Jura openmaken

Piedro
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 06 jun 2008, 10:23

Jura openmaken

Berichtdoor Piedro » di 25 nov 2008, 10:35

Vroeg me af hoe ik de achterste schroefjes/moertjes van een JURA openmaak? Heb het apparaat vorige week bij iemand kunnen ophalen maar heb nog niet kunnen kijken waarom hij kortsluiting maakt.

Bedankt alvast!

Gebruikersavatar
André
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 19 sep 2008, 18:35
Locatie: Westerbork
Contacteer:

Re: Jura openmaken

Berichtdoor André » wo 26 nov 2008, 08:33

Klein torkje....zo'n inbusje maar dan met meer hoekjes....

Kleinigheid, dan kapje losklikken en voilà......

Succes! 8-)
BonneBella CoffeeConcepts: La tua passione e la mia passione!
info at bonnebella.nl

Gebruikersavatar
oxxo
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 jan 2008, 02:28
Contacteer:

Re: Jura openmaken

Berichtdoor oxxo » zo 30 nov 2008, 00:29

Welk type Jura gaat het om?
E-serie toevallig?
Er gaat niets boven morgen.

Espressotopia

Re: Jura openmaken

Berichtdoor Espressotopia » zo 30 nov 2008, 00:56

Klein torkje....zo'n inbusje maar dan met meer hoekjes....

Kleinigheid, dan kapje losklikken en voilà......

Succes! 8-)
De naam is torx, met een xantippe.

Piedro
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 06 jun 2008, 10:23

Re: Jura openmaken

Berichtdoor Piedro » di 02 dec 2008, 16:30

Vermoed toch dat hier geen torx voor te gebruiken is. een rond steeksleuteltje zou iets zijn geweest. Heb omdat ik er met mn tangetje niet bij kwam de opening een klein beetje vergroot door middel van een hete brijnaald... ja weet het niet de mooiste oplossing maar vond het ook zonde aan een kapot waarschijnlijk toch niet meer te repareren apparaat geld uit te geven. Na opening zag ik wel wat vochtaanslag wat een mogelijke oorzaak van de kortsluiting kan zijn maar mijn kennis schiet hopelijk te kort om het echte probleem te achterhalen. Ik probeer een iets simpeler defect apparaat op de kop te tikken.

Espressotopia

Re: Jura openmaken

Berichtdoor Espressotopia » di 02 dec 2008, 16:34

Plaatjes zijn wellicht leerzaam voor anderen...

Espressoking
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 22:16

Re: Jura openmaken

Berichtdoor Espressoking » di 02 dec 2008, 23:36

Je hebt voor het openmaken een ovaal bitje nodig, speciaal jura schroefje.
Heb je al naar de trafo gekeken, deze zit meestal onder de boiler.
Dus als de boiler lekt heb je ook vaak kortsluiting.
Om welk type jura gaat het??

lex490
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 01 dec 2008, 12:18

Re: Jura openmaken

Berichtdoor lex490 » wo 03 dec 2008, 20:06

Ik heb ook een jura s70 8, bijna 9 jaar oud. Na een half jaar vastgelopen en naar de importeur. Gelukkig garantie. Maar naar weer een half jaar zat er weer geen beweging in. Zelf weggebracht 140 euro meneer een servicebeurtje, der mot een nieuwe automaat in.. Na een half jaar weer hetzelfde. Ik dacht dat wordt dure koffie. Een half jaar later ermee naar een beun in Beuningen of daar ergens, koste maar 138 euro. Toen ben ik zelf maar gaan slopen. De kontaktjes van de afvalbak begonnen slecht kontakt te maken. Hij bleef maar vragen om de la te plaatsen en die zat er al lang in(lade legen, lade plaatsen). Dat rotschroefje aan de zachterkant kan ik me nog herinneren.
Ik heb hem met een beiteltje losgetikt en verder met een tangetje losgedraait en hem er nooit weer ingeschroeft.
Toen de kontaktjes eruit gehaald en een verbinding gemaakt in het apparaat middels een 2 aderig snoertje met een schakelaartje. Als hij nu zegt:"lade legen" dan verbreek ik middels het schakelaartje de verbinding en 10 tellen later draai ik het schakelaartje weer om en denkt de machine dat de lade er weer inzit.
De automaat sloop ik er ieder half jaar zelf uit en haal hem uit elkaar en maak hem schoon.
O-ringen haal ik bij Brezan of een andere auto winkel en ik ben voor 1 a 2 euro weer een half jaar klaar. Die o-ringen zijn voor de zuiger want die wil wel een van de zuiger aflopen en een nieuwe geeft heel veel verbetering. Maar was dat jouw vraag wel. Nou ja ik ben mijn verhaal in ieder geval kwijt. Overigens ik heb wel veel plezier, naast wat ongemak, van de machine.
compak k6, Brewtus III, RVS/HOUT tamper, zelfgemaakt tamperblok, personen weegschaal, briefweger, thermometer

Gebruikersavatar
André
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 19 sep 2008, 18:35
Locatie: Westerbork
Contacteer:

Re: Jura openmaken

Berichtdoor André » do 04 dec 2008, 07:55

Vermoed toch dat hier geen torx voor te gebruiken is. een rond steeksleuteltje zou iets zijn geweest. Heb omdat ik er met mn tangetje niet bij kwam de opening een klein beetje vergroot door middel van een hete brijnaald... ja weet het niet de mooiste oplossing maar vond het ook zonde aan een kapot waarschijnlijk toch niet meer te repareren apparaat geld uit te geven. Na opening zag ik wel wat vochtaanslag wat een mogelijke oorzaak van de kortsluiting kan zijn maar mijn kennis schiet hopelijk te kort om het echte probleem te achterhalen. Ik probeer een iets simpeler defect apparaat op de kop te tikken.
Zou graag meer willen weten over het steeksleuteltje.. 8-)

Zou het mogelijk zijn om een afbeelding te laten zien van jouw machine en de bevestigingen?
BonneBella CoffeeConcepts: La tua passione e la mia passione!

info at bonnebella.nl

Gebruikersavatar
oxxo
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 21 jan 2008, 02:28
Contacteer:

Re: Jura openmaken

Berichtdoor oxxo » do 04 dec 2008, 10:28

Jura S-serie lekt meestal over de voeding (is eerder genoemd), dat is een lastige, dure reparatie als je het goed wil doen. Jura E-serie (oude) lekt vaak vanuit de dichting boiler-stoomkraan. Of uit de pakking van de boilerdeksel. Water stroomt dan over de contactpunten van de boiler. Dit is een betrekkelijk simpele reparatie.
Er gaat niets boven morgen.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten

cron