingen die zijn opgelost, maar sommige dingen zijn erger geworden enkele weken geleden totdat je geen koffie meer kunt maken

De symptomen / problemen die ik heb waargenomen zijn de volgende:

- elke koffie die we proberen te maken of zelfs spoelen, het water wordt rechtstreeks in het waterbassin gelekt en gaat niet door de gemalen koffie.

- soms bij het spoelen of koffie zetten, druipt het water uit waar je heet water uit kan laten lopen (voor bijvoorbeeld thee) en gaat er niets door de koffie of het spoelwater.

- het waterniveau wordt niet meer gedetecteerd, de machine stopt niet wanneer er geen water meer is, er is geen melding om te vullen maar probeert wel water te pompen. Ik heb al de achterkant gedemonteerd om de drijver uit elkaar te doen (vriend van mij had dit gedaan), het water erin leeg te laten lopen en het rubbertje terug te plaatsen, maar zonder succes.

- een fout op het scherm "vullen circuit ..." toen ik hete water voor een thee liet lopen stelde dit probleem zich niet langer voor.

- Ik heb de modus "test" afgelopen en alles werkt of laat me "ON" zien.

Wie heeft een idee van de oorzaak van mijn problemen? Ik wil dat het wordt vermaakt, maar ik wil zeker zijn van de oorzaak ...

Alvast bedankt voor je tijd en mening!

Gebruikersavatar
HCB
Berichten: 44
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 01:07

Re: PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M problemen

Berichtdoor HCB » do 21 dec 2017, 21:37

De 26.455 is een Ecam machine die vlgs mij tot 2012 is gemaakt en is opgevolgd door de 28.455. De lekkage die je beschrijft kan het gevolg zijn van een gescheurde Brewhead, of er is een ringetjein de brewhead kapot. In beide gevallen moet meestal deze broeikop worden vervangen omdat de lekkage weer schade heeft veroorzaakt.
In de regel gaan de koppen 12.000 tot 20.000 koppen mee en kosten plm 50 euro. De levensduur is afhankelijk van de koffie en het gebruik. Bij sommige soorten gaan ze eerder, bij andere soorten gaan ze 30.000 koppen mee.

Detectie waterniveau werkt niet meer. De drijfmagneet is waarschijnlijk te zwak om de sensor op te laten reageren. In dat geval beter een nieuwe tank kopen, want zo duur is een tank niet. ik dacht 15-20 euro.

Ook zou ik zeker aanraden om de infusor (zetgroep) te reviseren of te vervangen (laatste plm 30 euro).

thomasvanhoven
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 20 dec 2017, 21:55

Re: PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M problemen

Berichtdoor thomasvanhoven » do 21 dec 2017, 22:53

Niks meer aan toe te voegen
BACCA ROSSA

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M problemen

Berichtdoor @3aan » vr 22 dec 2017, 02:00

Ik ook niet! (Nutteloze opmerking)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M problemen

Berichtdoor martinierius » vr 22 dec 2017, 18:52

Nou @3aan, ik maak me toch zorgen over je post-gedrag. Je houdt je toch niet bezig met postcounts en zo!

Voor alle zekerheid: ;-)
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

delonghi
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 18 dec 2017, 21:39

Re: PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M problemen

Berichtdoor delonghi » wo 27 dec 2017, 13:37

De 26.455 is een Ecam machine die vlgs mij tot 2012 is gemaakt en is opgevolgd door de 28.455. De lekkage die je beschrijft kan het gevolg zijn van een gescheurde Brewhead, of er is een ringetjein de brewhead kapot. In beide gevallen moet meestal deze broeikop worden vervangen omdat de lekkage weer schade heeft veroorzaakt.
In de regel gaan de koppen 12.000 tot 20.000 koppen mee en kosten plm 50 euro. De levensduur is afhankelijk van de koffie en het gebruik. Bij sommige soorten gaan ze eerder, bij andere soorten gaan ze 30.000 koppen mee.

Detectie waterniveau werkt niet meer. De drijfmagneet is waarschijnlijk te zwak om de sensor op te laten reageren. In dat geval beter een nieuwe tank kopen, want zo duur is een tank niet. ik dacht 15-20 euro.

Ook zou ik zeker aanraden om de infusor (zetgroep) te reviseren of te vervangen (laatste plm 30 euro).
Hallo en bedankt voor het antwoord die is héél hulpzaam ! Enkele vragen: Wat bedoel je met brewhead/broeikop ? Ik weet niet over welk onderdeel dit zou gaan :s . Met "Nieuwe tank" bedoel je dan zo een watertank: https://www.4delonghi.co.uk/coffee-make ... 454,640996 ? En met een Infusor bedoel je waarschijnlijk dit: https://www.4delonghi.co.uk/coffee-make ... 454,640996 ? Ik zie het verschil niet tussen een infusor en difusor: https://www.4delonghi.co.uk/coffee-make ... 454,640996 , kan jij mij dit even uitleggen aub?

Ik zal opgesomde onderdelen bestellen en laten monteren door een technieker van Delonghi (of zelf indien mogelijk) en laat vervolgens weten als deze mijn porblemen opgelost hebben of niet. Ik stel het zeer op prijs dat je de tijd genomen hebt om te antwoorden !

Ondertussen wens ik iedereen prettige feestdagen en de beste wensen !
Tot binnenkort voor de feedback !
Mvg

Gebruikersavatar
HCB
Berichten: 44
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 01:07

Re: PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M problemen

Berichtdoor HCB » wo 27 dec 2017, 22:14

Ik geef je de Delonghi codes voor de 26.455 want de getoonde onderdelen zijn niet de goede.
Infusor 5513227891 .... evt. kan de infusor kan evt. van nieuwe ringen, schoon screen en ventielen voorzien worden, maar dit is wat riskant want verkeerd oplijnen leidt tot grote schade.
Brewhead (mechanic valve) 7313224081. Deze is bij een ECAM 26.455, in tegenstelling tot andere ECAM's niet eenvoudig te plaatsen.
Watertank 7313220761. Het handvat moet worden overgezet en dat vergt wat kennis en een tikje op de juiste plek.
Delonghi NL biedt tegenwoordig 'servicebeurt aan huis' aan. Het gaat om enigzins vaste tarieven, ik geloof rond de 80 euro. Wat de monteur daarvoor vervangt is mij niet duidelijk, maar als het de brewhead is (mechanic valve) dan is het een koopje.
Is hij dan toch in huis neem ik aan dat hij de tank en infusor voor de 'DLS' prijs verkoopt, en die prijzen zijn schappelijk.
Grt Huub

delonghi
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 18 dec 2017, 21:39

Re: PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M problemen

Berichtdoor delonghi » do 28 dec 2017, 18:52

Ik geef je de Delonghi codes voor de 26.455 want de getoonde onderdelen zijn niet de goede.
Infusor 5513227891 .... evt. kan de infusor kan evt. van nieuwe ringen, schoon screen en ventielen voorzien worden, maar dit is wat riskant want verkeerd oplijnen leidt tot grote schade.
Brewhead (mechanic valve) 7313224081. Deze is bij een ECAM 26.455, in tegenstelling tot andere ECAM's niet eenvoudig te plaatsen.
Watertank 7313220761. Het handvat moet worden overgezet en dat vergt wat kennis en een tikje op de juiste plek.
Delonghi NL biedt tegenwoordig 'servicebeurt aan huis' aan. Het gaat om enigzins vaste tarieven, ik geloof rond de 80 euro. Wat de monteur daarvoor vervangt is mij niet duidelijk, maar als het de brewhead is (mechanic valve) dan is het een koopje.
Is hij dan toch in huis neem ik aan dat hij de tank en infusor voor de 'DLS' prijs verkoopt, en die prijzen zijn schappelijk.
Grt Huub
Woow :D SUPER BEDANKT voor je tijd en informatie Huub ! Ik heb net een mail opgestuurd naar delonghi BE (mits ik in België verblijf) met meer info omtrent "Service aan huis" en met mijn probleem beschrijving. Ik heb alle onderdeelnummers genoteerd en jah ik heb het net bekeken en snap wat je bedoel met "Het handvat moet worden overgezet en dat vergt wat kennis en een tikje op de juiste plek" :P :D Het metalen handvat is er precies ingeklikt maar bon dit zijn zaken voor later, ik wil je nogmaals héél hard bedanken je weet niet hoeveel plezier je mij bezorgd daarmee !

To be continued (in 2018 waarschijnlijk :) )
Groeten iedereen !

Br@m
Berichten: 1
Lid geworden op: di 29 nov 2022, 16:22

Re: PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M problemen

Berichtdoor Br@m » wo 30 nov 2022, 11:06

Hallo allemaal,

Ik begrijp dat dit al een wat ouder topic is. Maar dit probleem van de eerste poster is exact het probleem wat er nu bij mijn apparaat speelt. Klopt het dat dit waarschijnlijk komt door het verslechteren van het magneetje in het waterreservoir? Ik had dit topic nog niet gelezen, en had zelf bedacht dat het sensortje onder het waterreservoir vervangen moest worden. Die heb ik besteld en is onderweg. Maar waarschijnlijk lost dit het probleem niet op.

Als toevoeging: het is ook niet mogelijk om te ontkalken (ontkalken eigenlijk wel, melding wegkrijgen niet). Hij blijft in een de spoelen 'loop'. En als de watertank leeg is pompt hij lucht in het systeem wat weer voor een 'vullen circuit' melding zorgt. Is dit direct te koppelen aan de magneet of kan dit ook pomp gerelateerd zijn?
- het waterniveau wordt niet meer gedetecteerd, de machine stopt niet wanneer er geen water meer is, er is geen melding om te vullen maar probeert wel water te pompen. Ik heb al de achterkant gedemonteerd om de drijver uit elkaar te doen (vriend van mij had dit gedaan), het water erin leeg te laten lopen en het rubbertje terug te plaatsen, maar zonder succes.

- een fout op het scherm "vullen circuit ..." toen ik hete water voor een thee liet lopen stelde dit probleem zich niet langer voor.
Alvast bedankt! Groet, Bram


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten