Een on demand grinder

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Wedj

Re: Een on demand grinder

Berichtdoor Wedj » ma 29 jan 2018, 17:49

Dokaklok ernaast, maler erop aangesloten. Tijd instellen en malen maar. Wel dode ruimte uitvegen voordat je het s’ morgens weer gebruikt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home: ECM Technica 4 pro, Eric's thermometer, lSM 96 mod, Royal Belgian Balance syphon.
Branderij:Tokyo Syphon, La Pavoni pro, Moccamaster,Bialetti's,French Press,LSM 96 mod, Mahlkönig Columbia, Gene cafe, Cafemino (gas)
Werk: Demoka,Aeropress, Rok

primemp

Berichtdoor primemp » ma 29 jan 2018, 18:11

Tof gedaan! Is inderdaad een optie, al ben ik niet zo handig.
Ik ga dus eerst even voor gemak en kijken of die van de eureka ook reageert.
Ik zie ook net een precision grinder ep0700 van Espressions voorbij komen. Ik meende te hebben gelezen dat espressions een beetje een kansloos merk is. Hij heeft voor zover ik kan beoordelen ook geen timer, dus ik laat 'm even gaan.

Jochen_P

Berichtdoor Jochen_P » ma 29 jan 2018, 19:33

_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

primemp

Berichtdoor primemp » ma 29 jan 2018, 23:13

Hoe reëel is 250,- voor een Eureka Mignon v1.5 (met timer onderop, en dubbele switch aan de zijkant voor manual of OD keuze) en daarbij een vrij grote uitklop lade van RVS? Ik heb zelf geen belang bij een uitklop lade, of iemand moet een idee hebben waar ik de koffie apart voor zou moeten verzamelen, maar het is een package deal. Of moet ik een dag rijden voor een Eureka Zenith voor (vermoedelijk) hetzelfde geld?
Uw allen inbreng wordt geweldig gewaardeerd!

Jochen_P

Berichtdoor Jochen_P » di 30 jan 2018, 00:02

De Zenith gaat de betere maler zijn, daar is geen twijfel over. En ik vind 250€ best een scherpe prijs, maar je weet niet hoeveel boontjes hij al gemalen heeft natuurlijk...
Hij is wel een pak groter dan een Mignon, dat moet je in je keuken willen natuurlijk. Maar ook weer een degelijker gebouwd, maalt sneller, ...
Ik zou er een ritje voor over hebben, als ik zeker wist dat het betreffende exemplaar de moeite is.
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

primemp

Berichtdoor primemp » di 30 jan 2018, 00:44

Dank je Jochen! Ik ga afwachten wat de reactie is. Wellicht zou ik er nog een kleinere hopper op kunnen zetten.
Lijkt mij een erg fijne en gebruiksvriendelijke maler. En als die dan ook nog goed resultaat levert, dan zou ik er denk ik wel een weekendje Brugge aan wagen. Zijn er nog punten waar ik op moet letten?

bobbee

Berichtdoor bobbee » di 30 jan 2018, 01:15

Hou je er wel rekening mee dat je toch echt wel minimaal 5 tot maximaal 15 gram moet wegmalen voor vers maalsel.
Dat is het nadeel van een grind in demand.
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

HanR
Contacteer:

Berichtdoor HanR » di 30 jan 2018, 06:05

Hou je er wel rekening mee dat je toch echt wel minimaal 5 tot maximaal 15 gram moet wegmalen voor vers maalsel.
De Zenith uit de advertentie is geen "echte" Zenith, maar een Zenith Club. Dat is de uitvoering met 58 in plaats van 64mm schijven.
Een uitkloplade vind ik geweldig.
Er zijn wel goede uitklopbakken, maar de meeste liggen aan de andere kant van de keuken, liggen in twee stukken of allebei.
Bovendien zijn ze altijd vol.....

bobbee

Berichtdoor bobbee » di 30 jan 2018, 07:31

De Zenith uit de advertentie is geen "echte" Zenith, maar een Zenith Club. Dat is de uitvoering met 58 in plaats van 64mm schijven.
Er zijn wel goede uitklopbakken, maar de meeste liggen aan de andere kant van de keuken, liggen in twee stukken of allebei.
Je reageert op mijn bericht maar is jouw antwoord over de zenith wel voor mij?

Ik vind een uitklopla trouwens weer helemaal niks. Ieder heeft zo zijn voorkeur.
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

HanR
Contacteer:

Berichtdoor HanR » di 30 jan 2018, 08:16

Je reageert op mijn bericht maar is jouw antwoord over de zenith wel voor mij?

Ik vind een uitklopla trouwens weer helemaal niks. Ieder heeft zo zijn voorkeur.
Oeps, nee had onder de post over de molen gemoeten.

Terug naar “Te koop gevraagd”