Veel water onder de Giulia

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Veel water onder de Giulia

Berichtdoor bobbee » di 28 aug 2018, 13:38

Nee dat was mijn gedachte ook. Hoewel het me niet zo goed lijkt dat er dus altijd wat druppeltjes onder de machine liggen, veroorzaakt het ook geen overstroming.
Ik zorg in ieder geval dat er geen stopcontacten meer op de grond onder de machine liggen ;)
Dat slangetje naar de lekbak op de oude ontluchter was daarvoor, om je machine van binnen droog te houden.
Jammer dat casabarista die heeft vervangen. Ik zou die versie iig weer terugplaatsen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Veel water onder de Giulia

Berichtdoor HanR » di 28 aug 2018, 13:40

Je kunt je anti-vacuümventiel vervangen door één met een slangtule. Slang er op naar je lekbak (of je waterreservoir).

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Veel water onder de Giulia

Berichtdoor HanR » di 28 aug 2018, 13:46

Nee dat was mijn gedachte ook. Hoewel het me niet zo goed lijkt dat er dus altijd wat druppeltjes onder de machine liggen, veroorzaakt het ook geen overstroming.
Ik zorg in ieder geval dat er geen stopcontacten meer op de grond onder de machine liggen ;)
Dat slangetje naar de lekbak op de oude ontluchter was daarvoor, om je machine van binnen droog te houden.
Jammer dat casabarista die heeft vervangen. Ik zou die versie iig weer terugplaatsen.
Liever niet . Het ventieltje dat oorspronkelijk op zijn machine zat is niet geweldig. Het zit tegenwoordig nog op BZ machines. Een full-size anti-vacuümventiel is veel robuuster en kan ook via een slangetje op je lekbak lozen.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Veel water onder de Giulia

Berichtdoor bobbee » di 28 aug 2018, 14:12

Geen idee dat er ook een andere was dan deze :

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Veel water onder de Giulia

Berichtdoor HanR » di 28 aug 2018, 15:03

Die bedoel ik dus.
Op dit forum of bij de buren is een tijd geleden een topic hierover geweest.
Weliswaar met betrekking tot deze aanpassing voor de Strega, maar het komt natuurlijk op hetzelfde neer.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Veel water onder de Giulia

Berichtdoor bobbee » di 28 aug 2018, 15:57

Die bedoel ik dus.
Op dit forum of bij de buren is een tijd geleden een topic hierover geweest.
Weliswaar met betrekking tot deze aanpassing voor de Strega, maar het komt natuurlijk op hetzelfde neer.
Ik las dit en dacht daarom ook dat er al 1 in zat met slang voor de condens.
Bij het laatste onderhoud in mei is het ontluchtingsventiel vervangen door een grotere rechtstreeks op de boiler.

.....

Daar zit nu dus geen afvoer naar de lekbak meer op en dat leidinkje ligt nu los. Volgens casa barista heeft deze geen functie meer...
Zit er orgineel een ander soort model op met ontluchting?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Veel water onder de Giulia

Berichtdoor bobbee » di 28 aug 2018, 15:59

Nee dat was mijn gedachte ook. Hoewel het me niet zo goed lijkt dat er dus altijd wat druppeltjes onder de machine liggen, veroorzaakt het ook geen overstroming.
Ik zorg in ieder geval dat er geen stopcontacten meer op de grond onder de machine liggen ;)
Nu ik erover nadenk, zou het best de condens kunnen zijn die naar beneden is gedruppeld op de contactdoos...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pimmedoris
Berichten: 83
Lid geworden op: za 21 apr 2018, 08:23

Re: Veel water onder de Giulia

Berichtdoor Pimmedoris » wo 29 aug 2018, 21:47

Bedankt. Ik zal eens gaan zoeken naar zo'n ventiel met aansluiting voor de slang. Origineel ventiel was niet geweldig inderdaad. Heel klein en zat op een andere plek. Niet direct op de boiler.

Ik denk nog steeds echt niet dat die condens de lekkage heeft kunnen veroorzaken. Er stond echt een flinke plas water onder de machine en op de grond, terwijl de machine al lang uit stond... ik hou het in de gaten.
IMG-20180820-WA0001.jpg

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Veel water onder de Giulia

Berichtdoor Pti » do 30 aug 2018, 09:00

Dat komt niet uit een vacuümbreker geblazen nee.
Heeft de machine een reservoir? Dat kan na bijvullen verkeerd zijn teruggeplaatst en dergelijke lekkage veroorzaken.

Anders is over vulling van de boiler ook nog een mogelijke oorzaak.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Veel water onder de Giulia

Berichtdoor bobbee » do 30 aug 2018, 09:32

Ik heb een keer zoiets gehad met de vorige machine (rocket). Nog steeds geen idee wat het was, is daarna nooit meer gebeurd.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten

cron