Francis Francis X1 Ground

Tuup
Berichten: 2
Lid geworden op: do 03 aug 2017, 09:31

Francis Francis X1 Ground

Berichtdoor Tuup » do 03 aug 2017, 09:35

Dag allemaal,

Ik heb een Francis Francis ground x1 uit 2007. Het apparaat vertoont het volgende probleem.

Zodra ik de machine aanzet, gaat de pomp aan (althans er klinkt gebrom) en het water loopt direct via het 2e slangetje (dat boven uit de machine komt) terug in het waterreservoir. Dit water wordt ook warm.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Valt hier nog iets aan te doen?

Bijkomend probleem is dat ik de kap niet meer van de machine krijg. Dit komt omdat het schroefje waarmee de draaiknop van de stoomfunctie is vastgezet, is afgebroken. Dit is een klein schroefje, dat ook met een tool als een grabit niet verwijderd kan worden.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Francis Francis X1 Ground

Berichtdoor fransg » do 03 aug 2017, 10:19

Wie weet heeft een ander meer hoopvolle raad maar ik vind tien jaar een mooi leven voor zo'n goedkoop apparaatje en als je het ene euvel hebt verholpen komt er ongetwijfeld een ander defect voor in de plaats en begin je aan een procedure waarbij je zoveel onderdelen gaat vervangen dat je net zo goed een nieuwe en veel betere machine zou kunnen aanschaffen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2893
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Francis Francis X1 Ground

Berichtdoor Erik82 » do 03 aug 2017, 13:00

Helemaal eens met Frans. Tijd voor iets beters want deze is gewoon op.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Tuup
Berichten: 2
Lid geworden op: do 03 aug 2017, 09:31

Re: Francis Francis X1 Ground

Berichtdoor Tuup » do 03 aug 2017, 13:27

Oke, dank heren. Op zoek naar een nieuw apparaat.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten

cron