Thermoplan Black & White 3 koffie automaat

Mark_nl
Berichten: 6
Lid geworden op: di 19 sep 2017, 17:46

Thermoplan Black & White 3 koffie automaat

Berichtdoor Mark_nl » di 19 sep 2017, 18:12

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik samen met een huisgenoot via via de Thermoplan Black & White 3 gekocht. Echt nog nooit zulke heerlijk cappuccino uit een automaat gehad!
Ik weet het, al genoeg mensen hebben mij voor gek verklaard dat we zo'n automaat hebben gekocht voor privé gebruik, maar een goede kennis van mij heeft vanwege een ongeneeslijke ziekte moeten stoppen met zijn bedrijf en heeft deze koffieautomaat voor een symbolisch bedrag aan ons verkocht.

Nou wil ik graag een aantal instellingen wijzigen, maar met de handleiding die bij de machine zat lukt me dat helaas niet.
In deze handleiding staan alleen de instructies en code voor het gebruikers menu maar voor de instellingen die ik wil wijzigen moet ik in het servicemenu zijn.

In het keuze menu zie ik namelijk slechts 8 producten staan (koffie, espresso, dubbele espresso, cappuccino, dubbele cappuccino, koffie verkeerd, heet water en dubbele heet water).
Andere producten (bijvoorbeeld de Cafe au lait) kunnen niet gekozen worden maar staan wel in het Product settings menu (te benaderen via het gebruikers menu).
Ook de icoontjes in het keuze menu kloppen niet, bij de dubbele cappuccino staat bijvoorbeeld een icoontje met 1 kopje koffie en bij de dubbele koffie staat een icoontje met een cappuccino, bij de enkele koffie staat het icoontje voor een dubbele koffie.
Van de fabrikant heb ik begrepen dat deze instellingen aan te passen zijn via het service menu.
Toen ik ze vroeg om een handleiding en menucode zeiden ze dat ik hiervoor terecht kon bij de Nederlandse dealer.
Dus heb ik de Nederlandse dealer een mail gestuurd. Daarop kreeg ik de reactie dat zij deze handleiding en code niet konden geven en dat ik een monteur moet laten komen om deze instellingen aan te passen.

Degene van wie ik de automaat gekocht heb had een service contract voor de automaat en heeft zich hier nooit mee bezig gehouden, die was in de veronderstelling dat alle instellingen zelf aan te passen waren en wist niet dat ik daarvoor een monteur nodig had.
Als we dat hadden geweten hadden we deze automaat wellicht niet van hem overgenomen.
Wij gebruiken de automaat niet zakelijk maar puur voor thuis, ik voel er weinig voor een monteur in te moeten huren en daarvoor in de buidel te moeten tasten om een paar instellingen aan te passen aan een automaat die mijn eigen bezit is.

Is er hier wellicht iemand die beschikt over deze service handleiding en code?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.


Groeten,
Mark

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Thermoplan Black & White 3 koffie automaat

Berichtdoor Barista74 » di 19 sep 2017, 20:59

Google is your best friend! Even zoeken op internet op 'Thermoplan Black & White 3 service manual'

https://www.google.nl/search?q=Thermopl ... ice+manual


Code 111111

Hopelijk werkt het!
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Mark_nl
Berichten: 6
Lid geworden op: di 19 sep 2017, 17:46

Re: Thermoplan Black & White 3 koffie automaat

Berichtdoor Mark_nl » wo 20 sep 2017, 08:38

Hi Barista74,

Bedankt voor je reactie. 111111 is de code voor het gebruikersmenu, deze had ik al, hier kunnen eenvoudige settings zoals productnamen en de hoeveelheid ml per kopje ingesteld worden.
De settings die ik wil wijzigen moeten via een ander menu gewijzigd worden, daarvoor is dus een andere code nodig, deze kan ik nergens vinden.

Wellicht dat hier iemand is die deze code wel weet of misschien zelfs wel een monteurshandleiding heeft?

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Thermoplan Black & White 3 koffie automaat

Berichtdoor Erik82 » wo 20 sep 2017, 10:38

Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Mark_nl
Berichten: 6
Lid geworden op: di 19 sep 2017, 17:46

Re: Thermoplan Black & White 3 koffie automaat

Berichtdoor Mark_nl » wo 20 sep 2017, 19:09

Dankje! dat ga ik even proberen :)

Mark_nl
Berichten: 6
Lid geworden op: di 19 sep 2017, 17:46

Re: Thermoplan Black & White 3 koffie automaat

Berichtdoor Mark_nl » vr 22 sep 2017, 08:49

Helaas, ik heb gezocht, ik heb een thread aangemaakt en een paar mensen gesproken, zelfs een paar manuals in de mail ontvangen, maar dit waren allemaal manuals voor het Starbuck model (de Verismo 801).

Ik blijf mijn hoop dus vestigen op jullie.

Is er iemand die mij verder kan helpen?

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Thermoplan Black & White 3 koffie automaat

Berichtdoor Erik82 » vr 22 sep 2017, 09:11

Dat is het nadeel aan een grote commerciële machine. Ze geven je de code niet zomaar want dan verdienen ze niks meer.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Thermoplan Black & White 3 koffie automaat

Berichtdoor bobbee » vr 22 sep 2017, 10:04

Probeer de Belgische distributeur. Je weet nooit, bel op en doe je voor als starbucks medewerker.

Of bel een andere reparateur die horeca doet en vraag hun. Ticino, van Eembergen etc...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Thermoplan Black & White 3 koffie automaat

Berichtdoor mutsje » vr 22 sep 2017, 21:12

dat heet social enginering Bobbee voor je het weet geven ze em de inlogcodes van de servers ook nog :)
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Thermoplan Black & White 3 koffie automaat

Berichtdoor bobbee » vr 22 sep 2017, 22:05

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron