Filterdrager van mijn BZ10 lijkt niet goed te passen

AndreM
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 18:19

Filterdrager van mijn BZ10 lijkt niet goed te passen

Berichtdoor AndreM » ma 07 mei 2018, 22:43

Ik heb mijn BZ10 inmiddels al een jaar of vier. Het gekke is echter dat de filterdrager nooit helemaal lekker indraaide. Op de één of andere manier past ie wanneer de filter erin zit blijkbaar niet goed. Ook al gebruik ik steeds de groepringen die de leverancier me aanreikt.

Op de foto (bijlage) kun je de onderzijde van de filterdrager in de machine zien wanneer ie maximaal is ingedraaid. Je kunt zien dat ie niet helemaal doorgedraaid is. Wanneer ik de filter eruit haal draait ie wel voldoende door.

Mijn vraag: Wat doe ik fout? Is het toch een kwestie van de groepring of heb ik een filterdrager die niet conform de specs is?
Bijlagen
20180506_172741-small.jpg

AndreM
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 18:19

Re: Filterdrager van mijn BZ10 lijkt niet goed te passen

Berichtdoor AndreM » di 08 mei 2018, 00:03

In ieder geval al een mooie link gevonden waarin wordt uitgelegd hoe de groep ring te vervangen.

https://youtu.be/LfnULTIOw6U

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Filterdrager van mijn BZ10 lijkt niet goed te passen

Berichtdoor @3aan » di 08 mei 2018, 00:48

Had je hier ook op het Forum kunnen vinden daar is zat over geschreven en uitgelegd!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Filterdrager van mijn BZ10 lijkt niet goed te passen

Berichtdoor bobbee » di 08 mei 2018, 07:19

In ieder geval al een mooie link gevonden waarin wordt uitgelegd hoe de groep ring te vervangen.

https://youtu.be/LfnULTIOw6U
Bedankt voor het delen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Filterdrager van mijn BZ10 lijkt niet goed te passen

Berichtdoor tohenk2 » di 08 mei 2018, 17:24

Nog een open deur of 2 voor velen: er zijn meerdere diktes groepsringen te koop.
8 of 8.5 mm zijn het meest voorkomend en die halve mm kan precies het verschil zin dat je nodig hebt.

Je zou ook kunnen kijken naar een ring gemaakt van siliconen ipv rubber. Sommige mensen vinden dat prettig (ik - ok, dat is enkelvoud, maar er zal toch vast nog wel iemand zijn op de wereld die dat vindt?), andere mensen moeten er juist niks van hebben.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron