Erics E61 Thermometer

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Erics E61 Thermometer

Berichtdoor mutsje » wo 26 okt 2016, 19:18

Dat scheelt inderdaad een heleboel geld, ik vind die van Eric allen mooier. Heb er trouwens ook eentje van Rancillio zelf gezien. Die schijnt er ook een te hebben.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Erics E61 Thermometer

Berichtdoor bobbee » wo 26 okt 2016, 19:21

tapatalk_1477502039520.jpeg
tapatalk_1477502024435.jpeg
tapatalk_1477502018901.jpeg
tapatalk_1477502002236.jpeg
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Erics E61 Thermometer

Berichtdoor Nomad » wo 26 okt 2016, 19:56

Ik heb/had hem ook, bij mij werkte de ebay variant niet zo goed. Bleek onnauwkeurig en vooral erg langzaam te reageren. En na 2 dagen vond hij kamertemperatuur 38 graden en kouder wilde die niet meer. In die zin krijg je wel waar voor je geld...je kan geluk hebben en dat hij fijn werkt, ik heb er hier 2 liggen die ik beiden niet consistent correct aan het werk kreeg. En zijn ondertussen in de prullenbak beland bedenk ik mij nu.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Erics E61 Thermometer

Berichtdoor Pti » wo 26 okt 2016, 20:03

Misschien beter om zo'n goedkope (voltcraft??) datalogger te kopen een een Ktype thermokoppel voorzien van een korte probe en m6 draad.
Klinkt als een mond vol maar dat is sowieso accurater en onderaan de streep ook wel voordeliger dan de erics oplossing. Vooral ivm de strenge controle op invoerrechten vanuit Amerika de laatste tijd.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Erics E61 Thermometer

Berichtdoor bobbee » wo 26 okt 2016, 20:37

@ nomad

Dan is het wel echt troep, ik had geen negatieve of positieve berichten meer gelezen en meestal is geen nieuws goed nieuws. Nu dus niet, bedankt voor de terugkoppeling. Geen aanrader dus...


In principe hoef je alleen maar een goede oplossing te bedenken of vinden om de probe van zo'n Taylor thermometer goed vast te klemmen. Want zo'n thermometer zelf kost echt geen drol.
http://www.ebay.com/itm/390203900233
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Erics E61 Thermometer

Berichtdoor @3aan » wo 26 okt 2016, 20:38

Adriaan! Kom er maar in, on topic!

(Adriaan heeft er 2!) Afbeelding
Correctie 4 ;-) ik was ermee aan het spelen op de groepen van de Orione in de kar, helaas kreeg ik het niet goed afgesloten en bleef maar lekkage houden, ben er voorlopig mee gestopt en wacht daarmee op de Italiaanse Orione, ga dat dan weer aanpakken als ik daar verder mee aan de slag ga, heb zo goed als alle onderdelen in huis en nu nog even zin maken, heb alvast een groep naar boiler pakking gebroken, was wat aan het buigen en daar kunnen ze dus niet tegen :( dat was weer een leermomentje ;) ik heb nu ook een beter idee om het aan te pakken, een van de zijpanelen gaat in de kast en op die plaats komt een vervangend paneel waar ik een aantal van die meters inzet en een grote industriële drukmeter, dat moet dus allemaal eerst op een frame gezet worden en dan een paneel laten watersnijden en parelstralen om dan te laten zwarten of een andere kleur, maar dan wel zo dat het de machine op zich niet aantast, tekst erbij zetten want er zijn meestal wel mensen aan de kar die zich interesseren voor techniek of het hoe en wat van het koffie bereiden.

Wat de metertjes aangaat; deze heb ik getest met kokend water, alle vier de tasters in de bovenste regionen van het kokende water gehangen en ze zijn vrijwel gelijk op een tiende graad na, mooi 100 graden.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Erics E61 Thermometer

Berichtdoor @3aan » wo 26 okt 2016, 20:45

Vooral ivm de strenge controle op invoerrechten vanuit Amerika de laatste tijd.
Pure PTT Post bemoeienis om lekker even 15 euro per pakketje binnen te slepen, dat is niet echt een leuke greep van deze zakkenvullers meer dan 22 euro waarde incl. versturen en dan 88 cent invoerrechten + 21% BTW = 27,68 + 15 voor die laaienlichters, de legale dievenbende!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Erics E61 Thermometer

Berichtdoor @3aan » wo 26 okt 2016, 20:49

@ nomad

Dan is het wel echt troep, ik had geen negatieve of positieve berichten meer gelezen en meestal is geen nieuws goed nieuws. Nu dus niet, bedankt voor de terugkoppeling. Geen aanrader dus...


In principe hoef je alleen maar een goede oplossing te bedenken of vinden om de probe van zo'n Taylor thermometer goed vast te klemmen. Want zo'n thermometer zelf kost echt geen drol.
http://www.ebay.com/itm/390203900233
Ik zal proberen deze week een kleine opstelling te maken met die vier metertje en koppels steeds weer naar de 100 en terug af laten koelen, ben nu wel benieuwd.

De Kleermaker kost US $8 + US $13.83 USPS First Class Mail Intl / First Class Package Intl Service, dat ziet de PTT als 21,83 + wisselkoers = (ben ik bang) net wat meer dan €22 het zal er om spannen!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Erics E61 Thermometer

Berichtdoor bobbee » wo 26 okt 2016, 21:21

Ik ben benieuwd of jouw meters wel goed zijn, zou wel lekker goedkoop zijn voor de E61 gebruikers.

Wat betreft de Taylor, deze is beter:
http://www.ebay.nl/itm/Taylor-Readout-P ... Sw~oFXK6TG
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Erics E61 Thermometer

Berichtdoor R&B » do 27 okt 2016, 08:08

Ik heb ook zo'n eBay doosje gekocht, je moet er eerst zelf nog wel de behuizing en voeding bijmaken zoals op de foto's gepost door Bobbee.

In een eerste test leek hij het iig goed te doen, zowel in kokend water als de zetgroep. Hét probleem is vooralsnog het waterdicht krijgen tijdens het zetten. 9-10 bar is ook niet niks natuurlijk.

Daar zal het probleem van Nomad waarschijnlijk ook aan gelegen hebben. Ik heb vergelijkbare ervaringen met andere, soortgelijke, thermometers bij onderwater toepassingen.
Als er water inkomt, slaan ze wartaal uit.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron