IMS filterbakjes

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
RonnieTober
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 12:40

IMS filterbakjes

Berichtdoor RonnieTober » za 24 mar 2018, 10:32

Iemand ervaring met IMS filterbakjes? Is het echt een meerwaarde voor je kwaliteit?

https://www.vanpommeren.nl/barista-tool ... bakje.html


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: IMS filterbakjes

Berichtdoor Pti » za 24 mar 2018, 12:49

Ik weet niet echt wat je met een meerwaarde voor je kwaliteit bedoelt? Gaat het dan over de smaak van de koffie, of de kwaliteit van de materialen die je gebruikt?

Want de kwaliteit gaat wel omhoog, maar je gaat het niet proeven.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: IMS filterbakjes

Berichtdoor fransg » za 24 mar 2018, 14:26

Ik gebruik meestal een VST bakje, heb in het verleden wel meer gewisseld en vergeleken. Zien er goed uit, net als de IMS bakjes, de IMS lijken wat makkelijker dan de VST maar als je je routine goed voor mekaar hebt maakt het nauwelijks meer uit.

De factoren van invloed op het genieten van verrukkelijke koffie zijn divers en daarvan is de keuze voor het filterbakje niet de grote klapper.

Als je eenmaal begrijpt wat er speelt en waar het om gaat en doorhebt wat het gevolg is van het kiezen van de lekkerste boontjes van enige tijd na de beste branding, in de juiste dosering uit de uitstekende maler, zorgvuldig maar zonder veel gedoe in het juiste bakje voor de gekozen dosering, netjes aangetampt, zonder klotsen ingedraaid aan de zetgroep, met voldoende prae-infusie druk op de juiste timing, vervolgens met geen gekke temperatuur water doorgeperst, dan zul je concluderen dat de keuze voor het bakje niet je meest dramatische actie van de dag is geweest.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron