Machine

Gebruikersavatar
edspresso
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 17 dec 2008, 10:16

Machine

Berichtdoor edspresso » di 02 jan 2018, 11:17

Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe Vesuvius gekocht en wil mijn Isomac Millenium als back-up opslaan voor het geval de nieuwe machine een keer in onderhoud is. Kunnen jullie mij adviseren of ik hem met of zonder water in de boiler moet opslaan. Ik vind het altijd lastig om hem helemaal leeg te krijgen. Ontvang graag jullie tips hoe ik dit het beste kan doen.

Edwin
ACS Ambiente Vesuvius | Eureka Atom 60
Back-up: Isomac Millenium| Demoka M203
Travel: Nespresso Pixi ;-)

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Machine

Berichtdoor Pti » di 02 jan 2018, 11:21

Als er geen bevriezingsgevaar is hoef je hem niet leeg te halen, wel even spoelen voordat je hem weer gebruikt.

Mocht je hem nu wel helemaal leeg willen halen, haal dan het deksel van de machine en verwijder met het overdrukventiel of de vacuumbreker bovenop de boiler, je kunt dan met een slangetje de hele boiler leeg halen.

Gebruikersavatar
edspresso
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 17 dec 2008, 10:16

Re: Machine

Berichtdoor edspresso » wo 03 jan 2018, 09:56

Beste Pti, hartelijk dank voor je snelle advies. Hij is inmiddels leeg en staat mooi opgeborgen. Groet, Edwin
ACS Ambiente Vesuvius | Eureka Atom 60

Back-up: Isomac Millenium| Demoka M203

Travel: Nespresso Pixi ;-)

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Machine

Berichtdoor Erik82 » wo 03 jan 2018, 12:42

Let wel op dat lang stilstaan voor een espressomachine niet bevorderlijk is. Als je hem maar een week in de 1-2 jaar gaat gebruiken is het wachten op vastzitten van magneetventielen, uitgedroogde rubbers, verkalking e.d. Die bakkies gaan je dan uiteindelijk veel geld kosten.

Dat is juist het moment om je weer even vol in de filterkoffie te storten.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten

cron