De boomerang, hij is weer terug!

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor Nomad » wo 13 mar 2024, 12:30

Dank je wel allemaal. En zeker dat als het aanrecht oppervlak het grootste gevecht is, we het dan zo gek nog niet doen :D

Zou iedereen hier blind voor de niche gaan in de keuze tussen de Eureka Mignon Specialita en niche zero of is het niet zo klaar als een klontje. Heb nog niet genoeg vergelijking gedaan, dus zelf nog geen idee welke ik wil houden. De specialita is stiller en matcht beter bij de machine, dus mijn vrouw weet wel een keuze te maken :p
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor bobbee » wo 13 mar 2024, 12:40

Ik zou ze geen van beide nog willen hebben. Nu zeer tevreden over de df64v met of zonder ssp mp.
Maar goed, dat was de vraag niet en toch wel een antwoord. Succes in ieder geval!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor fransg » wo 13 mar 2024, 12:49

Ik heb de Eureka XL voor een prikkie weggedaan en de Niche heb ik nog als een van de vier malers staan.
(ik tel de maler voor graan voor broodbakken dan even niet mee)
De specialita is stiller en matcht beter bij de machine, dus mijn vrouw weet wel een keuze te maken :p
Om redenen van diplomatie en strategie zou ik dan met veel gevoel voor drama haar voorkeur volgen (wel de credits van die meegaandheid goed vaststellen om later nog eens in te wisselen).
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor Ypuh » wo 13 mar 2024, 14:36

Eerlijker vergelijk zou de XL vs. Niche zijn, en dan lijkt het me vooral een voorkeur o.b.v. gebruik. Hopper vs. single-dosing en enkel espresso, of ook lungo/filter?

Persoonlijk gebruik ik hem alleen voor espresso en geef ik de voorkeur aan een hopper. Dat de Niche eruit ziet als een Senseo helpt ook niet.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor gilleko B. » zo 17 mar 2024, 08:49

Vrouw versus coffee-gearjunkie, we kunnen er veel en lang over praten, (stel)regel is "zo niet dan toch", moeilijker moeten we het niet maken.




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De boomerang, hij is weer terug!

Berichtdoor fransg » zo 17 mar 2024, 09:55

Vrouw versus coffee-gearjunkie, we kunnen er veel en lang over praten, (stel)regel is "zo niet dan toch", moeilijker moeten we het niet maken.
Juist!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron