Hoi iedereen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Pinxtertje
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 28 mei 2018, 14:26

Hoi iedereen

Berichtdoor Pinxtertje » ma 28 mei 2018, 14:39

Hoi iedereen, noem mij maar Pinxtertje. ik heb koffie moeten leren drinken ( dronk eerst alleen met melk er in ). Tegenwoording drink ik allerlei koffie van espresso tot cappuccino en latte machiatto soms zelfs met speciale siroop voor in de koffie, ik heb zelf al tijden een Senseo koffie apparaat ( pads ) die zo veel gebruikt is dat het water reservoir begint te lekken !!!. Al drink ik het liefste echte bonen koffie,is het helaas vanwege mijn budget en ruimte gebrek niet mogelijk om een koffie apparaat met bonen te kopen of om koffie bonen te kopen.

Gebruikersavatar
sharkman
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 22 mar 2017, 19:10

Re: Hoi iedereen

Berichtdoor sharkman » ma 28 mei 2018, 16:22

Yep dat probleem hebben we allemaal eens ervaren maar er is zoveel en vast iets voor jouw ruimte en budget...wat vele malen beter is dan ...dat spul uit de “ Lichtstad “



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hoi iedereen

Berichtdoor bobbee » ma 28 mei 2018, 19:51

Welkom Pinx.

We helpen graag om je toch aan de koffie van vers gebrande bonen te krijgen. Er zijn budget oplossingen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Hoi iedereen

Berichtdoor GuidovW » ma 28 mei 2018, 20:13

Ha Pinxtertje,

Welkom op het forum.
Veel plezier gewenst.

Voor ongeveer de prijs een nieuw Senseo apparaat kun je ook een goedkope handmaler, pruttelpotje en pakje verse bonen krijgen.
Dan drink je lekker en vers voor weinig.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
2linker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 19:09
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Hoi iedereen

Berichtdoor 2linker » di 29 mei 2018, 15:15

Hallo Pinxtertje,
In plaats van een pruttelpotje zou je ook de Aeropress kunnen nemen. Ik was meer dan blij verrast met de koffie daarvan. Een heerlijk rijke smaak. Natuurlijk wel met verse bonen.
O ja: welkom hier!
Filter: Lido E/Aeropress
Espresso: Niche Zero (was Macap MXA)/La Pavoni Stradivari
Functioneel: DeLonghi Magnifico S

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Hoi iedereen

Berichtdoor GuidovW » di 29 mei 2018, 18:46

Ha ja.
Ik moet nog een goede reden verzinnen die ook aan te schaffen ;) :D
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron