Tips voor doseerring?

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Tips voor doseerring?

Berichtdoor Ypuh » do 27 okt 2022, 16:29

Welke is het uiteindelijk geworden? En bevalt het een beetje?

Ik zit nog steeds met die van Ali die zo'n randje achter laat in het mandje. Kwam deze tegen van Barista Hustle. Mooi, maar blijft prijzig net als die van Decent en Sworksdesign.

Afbeelding
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Tips voor doseerring?

Berichtdoor gilleko B. » do 27 okt 2022, 16:52

Ik heb er 1 van Orphan espresso. Zo'n randje in het mandje, heb ik eens in eerdereposts aangegeven, kan nmm nooit goed zijn, want hoe je ook husselt, zodra je de ring eraf haalt zit er een opening rond heel je puck. Dus op het randje liggend is nmm beter. Als je het echt leuk wilt doen en een paar tientjes meer wil uitgeven, zou je er ook 1 door Derossi custom kunnen laten maken. Lijkt mij het leukst. Zou ook nog van hout kunnen bij hem denk ik. Maar heb een Duomo Eight, dus heb geen funnel meer nodig.








tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Tips voor doseerring?

Berichtdoor tohenk2 » ma 09 jan 2023, 14:01

Welke maat heb je besteld?

51/53/57.5/58/58.35Mm

Ik heb geen idee wat het zou moeten zijn, 57.5/58/58.35

Is voor bovenop het filterbakje, maar is dat dan de maat van de binnenkant ervan, de buitenkant of de bovenrand...
58,35 mm heb ik besteld. Ik ga uit van binnenzijde opening.
Ik laat het wel weten als ik hem binnen heb. Moet nog verstuurd worden volgens bestel status.
En? Is ‘ie al binnen? (Soms zijn de dingen heel snel binnen, soms moet ik na maanden opnieuw bestellen omdat PostNL dingen niet levert - ondanks hun eigen foto’s dat ze het pakje ooit hadden…)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Tips voor doseerring?

Berichtdoor bobbee » ma 09 jan 2023, 14:44

Welke maat heb je besteld?

51/53/57.5/58/58.35Mm

Ik heb geen idee wat het zou moeten zijn, 57.5/58/58.35

Is voor bovenop het filterbakje, maar is dat dan de maat van de binnenkant ervan, de buitenkant of de bovenrand...
58,35 mm heb ik besteld. Ik ga uit van binnenzijde opening.
Ik laat het wel weten als ik hem binnen heb. Moet nog verstuurd worden volgens bestel status.
En? Is ‘ie al binnen? (Soms zijn de dingen heel snel binnen, soms moet ik na maanden opnieuw bestellen omdat PostNL dingen niet levert - ondanks hun eigen foto’s dat ze het pakje ooit hadden…)
Ja heb hem al eens tijd binnen. Bevalt prima. Mooi afgewerkt, RVS en magneetjes prima maar afhankelijk van filterbakje of die goed kleeft.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Tips voor doseerring?

Berichtdoor Frup » ma 09 jan 2023, 15:40

Mmm, interessant.
Ik ben toevallig ook naar een nieuwe doseerring aan het kijken (o.a. Decent, Barista Hustle, Matow). Ooit eens één bij Ali gekocht om te proberen. Maar die heeft een vervelende rand aan de binnenzijde van het filterbakje.
Laat deze ring de volledige diameter van het bakje toegankelijk? Want dan kan ik het Niche bakje er zó in leeg kieperen. Of misschien kan ik de portafilter mét ring direct onder de Niche (die sproeit n.l. een beetje).
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Tips voor doseerring?

Berichtdoor bobbee » ma 09 jan 2023, 16:01

https://youtu.be/_Wh7j3KaGNw

Is het zo goed te beoordelen voor jullie? Aliexpress ring die ik hier heb heeft geen randje.

Mij persoonlijk boeit het randje niet zo zoals die van de DiRossi.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Tips voor doseerring?

Berichtdoor Frup » ma 09 jan 2023, 16:19

Bedankt voor het filmpje. Het lijkt of de Ali ring niet smaller is dan het filterbakje. M.a.w. de Niche dosing cup past er doorheen.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero

Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Tips voor doseerring?

Berichtdoor bobbee » ma 09 jan 2023, 17:05

Klopt.

Afbeelding

Ik tamp niet door de ring. Gaat altijd scheef.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Tips voor doseerring?

Berichtdoor bobbee » ma 09 jan 2023, 17:06

Deze lijkt ook leuk...

€ 20,83 51%OFF | 58 Mm Filterhouder Koffie Poeder Dosering Cup Set Chic Espresso Filter Doseren Trechter Hopper Cafe Bar Barista Accessoires
https://a.aliexpress.com/_EzOEmS3
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
CafeSolo
Berichten: 98
Lid geworden op: di 16 dec 2014, 10:26

Re: Tips voor doseerring?

Berichtdoor CafeSolo » ma 09 jan 2023, 21:28

https://youtu.be/_Wh7j3KaGNw

Is het zo goed te beoordelen voor jullie? Aliexpress ring die ik hier heb heeft geen randje.

Mij persoonlijk boeit het randje niet zo zoals die van de DiRossi.
In het filmpje zag ik de portafilter houder onder de Niche. Is dat iets dat je zelf hebt gemaakt? Ik moet nu mijn portafilter altijd vasthouden.


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron