Even voorstellen: Pim

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Pimmedoris
Berichten: 83
Lid geworden op: za 21 apr 2018, 08:23

Even voorstellen: Pim

Berichtdoor Pimmedoris » ma 21 mei 2018, 13:32

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, dus ik wil me via deze weg even voorstellen.
Mijn naam is Pim, ben (bijna) 36 jaar oud en woon in Eindhoven.

Ik ben nu een tijdje bezig met koffie en alles wat er mee te maken heeft, maar nog niet zo lang als een aantal hier op het forum van wat ik zo lees. Ik heb altijd al koffie gedronken, maar sinds een jaar of vijf ben ik het als hobby wat serieuzer op gaan pakken.

Heel vroeger, in mijn studententijd, ben ik begonnen met een senseo apparaat. Zodra ik op mijzelf ben gaan wonen ben ik overgegaan op een Philips/Saeco Cremona en kort daarop op een krups espresso-apparaat. Allemaal niet top, maar het voldeed. Mijn zwager was toen in het bezit van een Vibiemme Domobar Junior 2B en dit heeft het virus bij mij aangewakkerd. Ik ben toen veel gaan lezen, filmpjes kijken en de boel gaan afwegen.
Uiteindelijk tot de set gekomen waar ik nu nog steeds met veel plezier mijn espresso's mee zet:
Een Bezzera Giulia en een Mahlkonig Vario. Mijn bonen bestel ik via roast.nl. Een tijdje terug was de pomp in mijn Giulia kapot, dus toen moest ik even terugvallen op mijn oude, vertrouwde mokkapot. Dat blijft toch ook altijd nog een leuk dingetje :)
Afbeelding
Afbeelding
Uiteraard zijn er altijd meer wensen, maar voor nu denk ik eerst aan een upgrade voor de molen. Een verbetering in Espressomachine kan ik nog even niet aan mezelf verantwoorden en lijkt me ook nog zeker niet de beperkende factor :D

Nu weer verder met lezen hier, want ik steek iedere dag weer een hoop op.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Even voorstellen: Pim

Berichtdoor bobbee » ma 21 mei 2018, 18:19

Welkom op het forum!!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen: Pim

Berichtdoor GuidovW » di 22 mei 2018, 13:19

Welkom Pim.
Veel plezier hier. :)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron