Gezocht: Acaia Lunar

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor ErikW » za 24 mar 2018, 22:07

Ik heb de lunar nu lang aan het opladen.
Had heb wel opgeladen naar mijn idee.
Er was niets meer constant: ik gebruikte hem om te timen icm wegen.
Een paar momenten liep de tijd op en werd er gewogen.
Zonder iets versprong de lunar naar alles nul.
Dat leek me een fout en dit herhaalde zich vaak.

Als ik hem toen slecht had opgeladen zou hij nu weer moeten doen.
Volgende week wordt hij weer aan de tand gevoeld:
kapot (zonder vallen) of slecht opgeladen.

Wordt vervolgd.
Ik had weinig tijd toen ik mijn vorige bericht schreef maar schijf geen onzin.

Erik

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor fransg » zo 25 mar 2018, 10:03

Een paar momenten liep de tijd op en werd er gewogen.
Zonder iets versprong de lunar naar alles nul.
heb je gecontroleerd of er van onderaf bekeken overal evenveel ruimte is tussen de 'bovendoos' die over de 'onderdoos' heen schuift of dat die twee elkaar aanraken op een enkel punt? Indien de verpakking onderweg eens flink hard is gevallen bijvoorbeeld, kan dat iets verschuiven en dan krijg je zulke gekke resultaten. Is gemakkelijk op te lossen.

https://help.acaia.co/hc/en-us/articles ... g-all-over

Ik heb ook een step by step manual gehad voor het openmaken en corrigeren van die uitlijning, maar die kan ik nu niet vinden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor ErikW » zo 25 mar 2018, 13:21

Bedankt Frans.
Ik heb er wel even naar gekeken en zag niet snel iets.
Ik zal weer kijken met deze tip in het achterhoofd!

Erik

Tim.R
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 05 mar 2018, 20:16

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor Tim.R » ma 26 mar 2018, 11:31

Bedankt Frans.
Ik heb er wel even naar gekeken en zag niet snel iets.
Ik zal weer kijken met deze tip in het achterhoofd!

Erik
Ben benieuwd naar je waarnemingen! Ondanks dat het een steekproef met N=1 is neem ik dit soort ervaringen toch wel graag ter harte in mijn zoektocht. Helemaal wanneer het zoals bij de Acaia een luxe product betreft die zich naar mijn mening bevind op de zeer fijne lijn tussen daadwerkelijke toegevoegde waarde (waterdichtheid en 'form factor') en een te hoge prijs. Dan verwacht je gewoon dat het op zijn minst wel duurzaam is.
Machine: La Marzocco - GS/3 MP,
Molen: Nuova Simonelli - Mythos Barista
Gadgets: La Marzocco - VST-Strada 17/21 Grams

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor bobbee » ma 26 mar 2018, 11:50

Die Acaia weegschalen zijn subliem. Ik heb de pearl en echt een goede snelle weegcel, zeer accuraat.
Vooral niet afgaan op 1 zo'n probleem. Tuurlijk zijn er problemen, maar die worden goed opgelost. Ga daar maar vanuit.

En anders gewoon de brewista kopen. Ook prijzig maar werkt ook goed. Zijn ook problemen mee geweest. Het batterij dekseltje kon water doorlaten. Ondanks dat ik mijn brewista weegschaal af en toe afspoel onder de kraan en geen enkel probleem had kreeg ik toch een nieuw dekseltje opgestuurd.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor fransg » ma 26 mar 2018, 13:12

en een te hoge prijs. Dan verwacht je gewoon dat het op zijn minst wel duurzaam is.
1) Bedoel je met "op zijn minst wel duurzaam" dat het een bom moet kunnen wederstaan?

Als het ding valt, moet die kinetische energie iets doen. Als je tegelvloer ervan aan barrels gaat, kun je klagen dat het de schuld is van de Acaia, als de Acaia even uit het lood is en je dat recht moet zetten kun je ook de tegelzetter de schuld geven.

2) "te hoge prijs" is geen meetbaar criterium. Er zijn spotgoedkope weegschaaltjes te over en de Brewista levert er een die wat duurder is en ook wat langer meegaat, maar je zou liefst een Hele Erge Goeie willen maar dan graag voor de prijs van een alledaagse.

Op dezelfde manier kun je online genoeg mensen vinden die omstandig en plechtig beweren dat Apple met de iPhone over "de fijne lijn van" gaat en "te hoge prijs" vraagt.

Dan koop je dus gewoon een goedkope Android en kan je troost halen bij de consumentenbond die namens jou beleefd gaat vragen of de fabrikant deze alstublieft net zo goed wil maken als Apple ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor ErikW » ma 26 mar 2018, 14:52

Gelukkig heb ik wel heeel wat appeltjes.!
Hoeft niet altijd de nieuwe oogst te zijn . . .

De Lunar ziet er goed uit: niets scheef of aanlopend..
Handmatig testen ziet er ook goed uit.
Morgen weer eens een poging doen waar ik hem voor bedoeld had.

Erik

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor bobbee » ma 26 mar 2018, 14:57

Ik mag hopen dat de Apple vs Android discussie anno 2018 wel een keertje voorbij is. Beide hebben zichzelf inmiddels wel bewezen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor fransg » ma 26 mar 2018, 15:39

Ik mag hopen dat de Apple vs Android discussie anno 2018 wel een keertje voorbij is. Beide hebben zichzelf inmiddels wel bewezen.
Ja daar heb je gelijk in. Het is de consumentenbond die het vandaag zelf weer op de agenda plaatste:

https://www.nporadio1.nl/nos-radio-1-jo ... es-android

Ik dacht daaraan toen het hierboven leek alsof men voor een dubbeltje op de eerste rang moet kunnen zitten. Terwijl je een stukje verder naar achteren ook best goed kunt plaatsnemen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Gezocht: Acaia Lunar

Berichtdoor bobbee » ma 26 mar 2018, 16:00

Oh ja, ik zie het. Gaat om samsung blijkbaar. Ter info; Ik krijg wekelijks updates op mijn xiaomi telefoon die op Android draait. Is dus niet helemaal eerlijk om Android erop af te rekenen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron