Quickmill 3035 Hulp gezocht!!

SEBBEL
Berichten: 4
Lid geworden op: di 13 mar 2018, 22:26

Quickmill 3035 Hulp gezocht!!

Berichtdoor SEBBEL » di 13 mar 2018, 23:55

Hallo,

Allereerst zal ik me even voorstellen. Ik ben Sebastiaaan en ben inmiddels 1,5 jaar de gelukkige bezitter van een Quickmill 3035. Erg tevreden ben ik met de machine. Cappucino maken gaat goed. Esprosse maken gaat nog beter. Al met al is het een hele fijne machine.

Echter heb ik sinds vorige week een probleem. Er was een lekkage in mn machine. Dit bleek uit de magneet 3 wegklep te komen. Deze heb ik vervangen en de lekkage was verhopen. Achteraf bleek dat ik niet de hele klep had hoeven te vervangen want alleen de O ring was versleten. Omdat de machine open lag heb ik ook meteen maar even de stoomkraan losgenomen en gereviseerd. Nieuwe O ringetjes en wat vaseline vet erop en alles weer in elkaar. Ook heb ik de boringen even met wat fijn staalwol gereinigd..

Helaas werkt de machine nu niet meer zoals hij dat altijd heeft gedaan.

Op advies van iemand heb ik ook de stoomthermostaat vervangen. Echter dit heeft niks uitgehaald tov mn probleem. Zie link hieronder voor een filmpje van de situatie.

https://www.youtube.com/watch?v=VRsIMpiWAko

Mijn probleem is alsvolgd.. als ik de koffie even heb laten lopen om vervolgens de schakelaar om te halen dan begint hij na enige seconden steeds harder te druppelen. En voor de duidelijkheid het veertje zit erin en de waterstop ook. Voor het gemak heb ik dit ook even gefilmd. Zie link hieronder.

https://www.youtube.com/watch?v=eNL0vt2p8ys

In het filmpje heb ik het over de verwarmingsknop maar ik bedoel het oranje lampje is uit.

Als ik vervolgens het stoompijpje naar buiten draai dan gooit de machine zn restdruk eruit via de stoompijp. Volgens mij moet dit normaliter via een slangetje in het reservoir komen. Echt snap ik niet helemaal hoe dit in zn werk gaat. Volgens mij zit hier ook het probleem. Dit heb ik ook even gefilmd. Zien onderstaande link.

https://www.youtube.com/watch?v=VKqoo0hzWPQ

Mijn excuses voor het saaie commentaar ;-)

Ik hoop dat het duidelijk is en dat iemand mij uit de brand kan helpen. Ik zou het namelijk wel leuk vinden om het probleem zelf te verhelpen.

Mvg, Sebastiaan

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Quickmill 3035 Hulp gezocht!!

Berichtdoor Jura_Impressa » wo 21 mar 2018, 09:14

Beste Sebastiaan,

Draai de draden op de magneetklep eens om. Die klep gaat niet open, waardoor al het water in het element door de kop wordt afgevoerd door de broeikop.
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Quickmill 3035 Hulp gezocht!!

Berichtdoor HanR » wo 21 mar 2018, 11:11

Dat de magneetklep niet open gaat lijkt me een goede diagnose.
De oplossing klinkt mij echter een beetje vreemd in de oren.
De eerste magneetklep waarbij het omwisselen van fase en 0 effect heeft moet nog geboren worden!
Wel kan het natuurlijk de magneetklep helemaal verkeerd is bedraad.
Pak eerst eens een multimeter en kijk of:
De klep schakelt;
Er spanning over de magneetklep (tussen de bruine en de blauwe draad) staat.
Als beide het geval is, kijk dan eens of je niet de hele magneetklep moet omdraaien. (niet de draadjes).
De magneetklep heeft namelijk een stromingsrichting. Die is met een pijltje, of met een 1 en een 2 aangegeven op het klephuis.

SEBBEL
Berichten: 4
Lid geworden op: di 13 mar 2018, 22:26

Re: Quickmill 3035 Hulp gezocht!!

Berichtdoor SEBBEL » vr 23 mar 2018, 10:30

Het probleem is verholpen. Na lang speuren ben ik erachter wat het probleem was. Ik heb de nieuwe magneet driewegklep 1 op 1 vervangen. Echter is vanuit de leverancier de klep niet juist aangeleverd. Deze moest 180 graden gedraaid worden. Het kwam er dus op neer dat de machine zn restdruk niet kwijt kon omdat hij tegen een dichte klep druk stond op te bouwen waardoor uiteindelijk de restdruk of via de stoompijp of via de douchekop zn weg naar buiten vondt.

Bedankt voor het meedenken.

Gr, Sebastiaan

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Quickmill 3035 Hulp gezocht!!

Berichtdoor GuidovW » vr 23 mar 2018, 18:00

Gelukkig opgelost!
Kun je nu weer geniten van een lekkere bak koffie! :)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Quickmill 3035 Hulp gezocht!!

Berichtdoor turboyeast » vr 23 mar 2018, 20:45

Echter is vanuit de leverancier de klep niet juist aangeleverd. Deze moest 180 graden gedraaid worden.
Ik vind dit wel een geestige opmerking. Moest denken aan een mooi filmpje van Rembo en Rembo. Veel plezier ermee.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Quickmill 3035 Hulp gezocht!!

Berichtdoor HanR » vr 23 mar 2018, 23:26

Ja, klinkt vreemd maar Quickmill kleppen worden soms met de fittingen voorgemonteerd geleverd. Het zou dus kunnen.

Dat TS na een hint op dit forum toch nog een hoop speurwerk heeft moeten doen , dat vind ik dan weer bijzonder geestig

SEBBEL
Berichten: 4
Lid geworden op: di 13 mar 2018, 22:26

Re: Quickmill 3035 Hulp gezocht!!

Berichtdoor SEBBEL » za 24 mar 2018, 10:38

Haha dat filmpje van Rambo en Rambo. Genieten daar keek ik vroeger altijd naar. Maar ik snap de hint!!

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Quickmill 3035 Hulp gezocht!!

Berichtdoor Pti » za 24 mar 2018, 12:55

De draden op de klep wisselen doet bij wisselspanning precies evenveel als de stekker andersom in het stopcontact steken, helemaal niets dus.

Als de plunjer van de klep, of de valvebody verkeerd om zitten, geeft dat inderdaad wel van dit soort ellende, die selenoids werken echt maar 1 kant op.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron