Aandrijving infuser Delonghi 3200

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
libz

Aandrijving infuser Delonghi 3200

Berichtdoor libz » wo 03 jan 2018, 14:01

Afbeelding

Ik probeer voor iemand een Delonghi 3200 te repareren, en stuit nu op het volgende probleem, de infuser wordt op en neer bewogen door een spindel, op deze spindel zit een koper kleurig blokje, van dit blokje is de schroefdraad "op", versleten zodat de infuser niet meer bovenin komt bij de injector, heeft iemand toevallig deze aandrijving liggen uit een donor machine, en wilt deze wel kwijt hoor ik dat graag.

Het gaat in principe om de aandrijf as met dat blokje, motor en stuurprint voor de aandrijving werken nog normaal in " mijn" machine.

HanR

Re: Aandrijving infuser Delonghi 3200

Berichtdoor HanR » wo 03 jan 2018, 15:50

Afbeelding

Ik probeer voor iemand een Delonghi 3200 te repareren, en stuit nu op het volgende probleem, de infuser wordt op en neer bewogen door een spindel, op deze spindel zit een koper kleurig blokje, van dit blokje is de schroefdraad "op", versleten zodat de infuser niet meer bovenin komt bij de injector, heeft iemand toevallig deze aandrijving liggen uit een donor machine, en wilt deze wel kwijt hoor ik dat graag.

Het gaat in principe om de aandrijf as met dat blokje, motor en stuurprint voor de aandrijving werken nog normaal in " mijn" machine.
Als je de as kunt demonteren en het is geen heel exotische draad, dan kun je toch even een nieuw messing blokje maken en draad daarin tappen?

libz

Berichtdoor libz » wo 03 jan 2018, 17:14

Heb inmiddels het blokje van de as af, helaas geen "gangbare" maat schroefdraad groter als m8 kleiner als m10.

Eens kijken of ik wat kan vinden wat daar op past☺.

Ondertussen ligt er ergens zo'n aandrijving in de weg hou ik mij nog steeds aanbevolen.

libz

Berichtdoor libz » do 04 jan 2018, 08:17

Ik heb inmiddels een verkoper gevonden die deze spindelmoeren los verkoopt.

Afbeelding

HanR

Berichtdoor HanR » do 04 jan 2018, 08:41

Dat is mooi!
Kost een stuk minder dan een setje tappen M9x1,25

Terug naar “Te koop gevraagd”