WeighMaster

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

WeighMaster

Berichtdoor mr Blanc » do 08 feb 2024, 15:26

Nieuwe kickstarter met modulaire weegschaal, Ziet er leuk uit, zeker voor de prijs. Moet zich echter nog bewijzen en heeft alleen wifi ipv bluetooth, staat me toch vaak tegen.

https://www.kickstarter.com/projects/35 ... dlFj6svCVw
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 560
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: WeighMaster

Berichtdoor Madencio » do 08 feb 2024, 18:02

Ben benieuwd! Heb de ene met mod B gekozen.
Screenshot_20240208-160833~2.jpg
Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk

... / DF83

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: WeighMaster

Berichtdoor mr Blanc » vr 09 feb 2024, 08:59

Ben benieuwd en in Juni al verzonden, dat zou mooi zijn. Denk dat ie best handig is.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

jelveen
Berichten: 70
Lid geworden op: do 16 jun 2022, 22:05

Re: WeighMaster

Berichtdoor jelveen » vr 09 feb 2024, 11:17

Ik ben voor module A gegaan. Vooral eigenlijk omdat die nog de "superearlybird" (oid) korting had. Eerste keer dat ik een kickstarter back dus ook vooral als uitprobeersel. Leuke gok of het ook wat is.

MeZZiN
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 30 jul 2008, 13:10

Re: WeighMaster

Berichtdoor MeZZiN » ma 12 feb 2024, 10:23

Moet zeggen een mooie scale en heeft alle features die ik zou willen.

Het is al het prototype fase uit te zijn.

Ik ben nu voor de A+B versie gedaan. Was wel nieuwgierig naar de dispaly versie met extra modes.

Maar moet zeggen een timemore kleine scale zou ook helemaal prima zijn. Dus moet ik nu zoveel uit geven voor iets wat eigenlijk al bestaat en echt goed werkt.

Maar voor nu hebi ik een spot en wacht het even af we hebben nog iets van 20 dagen.

Valt me wel op dat er op dit moment heel veel ks zijn voor koffie producten.
Lelit Mara x, Aeropress, Bialetti Venus Moka pot samen met een DF83 maler en Nespresso Essenza Mini

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 560
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: WeighMaster

Berichtdoor Madencio » ma 12 feb 2024, 10:28

De kickstarters voor koffie producten zijn er altijd wel geweest hoor, maar er zijn er maar een aantal die echt aanslaan. Met de Niche als nummer 1, denk ik?
... / DF83

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: WeighMaster

Berichtdoor gilleko B. » di 13 feb 2024, 09:08

De kickstarters voor koffie producten zijn er altijd wel geweest hoor, maar er zijn er maar een aantal die echt aanslaan. Met de Niche als nummer 1, denk ik?
Acaia is ooit ook zo begonnen volgens mij.

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: WeighMaster

Berichtdoor bobbee » di 13 feb 2024, 10:21

https://sprudge.com/the-weighmaster-by- ... 32174.html

Het verwijderbare display was er met de Hiroia Jimmy weegschaal al. Ik vond het niks en heb hem weggedaan want tijdens extractie kijk ik naar het kopje en de uitloop en het gewicht en tijd. Als je de display op je machine hebt hangen of ergens verder weg is de afstand te groot en omslachtig om telkens te switchen van zicht tussen die dingen voor mij.

Voor de flow rate is er de Timemore Basic 2 die ik nu hier heb, dus ook niet een nieuwe functie zoals hierboven beschreven op sprudge. De flow rate volgen is leuk maar eigenijk een minder waardevolle aanvulling dan ik dacht. Een shot bepaal je door iets aan te passen voor het volgende shot wat je is opgevallen tijdens extractie van het voorgaande shot en belangrijkste aan het einde door te proeven. Die flow rate aflezen tijdens is extractie is iets wat sowieso gebeurt en niet te beïnvloeden is tijdens extractie. Ikzelf ga niet van flow rate uit als belangrijk punt, ja natuurlijk als je binnen de parameters van een espresso zit speelt het mee maar ook die bepaal je aan het eind van de extractie als tijd en gewicht bekend is en pas je iets aan voor het volgende shot.

De timemore basic 2 gaat weer in de verkoop want ik vind het weeg oppervlak van de Acaia Pearl fijn omdat ik eraan gewend ben denk ik en ik heb de Lunar voor espresso.

De brew ratio lijkt mij wel een leuke extra functie en dat heeft de weighmaster ook. Vooral bij filterkoffie lijkt het me prettig werken. Daarvoor is ook deze weegschaal pas uitgekomen met deze functie;

https://youtube.com/@Matrix-tw?si=zAjF8ScME-ufYIfb

https://matrixlife.1shop.tw/INTL#Type=P ... Wm743pKMBl

Kortom, allemaal mogelijkheden en weegschalen in mijn optiek. Allemaal zeer persoonlijk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: WeighMaster

Berichtdoor bobbee » di 13 feb 2024, 11:10

Oh trouwens, vind de weighmaster natuurlik een heel mooi weegschaaltje met mooie opties waarin ze alles uit de kast hebben getrokken lijkt het maar werd een beetje getriggerd door het verkooppraatje op sprudge waarin geen goed beeld wordt gecreëerd door een onafhankelijk iemand.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

MeZZiN
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 30 jul 2008, 13:10

Re: WeighMaster

Berichtdoor MeZZiN » vr 01 mar 2024, 18:08

Mijn pledge weggehaald. Geen reviews van bekende youtube koffie gekken. Plus heb eigenlijk maar weinig nodig alleen shot timer en die zou ik toch liever los op mijn machine hebben en de mara x heeft een makkelijk externe shot timer op etsy.

Features zijn super gaaf maar ik gebruik van mijn acaia scale al zijn features niet eens.

Zou alleen een kleine willen nog voor mijn espresso machine om dat de pearl te groot is.

Ik hoop dat ze het halen en dat hij in productie gaat omdat er altijd behoefte is aan inovatie. En het lijkt op een top product idee.
Lelit Mara x, Aeropress, Bialetti Venus Moka pot samen met een DF83 maler en Nespresso Essenza Mini


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron