goede middag

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Marcje

Re: goede middag

Berichtdoor Marcje » wo 14 feb 2018, 14:22

Hmmm... is toch gewoon 16gr maalsel? Je moet alleen wat minder fijn malen en langer door laten lopen voor een lungo?
dus...

Erik82

Berichtdoor Erik82 » wo 14 feb 2018, 17:24

Lungo is kansloos en daarvoor is de Americano er. Enige wat je bereikt met een lungo is een waardeloze extractie en een koffie die nooit goed zal smaken.

Gewoon beginnen met 16gr in en 32-35gr uit tussen 25-35s. Dan heb je een goed startpunt.
Strietman CT1, LWW EG-1.
Teveel spullen voor slowkoffie

GuidovW

Berichtdoor GuidovW » do 15 feb 2018, 06:53

Da's een mooie set geworden, gefeliciteerd!
Hoe overtuig je je partner, die niet van koffie houdt, ervan dat dit het geld waard is?
(Kan ik misschien de mijne overtuigen. :roll: ;) )
Overtuigen bleek onmogelijk.
Dus gewoon maar besteld :lol:
Ha, ha, ja dat kan ook... :idea:
Uiteindelijk helemaal naar Dusseldorf (manlief) gereden omdat ........
Dat doet'ie dan weer wel, hé! :!: :D
Gr, Guido

GuidovW

Berichtdoor GuidovW » do 15 feb 2018, 07:00

Hoe overtuig je je partner, die niet van koffie houdt, ervan dat dit het geld waard is? (Kan ik misschien de mijne overtuigen.
Als je partner slim is, realiseert die zich op tijd dat een passie buitenshuis op de lange duur veel duurder kan uitpakken dan zo'n verrukkelijk avontuur in eigen huis met een betrouwbaar apparaat waar fabrieksgarantie op zit en die ook na enkele jaren nog goeddeels zijn marktwaarde heeft behouden.
De mijne vindt koffie wel lekker, maar heeft het geld en de plek op het aanrecht er niet voor over om een mooie machine te kopen.
En eerlijk gezegd krijg ik met mijn goedkope handmaler, simpele mokkapotje en melkopschuimer (geen melk voor mij) een lekkerder bakkie dan op de meeste plekken buitenshuis.....

Ze is dus slim genoeg :idea:

Maar ooit..... :ugeek:
Gr, Guido

bobbee

Berichtdoor bobbee » do 15 feb 2018, 18:03

En eerlijk gezegd krijg ik... een lekkerder bakkie dan op de meeste plekken buitenshuis.....
Maar...dat is toch geen vergelijk. Afbeelding
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

GuidovW

Berichtdoor GuidovW » vr 16 feb 2018, 18:24

En eerlijk gezegd krijg ik... een lekkerder bakkie dan op de meeste plekken buitenshuis.....
Maar...dat is toch geen vergelijk. Afbeelding
Het is een vergelijk met 'passie buitenshuis'.
Ik heb dit zo gelezen dat @fransg bedoelt dat ik anders mijn koffie buitenshuis drink.
Vandaar.

Hoe interpreteer jij die opmerking?
Gr, Guido

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » vr 16 feb 2018, 19:13

Ik heb dit zo gelezen dat @fransg bedoelt dat ik anders mijn koffie buitenshuis drink.
Ik bedoelde: een echtgenoot die in zijn vrije tijd gefascineerd bezig is in de eigen keuken met het bereiden van verrukkelijke espresso, het kost wat ruimte op je aanrecht en het vergt een investering, maar als hij dat niet "mag" en hij ontmoet buitenshuis iemand die graag die passie met hem deelt, alle ruimte voor hem maakt en misschien wel als verrassing met valentijn een mooie maler in haar keuken neerzet, dat kan complicaties geven die veel duurder worden bij de dagelijkse boodschappen, op den duur.
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

GuidovW

Berichtdoor GuidovW » za 17 feb 2018, 09:23

Ik bedoelde: een echtgenoot die in zijn vrije tijd gefascineerd bezig is in de eigen keuken met het bereiden van verrukkelijke espresso, het kost wat ruimte op je aanrecht en het vergt een investering, maar als hij dat niet "mag" en hij ontmoet buitenshuis iemand die graag die passie met hem deelt, alle ruimte voor hem maakt en misschien wel als verrassing met valentijn een mooie maler in haar keuken neerzet, dat kan complicaties geven die veel duurder worden bij de dagelijkse boodschappen, op den duur.
Ha, ha, zo kun je het ook bekijken. :D
Ik zal het aan d'r laten lezen, wie weet helpt het. :!: :arrow:
Gr, Guido

Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”