Nieuwe machine

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor fransg » di 26 mar 2013, 12:59

Dan zou het de cellini worden voor 1349 euro.
Of voor 1170 Euro: http://www.kafko.nl/rocket-cellini-giotto.html
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2880
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor Erik82 » di 26 mar 2013, 14:10

De Expobar is inderdaad iets minder in kwaliteit/afwerking. Izzo staat nou juist bekend om de goede kwaliteit en doet zeker niet onder voor Rocket of Bezzera.

Het zal meer een kwestie van gevoel zijn omdat er geen beste keuze is uit de genoemde modellen van Bezzera, Rocket en Izzo. Zijn allemaal erg goed.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor Spironski » di 26 mar 2013, 14:43

Ik denk dat je in de val loopt waarin zoveel nieuwelingen lopen: de focus op "welk espresso-apparaat is de beste"? Alsof je dan ook meteen goede espresso zal zetten.

In werkelijkheid zijn de verschillen tussen die machines niet eens zo heel groot (mits je dus op een bepaald niveau zit), en kan je met al die apparaten fantastische espresso zetten. En ook heel vieze.

Het is vooral de kwaliteit van je bonen en daarna je maler en je eigen kunde, die bepalen hoe goed je espresso wordt.
Dus kies gewoon het apparaat wat je aanspreekt en binnen je budget past. Als je dan maar verse bonen gebruikt, een goede maler hebt en er mee leert werken, komt alles goed.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Bucky
Berichten: 53
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 15:49

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor Bucky » di 26 mar 2013, 15:10

Dat begrijp ik. Het gaat er mij om dat ik voor zoveel geld de meest degelijke machine krijg, die met goed onderhoud en gebruik het langste mee kan gaan. Evt. als er iets kapot gaat, wat normaal is bij gebruiks voorwerpen, het gerepareerd kan worden zonder een half jaar te moeten wachten op onderdelen.

Voor zover ik begrijp heeft de expobar toch wel de iets mindere kwaliteit en zijn de rocket, bezzera en de izzo nagenoeg van zelfde kwaliteit.

Mijn keuze gaat dus nu tussen de bezzera magica en de izzo vivi met PID. Zeker wat verder gekomen met uitpluizen en lezen.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6400
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor cremalover » di 26 mar 2013, 15:36

Dat begrijp ik. Het gaat er mij om dat ik voor zoveel geld de meest degelijke machine krijg, die met goed onderhoud en gebruik het langste mee kan gaan. Evt. als er iets kapot gaat, wat normaal is bij gebruiks voorwerpen, het gerepareerd kan worden zonder een half jaar te moeten wachten op onderdelen.

Voor zover ik begrijp heeft de expobar toch wel de iets mindere kwaliteit en zijn de rocket, bezzera en de izzo nagenoeg van zelfde kwaliteit.

Mijn keuze gaat dus nu tussen de bezzera magica en de izzo vivi met PID. Zeker wat verder gekomen met uitpluizen en lezen.
Ik adviseer een 2e handsmachine.Kost het minste geld.
Voorbeeld.
Koop een E61 van 3 jaar oud voor 650 e.
Als je hem een jaar gebruikt en je wil wat anders verkoop je hem ook weer voor 650.

Koop een nieuwe voor 1300 en stel je wil een lever.Verkoop je hem voor 1000 of minder.

Ik zou nooit meer iets nieuws kopen.Never.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor Spironski » di 26 mar 2013, 16:15

De verhalen van de mindere bouwkwaliteit van de Brewtus zijn vaak al jaren oud. Ik geloof dat Expobar ze tegenwoordig toch wel beter bouwt. Dan heb je nog de "kwestie" van de afwijkende aansluitingen bij Bezzera's, en b.v. toch weer wat verhalen over problemen met de Izzo Alex Duetto. ik zou niet zomaar het "degelijkste merk" er uit willen kiezen.

De E61 blijft natuurlijk wel alomtegenwoordig en zal nog heel lang goed te servicen zijn. En als je nu bij Peter zo'n Cellini koopt en in onderhoud hebt, weet je helemaal dat je gebeiteld zit.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6400
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor cremalover » di 26 mar 2013, 16:26

Wat is dat toch met dat afwijkende aansluitingen verhaal bij Bezzera?
Ik ga er van uit dat ze gewoon reguliere draad gebruiken.Het was even zoeken bij mijn vast water aansluiting maar is toch allemaal gelukt met spullen van de loodgieter.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor Spironski » di 26 mar 2013, 16:35

Peter (Kafko) vertelde dat. Het is allemaal te doen, maar hij moet bij Bezzera voortdurend verloopstukjes gebruiken omdat ze blijkbaar overal heel eigenwijs hun eigen maten gebruiken.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6400
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor cremalover » di 26 mar 2013, 16:52

Peter (Kafko) vertelde dat. Het is allemaal te doen, maar hij moet bij Bezzera voortdurend verloopstukjes gebruiken omdat ze blijkbaar overal heel eigenwijs hun eigen maten gebruiken.
Ok.

Bucky
Berichten: 53
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 15:49

Re: Nieuwe machine

Berichtdoor Bucky » di 26 mar 2013, 17:05

Kijk , als afwijkende maten mbt leidingen alles is, dan wordt het zeker een bezzera. Ben niet anders gewend dan voor loodgiet werk verloop stukken te moeten gebruiken.

Nu nog twee maandjes wachten, dan koop ik de Bezzera Magica :D

Zal hier nog wel wat ervaringen posten tegen die tijd.

In de tussentijd op werk trouwens een Aeropress aangeshaft. Ik maal thuis verse koffie en neem die dan mee naar werk om dan diezelfde dag nog op te drinken. Smaakt erg goed. Een tijdje terug een keer geprobeerd met Douwe Egberts koffie en wat een verschil is dat zeg! Zelf al met Aeropress proef je het verschil erg goed tussen verse bonen en oude bonen. Krijg in ieder geval al een lekker bakkie eruit :D


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 12 gasten

cron