Revisie Miss Silvia 1999 - Lekkageprobleem

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Revisie Miss Silvia 1999 - Lekkageprobleem

Berichtdoor HanR » wo 28 okt 2020, 22:16

1. Heb ik per mail beantwoord;
2. Erg geheimzinnig. Is mij nog nooit gelukt. Ring invetten met siliconen vet en controleren of de boiler mooi vrij kan draaien. Dan lijkt mij dit onmogelijk. Gesteld dat de zitting van de ring helemaal schoon is natuurlijk.

houdaerttim
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 13:21

Re: Revisie Miss Silvia 1999 - Lekkageprobleem

Berichtdoor houdaerttim » do 29 okt 2020, 07:52

1. Heb ik per mail beantwoord;
2. Erg geheimzinnig. Is mij nog nooit gelukt. Ring invetten met siliconen vet en controleren of de boiler mooi vrij kan draaien. Dan lijkt mij dit onmogelijk. Gesteld dat de zitting van de ring helemaal schoon is natuurlijk.
Han,
1. Heel erg bedankt, we spreken verder af via mail.
2. ja, ik weer ook niet goed hoe het gebeurd is, ring was ingevet, maar zat duidelijk gekneld tussen boiler en groep. De boiler kan niet echt vrij 100% draaien, maar das meer door de platte zijde en het feit dat alle thermostaten er nog opzitten, maar ik snap min of meer het idee. De zitting is schoon (voor zover je dit nog perfect krijgt in een toestel van 20+ jaar oud ;-). Bij gelegenheid zal ik eens een foto proberen te posten.

Top forum dit wel

Groeten,
Tim

houdaerttim
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 13:21

Re: Revisie Miss Silvia 1999 - Lekkageprobleem

Berichtdoor houdaerttim » do 05 nov 2020, 20:00

Met dank aan Han die me snel geholpen heeft met een nieuwe boilerring.
Deze avond terug gesleuteld en de nieuwe rubber geplaatst.
Alles lijkt nu terug lekvrij, al enkele keren de boiler volledig op (stoom-)druk laten komen en geen druppel te zien (via stoom te vragen kon ik het probleem snel simuleren)

Gelukkig vandaag ook verse boontjes binnengekregen van https://wideawake.coffee/.
Kunnen we morgen eens proberen om iets drinkbaars te maken van hun Duchess icm mijn OE Lido E.

Hopelijk ben ik nu vertrokken en kan ik alsnog opzoek naar een elektrische maler die me kan bekoren.
(eigenlijk is de beslising voor een Eureka Mignon Specialita al gevallen, maar toch nog maar eens wat inlezen)

Bottom line: niet opgeven met leuke machientjes en sleutelen aan een espressotoestel is uiteindelijk toch wel plezant !

AndreM
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 18:19

Re: Revisie Miss Silvia 1999 - Lekkageprobleem

Berichtdoor AndreM » di 17 nov 2020, 22:47

Hoe cool is dat! Ik heb genoten van je restauratieprojectje. Ik kan me de desperatie die je overvalt als 't uiteindelijk toch niet lijkt te werken goed voorstellen. Fijn dat je toch volgehouden hebt.

Zoals je elders kunt lezen ben ik zelf ook met een restauratie projectje begonnen. Mijn eerste Silvia kocht ik in 1999. Na een paar jaar leek ik zodanige kosten te krijgen dat vervanging door een nieuwe (kostte toen € 350,-) veel verstandiger leek. Dus toen had ik plots een latere V2. Na een jaar of wat kon ik een tweedehands Bezzera BZ10 kopen. M'n Silvia's heb ik echter nooit weggedaan. Maar ik heb er ook niet goed voor gezorgd. Ik wil er nu een weggeven aan een iemand die er zelf niet eentje kan betalen. Maar dan moet ie wel in goede conditie komen...

Dus ben er nu wel aan aan 't klussen. En ik kan oprecht zeggen dat ik er lol in heb. Jouw verhaal en de vele andere verhalen die ik lees inspireren me. Net als de enorme hoeveelheid informatie op internet. Die was 15 jaar geleden nog zeker niet zo beschikbaar als nu.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten