Weegschaal 2e hands/overblijvertje

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Weegschaal 2e hands/overblijvertje

Berichtdoor GuidovW » ma 18 sep 2023, 20:32

Mijn dochter wil zich serieus in koffie gaan verdiepen.
En heeft daarom al een aantal gereedschappen van mij geleend, onder meer de Kinu maler en AeroPress.

Maar een goede weegschaal heeft ze nog niet.
Ik heb haar gewezen op de weegschaal die voor €35 op Alie staat.
Maar daar wil ze niet kopen (principe).
Eigenlijk vind ik dat ook wel goed…..

2e hands is wel goed en duurzaam.

Vandaar deze oproep; heeft er nog iemand ergens in een hoekje een niet te duur weegschaaltje liggen, dat ze kan overnemen?
Ik hoor het graag! :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

fob
Berichten: 148
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Weegschaal 2e hands/overblijvertje

Berichtdoor fob » ma 18 sep 2023, 21:47

Voor als je geen tweedehands kunt vinden is dit een (waarschijnlijk) Chinese weegschaal die in Nederland wordt verkocht: https://www.drtradingshop.nl/a-61373190 ... eegschaal/

Als het alleen om het wegen gaat heb ik er nog een liggen waarvan de timer niet klopt. Zal wel een Britse zijn met imperiale in plaats van metrische seconden. Die mag je gratis hebben.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

Douwetje
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 21 sep 2022, 16:12

Re: Weegschaal 2e hands/overblijvertje

Berichtdoor Douwetje » di 19 sep 2023, 07:09

Ik heb de weegschaal die fob stuurt en wil eigenlijk zelf upgraden, omdat ik zelf deze weegschaal iets te groot vind voor mijn espresso machine (maar ik vond het eigenlijk zonde om een nieuwe weegschaal te kopen als deze nog werkt). Voor een klein prijsje mag je/ze die wel overkopen.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Weegschaal 2e hands/overblijvertje

Berichtdoor GuidovW » di 19 sep 2023, 19:19

Voor als je geen tweedehands kunt vinden is dit een (waarschijnlijk) Chinese weegschaal die in Nederland wordt verkocht: https://www.drtradingshop.nl/a-61373190 ... eegschaal/

Als het alleen om het wegen gaat heb ik er nog een liggen waarvan de timer niet klopt. Zal wel een Britse zijn met imperiale in plaats van metrische seconden. Die mag je gratis hebben.

Ah tnx, ik neem hem graag van je over.
Ik woon in Amersfoort, zij in Zwolle.
Is één van de twee bij je in de buurt, toevallig?
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Weegschaal 2e hands/overblijvertje

Berichtdoor GuidovW » di 19 sep 2023, 19:24

Ik heb de weegschaal die fob stuurt en wil eigenlijk zelf upgraden, omdat ik zelf deze weegschaal iets te groot vind voor mijn espresso machine (maar ik vond het eigenlijk zonde om een nieuwe weegschaal te kopen als deze nog werkt). Voor een klein prijsje mag je/ze die wel overkopen.

Tnx Douwe,

Ik hou je aanbod even als reserve, als je het goed vindt. :)
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

fob
Berichten: 148
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Weegschaal 2e hands/overblijvertje

Berichtdoor fob » di 19 sep 2023, 23:06

Ah tnx, ik neem hem graag van je over.
Ik woon in Amersfoort, zij in Zwolle.
Is één van de twee bij je in de buurt, toevallig?
Nee, ik woon in Noord-Limburg. Ik wil hem best opsturen, maar ik denk dat het dan pakketpost moet worden. Als ik het bakje dat er bij hoort weglaat is het ding 3cm hoog en zou dus net door een brievenbus passen, maar ik denk dat dat een te groot risico geeft op schade. Het is de vraag of je de kosten voor pakketpost over hebt voor een weegschaal zonder (betrouwbare) timer.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Weegschaal 2e hands/overblijvertje

Berichtdoor GuidovW » wo 20 sep 2023, 17:44

Ah tnx, ik neem hem graag van je over.
Ik woon in Amersfoort, zij in Zwolle.
Is één van de twee bij je in de buurt, toevallig?
Nee, ik woon in Noord-Limburg. Ik wil hem best opsturen, maar ik denk dat het dan pakketpost moet worden. Als ik het bakje dat er bij hoort weglaat is het ding 3cm hoog en zou dus net door een brievenbus passen, maar ik denk dat dat een te groot risico geeft op schade. Het is de vraag of je de kosten voor pakketpost over hebt voor een weegschaal zonder (betrouwbare) timer.

Hm, ingewikkeld…
Ik zal het haar voorleggen; kosten om hem als pakketje te versturen zijn ongeveer €10 hé, denk ik.
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Weegschaal 2e hands/overblijvertje

Berichtdoor bobbee » wo 20 sep 2023, 18:35

Gvolatee Koffieweegschaal 5 kg/0,1 G, zwart, koffieweegschaal met timer, lcd-display, keukenweegschaal met kom, schaal met tarrafunctie voor bakken en koken, koffieweegschaal, nauwkeurigheid voor
https://amzn.eu/d/cVoTZtf
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

fob
Berichten: 148
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Weegschaal 2e hands/overblijvertje

Berichtdoor fob » wo 20 sep 2023, 19:31

Ah tnx, ik neem hem graag van je over.
Ik woon in Amersfoort, zij in Zwolle.
Is één van de twee bij je in de buurt, toevallig?
Nee, ik woon in Noord-Limburg. Ik wil hem best opsturen, maar ik denk dat het dan pakketpost moet worden. Als ik het bakje dat er bij hoort weglaat is het ding 3cm hoog en zou dus net door een brievenbus passen, maar ik denk dat dat een te groot risico geeft op schade. Het is de vraag of je de kosten voor pakketpost over hebt voor een weegschaal zonder (betrouwbare) timer.

Hm, ingewikkeld…
Ik zal het haar voorleggen; kosten om hem als pakketje te versturen zijn ongeveer €10 hé, denk ik.
€6,95 via PostNL: https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-pakketten/
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

fob
Berichten: 148
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Weegschaal 2e hands/overblijvertje

Berichtdoor fob » wo 20 sep 2023, 19:32

Gvolatee Koffieweegschaal 5 kg/0,1 G, zwart, koffieweegschaal met timer, lcd-display, keukenweegschaal met kom, schaal met tarrafunctie voor bakken en koken, koffieweegschaal, nauwkeurigheid voor
https://amzn.eu/d/cVoTZtf
Dat is exact dezelfde.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten