BWT waterkan

bobbee
Beheerder

Re: BWT waterkan

Berichtdoor bobbee » wo 18 okt 2017, 12:49

Ter info:

De fabrikant schrijft dat het filter werkt in twee stadia. Tijdens het eerste stadium worden alle geur- en smaakbeperkende stoffen, zoals chloor, verwijderd. Tijdens het tweede stadium worden zware metalen als lood en koper verwijderd en wordt de hardheidstof - calcium - vervangen door veredeld magnesium. Hierdoor worden uw huishoudelijke apparaten beschermd tegen kalkaanslag. Het gefilterde water krijgt door dit proces in vergelijking met andere filtratietechnieken een veel hoger mineraalgehalte, waardoor een unieke smaak ontstaat.

Ik heb de brita kan en bwt kan. De brita kan schenkt prettiger dan de bwt die de straal verder naar voren stuurt. Dus mocht je al een brita kan hebben, de bwt filters passen daarin en geen rede om een pakket met kan te kopen van bwt.
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || KALITA Kettle || Chemex 3-cup ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

mloes

Berichtdoor mloes » za 04 nov 2017, 09:35

Met dank aan dit draadje zojuist ook bwt filters gehaald bij van pommeren, ik vind het water lekkerder smaken dan uit de Brita. Ik gebruik het filter gewoon in de Brita kan. Werkt prima. Binnenkort gaan we over op een vaste aansluiting van een filter op de kraan. We onderzoeken nog welk systeem het gaat worden.
BFC Junior Plus | Fiorenzato doge | French press | Genecafe indiaaskoken.nl

tohenk2

Berichtdoor tohenk2 » za 04 nov 2017, 10:35

mloes schreef:Met dank aan dit draadje zojuist ook bwt filters gehaald bij van pommeren, ik vind het water lekkerder smaken dan uit de Brita. Ik gebruik het filter gewoon in de Brita kan. Werkt prima. Binnenkort gaan we over op een vaste aansluiting van een filter op de kraan. We onderzoeken nog welk systeem het gaat worden.

Als de losse kan van BWT bevalt - van dat merk is het Bestmax Premium filter hetzelfde maar dan voor vastwater. Er zijn verschillende maten verkrijgbaar. Vervangen na een jaar - of eerder.

Dat "eerder" ligt dan aan de hardheid van het water en de hoeveelheid water die gefilterd moet worden. Op het internet is ergens bij BWT zelf een kaart te vinden welke bypass instelling van de kop bij welke waterhardheid hoort, en dan is er weer een tabel om te zien hoeveel liter je effectief kan filteren per patroon. De hardheid van het water kan je meten (aquarium zaken verkopen ook meetsetjes) of terugvinden in keuringsrapporten (toch vaak net iets afwijkend van wat er er bij jou uit de kraan komt, maar je kan het denk ik wel grofweg als richtlijn hanteren.)

Terug naar “Accessoires”