Klopt het verhaal van Jura?

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 176
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 09:19

Klopt het verhaal van Jura?

Berichtdoor R1200C » ma 23 apr 2018, 18:59

Op kantoor staat er een Jura We6. Helaas niet met de beste bonen maar voor de uren tussen ontbijt en diner is het beter dan niets.

Elke zoveel tijd roept het apparaat om een schoonmaakbeurt maar het viel me op dat er nooit gevraagd werd om het traject met de maler schoon te maken dus ik stuurde vandaag maar eens een vraag naar Jura. Het antwoord dat ik kreeg klinkt me een beetje erg "marketing" dus check ik het eens met jullie. Wat klopt er van de bewering van Jura?

Eerste antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Leuk om te lezen dat u gebruik maakt van de JURA We6. De JURA machine zal aangeven welk onderhoud er nodig is. Zoals u reeds aangeeft is het belangrijk de machine te onderhouden met de waterfilters en reinigingstabletten.
Door de technische vormgeving en materiaal van de maalschijven is het niet nodig de koffiemolens te reinigen met een reinigingsmiddel.

Indien de JURA We6 bij ons wordt aangeboden voor een algehele servicebeurt zal de monteur de molen geheel uit elkaar halen.
De molen wordt gereinigd, eventueel achtergebleven koffieresten worden verwijderd en de molen wordt opnieuw voor u afgesteld.
Nadat ik vroeg om wat meer info over dit geweldige systeem dat schoonmaken tot het verleden laat horen kreeg ik het volgende antwoord:
JURA Zwitserland blijft bezig met het vernieuwen van alle technieken. Zo is de JURA We6 voorzien van een nieuwe molen. Deze molens hebben 60% minder restkoffie tussen de maalschijven.
Uiteraard is het 100% voorkomen van restkoffie niet mogelijk. JURA heeft al ruim 20 jaar ervaring in het maken van koffiemachines, nooit eerder is het nodig geweest deze molens te reinigen met een reinigingsmiddel.

JURA adviseert om uw volautomatische espressomachine te blijven gebruiken en de onderhoudsmeldingen tijdig op te volgen. Wanneer uw machine naar behoren functioneert, is onderhoud door de technische dienst dus niet nodig. Indien de koffiekwaliteit achteruit gaat, de display een storing meldt, of als bijvoorbeeld het uitvoeren van de reinigingsbeurt problemen oplevert, adviseren wij u om op dat moment contact op te nemen met onze Helpdesk.
De frequentie van het aanbieden voor service is helaas niet aan te duiden in tijd. Dit is sterk afhankelijk van het gebruik en het onderhoud welke de klanten verrichten.
Dit kan zakelijk gezien jaarlijks voorkomen waar het ook zomaar 3 jaar probleemloos kan functioneren. Maandelijks is zeker niet de bedoeling.

U kunt erop vertrouwen dat, ondanks dat de molens niet te reinigen zijn met de door u bekende korrels, u geruime tijd kunt genieten van een heerlijk sterk kopje koffie.
Wanneer u de machine reinigt met de benodigde reinigingstabletten zult u geen last hebben van 'oude' koffiesmaken.

Merkt u in de toekomst dat de molen minder fijn maalt, de koffie slapper wordt ervaren of er zich een andere storing voordoet, vernemen wij dit uiteraard graag.
Kei veel groeten!

Joost

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Klopt het verhaal van Jura?

Berichtdoor pichichi » ma 23 apr 2018, 20:07

Door de technische vormgeving en materiaal van de maalschijven is het niet nodig de koffiemolens te reinigen met een reinigingsmiddel.
versus
Indien de JURA We6 bij ons wordt aangeboden voor een algehele servicebeurt zal de monteur de molen geheel uit elkaar halen.
De molen wordt gereinigd, eventueel achtergebleven koffieresten worden verwijderd en de molen wordt opnieuw voor u afgesteld.
is natuurlijk al heel erg :lol: :roll:

Ik denk dat het een perongelukexpres tikfoutje is in de eerste zin. Waar ´nodig´ staat moet eigenlijk het woord ´mogelijk´ staan.
In de zin van: U kunt er zelf niet bij. Want daarna staat dat e.e.a. best ontmanteld en gereinigd gaat worden.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 176
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 09:19

Re: Klopt het verhaal van Jura?

Berichtdoor R1200C » ma 23 apr 2018, 20:30

Ach, de bewering "eventueel achterbleven koffieresten" vond ik al zo bijzonder. Alsof er normaal gesproken helemaal niets achter blijft... :roll: :lol:
Kei veel groeten!



Joost

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Klopt het verhaal van Jura?

Berichtdoor Jura_Impressa » ma 23 apr 2018, 21:16

Op kantoor staat er een Jura We6. Helaas niet met de beste bonen maar voor de uren tussen ontbijt en diner is het beter dan niets.

Elke zoveel tijd roept het apparaat om een schoonmaakbeurt maar het viel me op dat er nooit gevraagd werd om het traject met de maler schoon te maken dus ik stuurde vandaag maar eens een vraag naar Jura. Het antwoord dat ik kreeg klinkt me een beetje erg "marketing" dus check ik het eens met jullie. Wat klopt er van de bewering van Jura?

Eerste antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Leuk om te lezen dat u gebruik maakt van de JURA We6. De JURA machine zal aangeven welk onderhoud er nodig is. Zoals u reeds aangeeft is het belangrijk de machine te onderhouden met de waterfilters en reinigingstabletten.
Door de technische vormgeving en materiaal van de maalschijven is het niet nodig de koffiemolens te reinigen met een reinigingsmiddel.

Indien de JURA We6 bij ons wordt aangeboden voor een algehele servicebeurt zal de monteur de molen geheel uit elkaar halen.
De molen wordt gereinigd, eventueel achtergebleven koffieresten worden verwijderd en de molen wordt opnieuw voor u afgesteld.
Nadat ik vroeg om wat meer info over dit geweldige systeem dat schoonmaken tot het verleden laat horen kreeg ik het volgende antwoord:
JURA Zwitserland blijft bezig met het vernieuwen van alle technieken. Zo is de JURA We6 voorzien van een nieuwe molen. Deze molens hebben 60% minder restkoffie tussen de maalschijven.
Uiteraard is het 100% voorkomen van restkoffie niet mogelijk. JURA heeft al ruim 20 jaar ervaring in het maken van koffiemachines, nooit eerder is het nodig geweest deze molens te reinigen met een reinigingsmiddel.

JURA adviseert om uw volautomatische espressomachine te blijven gebruiken en de onderhoudsmeldingen tijdig op te volgen. Wanneer uw machine naar behoren functioneert, is onderhoud door de technische dienst dus niet nodig. Indien de koffiekwaliteit achteruit gaat, de display een storing meldt, of als bijvoorbeeld het uitvoeren van de reinigingsbeurt problemen oplevert, adviseren wij u om op dat moment contact op te nemen met onze Helpdesk.
De frequentie van het aanbieden voor service is helaas niet aan te duiden in tijd. Dit is sterk afhankelijk van het gebruik en het onderhoud welke de klanten verrichten.
Dit kan zakelijk gezien jaarlijks voorkomen waar het ook zomaar 3 jaar probleemloos kan functioneren. Maandelijks is zeker niet de bedoeling.

U kunt erop vertrouwen dat, ondanks dat de molens niet te reinigen zijn met de door u bekende korrels, u geruime tijd kunt genieten van een heerlijk sterk kopje koffie.
Wanneer u de machine reinigt met de benodigde reinigingstabletten zult u geen last hebben van 'oude' koffiesmaken.

Merkt u in de toekomst dat de molen minder fijn maalt, de koffie slapper wordt ervaren of er zich een andere storing voordoet, vernemen wij dit uiteraard graag.
Natuurlijk zou de molen ook gereinigd moeten worden en bij voorkeur zo vaak als noodzakelijk (wisseling van koffie bijvoorbeeld). Dat gebeurt bij groot onderhoud en dan eigenlijk ook alleen nog bij een goede onderhoudsmonteur/Jura service partner. Maar goed, we hebben het over een volautomaat, die zou zakelijk gezien 1 x per jaar goed onder handen genomen moeten worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Klopt het verhaal van Jura?

Berichtdoor Pti » ma 23 apr 2018, 21:52

Ik ben het daar inderdaad wel mee eens, Jura is toch een beetje de Mercedes onder de volautomaten. En een nieuwe auto breng je ook maar de garage behalve als je een getrainde monteur bent met het juiste gereedschap om alles zelf te kunnen.

Persoonlijk ben ik niet zo'n gek die met hihe regelmaat zijn maler schoonmaakt. Hoewel mijn huidige Ceado e37s dat prima toelaat wissel ik doorgaans vaak genoeg van koffiemolen om er nooit aan toe te komen.
Grapje natuurlijk, of toch niet? Anyhow, ik drink geen glanzend vette bonen dus er blijft ook geen vet in mijn maler achter dat ranzig zou worden.

Afhankelijk van het gebruik en vooral de smaak van de koffie die eruit komt zou ik overwegen vaker dan 1x per jaar een servicebeurt te laten doen. Mits de "eigenaar" daar voor in is ;)

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 176
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 09:19

Re: Klopt het verhaal van Jura?

Berichtdoor R1200C » di 24 apr 2018, 08:27

Denk dat er smalend gelachen zal worden als ik over een "servicebeurt" begin helaas. De bonen worden door een aantal dames gebruikt om hun make-up bij te werken omdat ze meer glanzen dan de spiegels dus ergens zou je een lans kunnen breken voor schoonmaken en onderhoud.

Los van bovenstaande ben ik wel benieuwd naar hoe een Jura dan inwendig in elkaar zit want de claim dat er zo weinig "meuk" achter blijft maakt me nieuwsgierig. Ik ga eens zoeken of ik wat kan vinden ;)
Kei veel groeten!



Joost

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Klopt het verhaal van Jura?

Berichtdoor Jura_Impressa » di 24 apr 2018, 08:34

Die meuk is sterk afhankelijk van de meuk die er in gaat. De aanslag van slechte koffie is zoveel sterker dan die van normale/goede koffie. Dat zie je terug in de molen, alle slangen, de zeef in de zetgroep, de vervuiling aan de zetgroep en ga zo maar door. Of dat te koppelen is aan een Jura in het bijzonder, een volautomaat of gewoon alle zetsystemen...de een zal er meer last van hebben dan de ander. Wel vind ik het bijzonder dat men een kostbare JURA koopt om er vervolgens hele goedkope koffie in te gooien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 176
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 09:19

Re: Klopt het verhaal van Jura?

Berichtdoor R1200C » di 24 apr 2018, 08:44

Maar aan de andere kant: een goed apparaat kan van slechte bonen geen goede koffie maken maar een slecht apparaat kan zelfs van goede bonen geen fatsoenlijke koffie maken. Dus stap 1 is gezet. Of mensen richting stap 2 bewogen kunnen worden hier weet ik nog niet zeker...
Kei veel groeten!



Joost


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron