WDT

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: WDT

Berichtdoor bobbee » ma 07 mar 2022, 10:15

C7444F81-2EAC-42DC-8741-2D31B9BB7CD0.jpeg
Ook eens geprobeerd

Is goed te doen!
Dat is leuk!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: WDT

Berichtdoor ErikvW » ma 07 mar 2022, 10:52

Puqpress imitatie.

Ik brouw tegenwoordig 60ml espresso. Vind ik lekker, sinds de covid infectie ben ik mij nog wat bewuster van mijn smaak en reuk.

Hier een lekker shotje, 18 gram koffie = ~60ml espresso.

https://youtu.be/d-UkNzb_UjA

(opname is onbewerkt dus let niet op mijn gesnuif en de rommel, ik ga nu opruimen. Als ik stop krijg ik geen zuurstof meer dus ja...)
Mooi spul allemaal. Mooie shot ook.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
Warheart
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 14:53

Re: WDT

Berichtdoor Warheart » di 08 mar 2022, 20:00

Dat klopt zeker!

Mijn ‘probleem’ is dat ik espresso net wat te sterk vind in de vroege morgen. Ook met bonen die een mild resultaat zouden moeten opleveren.
Ik wil er echter geen melk erbij schenken….iets met Intermittent Fasting enzo. :|

Ik denk dat ik wellicht op zoek moet naar een goed lungo recept, of naar Americano om de koffie iets zachter/minder sterk te laten smaken
Ik ben vooral voor 's ochtends ook wel heel erg van een beetje meer niveau Americano. Allemaal leuk dat een espresso heftig is maar liever iets subtieler om de dag te beginnen, doch met voldoende cafeïne om er wakker van te worden.

Ik gebruik doorgaans rond de 60/65gr heet water, aangevuld net de espresso shot die 17.5gr in / 36 gr uit geeft. (give or take).

Doet het hier erg goed zonder melk. Terwijl ik voorheen altijd koffiemelk gebruikte :ugeek:
Coffee, sleep, Coffee, repeat


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron