DVA 8liter

decraew
Berichten: 20
Lid geworden op: do 05 nov 2015, 18:32

DVA 8liter

Berichtdoor decraew » do 18 okt 2018, 18:10

Hoi !

Na een dure operatie aan m'n toestel om het te ontkalken heb ik besloten toch iets te doen aan het water dat ik gebruik.
Mijn toestel aansluiten op een DVA gaat niet, maar ik kan wel aftappen en overgieten in de bak van mijn Rocket.

Nu had ik hierover gesproken met een lokale loodgieter (die me ook met andere klussen komt helpen), en volgens hem zou het aftappen vrij traag gebeuren. Klopt dit ? Hoe lang duurt het ongeveer om één of twee liter uit een DVA te laten lopen ? Ik zie zelf niet goed waarom dit traag zou moeten gaan.

Thanks,
Wim

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: DVA 8liter

Berichtdoor @3aan » do 18 okt 2018, 18:37

Kafko heeft van die onthardingszakjes die je in het reservoir legt.

Schijnt goed te werken.

Deze zakjes zijn vast wel ook bij andere aanbieders te koop.

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: DVA 8liter

Berichtdoor bobbee » do 18 okt 2018, 18:52

Hoi !

Na een dure operatie aan m'n toestel om het te ontkalken heb ik besloten toch iets te doen aan het water dat ik gebruik.
Mijn toestel aansluiten op een DVA gaat niet, maar ik kan wel aftappen en overgieten in de bak van mijn Rocket.

Nu had ik hierover gesproken met een lokale loodgieter (die me ook met andere klussen komt helpen), en volgens hem zou het aftappen vrij traag gebeuren. Klopt dit ? Hoe lang duurt het ongeveer om één of twee liter uit een DVA te laten lopen ? Ik zie zelf niet goed waarom dit traag zou moeten gaan.

Thanks,
Wim
Het is gewoon leidingdruk dus gaat prima hoor.

De zakjes werken ook goed mits je ze de kans geeft ze hun werk te laten doen. En reservoir heeft 6 uur nodig ongeveer.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

decraew
Berichten: 20
Lid geworden op: do 05 nov 2015, 18:32

Re: DVA 8liter

Berichtdoor decraew » do 18 okt 2018, 19:14

Wat zit in zo'n zakje, dezelfde harsen als in een ontharder ? Zo ja, dan neem ik aan dat die kunnen geregenereerd worden ?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: DVA 8liter

Berichtdoor bobbee » do 18 okt 2018, 19:39

Nee is niet hetzelfde. Die korrels kun je niet regenereren. Elders op het forum staat een uitgebreide professionele meting van mij en het het gebruik van de zakjes waar het om gaat.

viewtopic.php?t=7122
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

decraew
Berichten: 20
Lid geworden op: do 05 nov 2015, 18:32

Re: DVA 8liter

Berichtdoor decraew » vr 19 okt 2018, 09:39

Enig idee hoeveel liter zo'n zakje meegaat ?
Als je er elke maand een nieuw moet steken lijkt het me economischer om een DVA te kopen.

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: DVA 8liter

Berichtdoor Capulus » vr 19 okt 2018, 10:15

Voor de kleine portemonnee: ik heb de zakken bij Caffe.com gekocht. Volgens mij is de richtlijn tussen de 3 en 6 maanden. Zelf vervang ik ze bij 3.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: DVA 8liter

Berichtdoor Pti » vr 19 okt 2018, 10:57

Meten = Weten

Teststrips voor water hardheid zijn goedkoop te verkrijgen bij aquarium- of dierenwinkel.

decraew
Berichten: 20
Lid geworden op: do 05 nov 2015, 18:32

Re: DVA 8liter

Berichtdoor decraew » vr 19 okt 2018, 10:59

Voor de kleine portemonnee: ik heb de zakken bij Caffe.com gekocht. Volgens mij is de richtlijn tussen de 3 en 6 maanden. Zelf vervang ik ze bij 3.
Heb je een link ? Op die site vind ik geen accessoires zoals deze...

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: DVA 8liter

Berichtdoor Capulus » vr 19 okt 2018, 11:06

Voor de kleine portemonnee: ik heb de zakken bij Caffe.com gekocht. Volgens mij is de richtlijn tussen de 3 en 6 maanden. Zelf vervang ik ze bij 3.
Heb je een link ? Op die site vind ik geen accessoires zoals deze...
Ik zie inderdaad dat de site uit de lucht is. Het kwam via caffebonini(.com). Ik steek echter niet mijn hand in het vuur voor de betrouwbaarheid. Het was voor mij een gokje en pakte goed uit.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.

Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...


Roaster: Huky500


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron