DeLonghi ECAM 23.450 ontkalken: kortsluiting!

Arnoud
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 09 mei 2018, 12:53

DeLonghi ECAM 23.450 ontkalken: kortsluiting!

Berichtdoor Arnoud » wo 09 mei 2018, 13:08

Hallo allemaal. Ik heb van een vriend een DeLonghi ECAM 23.450 overgenomen. Het apparaat maakt op zich prima koffie maar toen ik het wilde ontkalken vloog midden in die sessie de aardlek eruit. Toestel opengemaakt en een nacht laten drogen (er lag water onder) maar dat heeft niet geholpen. Zodra ik nu de ontkalksessie wil bevestigen zit het huis meteen weer zonder stroom. Koffie zetten doet ie overigens wel gewoon. Er hangt een druppel water onder het metalen selement aan de linker zijkant maar da's alles. De melkopschuimer is ook stuk dus ik moet er sowieso nog een keer in, maar een suggestie voor een oplossing van het ontkalkprobleem is meer dan welkom; het water is hier vrij hard dus het met toch af en toe gebeuren. Alvast bedankt:)

Gebruikersavatar
HCB
Berichten: 44
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 01:07

Re: DeLonghi ECAM 23.450 ontkalken: kortsluiting!

Berichtdoor HCB » di 12 jun 2018, 03:07

Waarschijnlijk is het U-vormige verwarmingselement lek of niet correct aangedraaid. Het komt nogal eens voor dat door verkeerd ontkalkingsmiddel of ondeskundig aandraaien er scheurtjes in het element komen. Vervangen is zeker aan te raden. Het element is goedkoop maar de montage is lastig en ik raad je aan dat te laten doen bij bijv. DeLonghi NL.


Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron