Saeco Odea Giro gaat steeds is de zetstand staan

Herbert
Berichten: 3
Lid geworden op: za 18 nov 2017, 16:37

Saeco Odea Giro gaat steeds is de zetstand staan

Berichtdoor Herbert » za 18 nov 2017, 16:49

Hallo allemaal,

Laat ik eerst vertellen dat ik zeker wel technisch ben, maar toch heb wel een probleem met een Odea Giro
In de gebruikers en service handleiding wordt niet gesproken over mijn probleem.

Als ik de machine aan zet draait de zetgroep steeds eerst naar de ruststand en daarna naar de zetstand. Ook brand het onderste lampje (met het golvend symbooltje) continu rood, maar deze situatie wordt nergens als storing vermeld.
Het eindcontact (1 stuks) heb ik al gecontroleerd en werkt prima.

Als ik de machine in de service mode zet kan ik de zetgroep prima bedienen zoals het hoort en dan draait deze ook de juiste kant op.

Wie heeft er nog een idee?

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Saeco Odea Giro gaat steeds is de zetstand staan

Berichtdoor Barista74 » do 23 nov 2017, 10:58

Ik snap je vraag niet helemaal. Je bedoelt dat je machine na het aanzetten in de zetstand blijft staan, waardoor je geen koffie kan maken?
Als je in testmodus de zet groep bedient. Geeft deze dan aan het begin en einde aan dat het eindpunt bereikt is?

Het lampje betekent volgens mij dat je moet ontkalken. Als je het proces doorlopen hebt, gaat die automatisch uit, danwel kan je hem met de hand uitzetten. (zie gebruikershandleiding)
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Herbert
Berichten: 3
Lid geworden op: za 18 nov 2017, 16:37

Re: Saeco Odea Giro gaat steeds is de zetstand staan

Berichtdoor Herbert » za 02 dec 2017, 15:28

Hallo Barista 74,

Als ik de Saeco aan zet draait hij zonder dat ik op een knop heb gedrukt steeds naar de zetstand toe. Daarna gebeurt er helemaal niets meer. Er wordt ook geen koffie gemalen o.i.d.
De start drukknop werkt wel goed dat heb ik getest..

Het rode lampje betekend niet dat je moet ontkalken. Daar is het andere lampje voor.
Ik ben bang dat het probleem niet opgelost kan worden.
Is er misschien nog ergens een service dienst waar ik kontakt mee op kan nemen?
Opsturen naar een reparatiedienst is geen optie want daar is ie al naar toe geweest zonder resultaat.

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Saeco Odea Giro gaat steeds is de zetstand staan

Berichtdoor Barista74 » zo 03 dec 2017, 13:50

Tja, als de ene service dienst het niet kan vinden...

Hoe komt die zetgroep dan weer terug? Je kan nog eens met de service handleiding gaan zoeken of je de zetgroep met de hand kan bedienen en de sensors het wel doen. Ik denk dat het iets in de electronica is, maar dat is lastig zoeken en op te lossen. Einde verhaal eigenlijk.

Hier de handleiding voor de testmodus http://www.coffeetico.com/SAECO_pdf_fil ... t_mode.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

En verder de service manual via google https://www.google.nl/search?q=service+ ... +odea+giro" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet niet waar je woont. Je zou deze nog kunnen proberen als service dienst http://www.rubinati.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2

Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten