Voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Voorstellen

Berichtdoor bvds » wo 25 jul 2018, 18:06

eens een handmaler heb je meer dan 10 jaar lol van...

voor een elektrische maler van dit kaliber mag je met 5 jaar blij zijn...

alhoewel de MK vario en forte wel vrij eenvoudig van nieuwe onderdelen zijn te voorzien...

ach en als een Wilfa er na 5 jaar mee op is gehouden is het toch geen slechte investering als je het mij vraagt...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Voorstellen

Berichtdoor Fisherman » wo 25 jul 2018, 20:15

Keuzes, keuzes, keuzes.

Moet ik de Kinu m47 ook nog toevoegen aan het lijstje, of valt die buiten de boot? Zie in ieder geval dat die hier fanatiek gepromoot en enthousiast is ontvangen destijds, door deze community.

Mijn interesse voor iets nieuws/beters is hoe dan ook gewekt..

Jullie weten het enthousiasme en de hebberigheid wel in me naar boven te halen. Haha!

Voor de komende tijd worden het voor mij reviews en her-en-der een bezichtiging van een maler. Alvast bedankt voor de inzichten, ben alweer een stuk verder (in het koppie dan..!).

Fijne avond!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Voorstellen

Berichtdoor Erik82 » wo 25 jul 2018, 20:20

Als je de maler ook voor espresso wil gebruiken pak dan de Kinu. Ga je dat niet doen neem dan de Commandante en bespaar jezelf een hoop geld. Kinu en Commandante zijn even goed voor filter maar voor espresso is de Kinu beter door de veel fijnere maalgraadverstelling. Voor slow zijn de stappen op de Commandante meer dan klein genoeg.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Voorstellen

Berichtdoor bobbee » wo 25 jul 2018, 20:29

De MK vario gaat het met gebruik voor filtermaling echt wel heel lang volhouden.
Koffiestation heeft een vario-w al jaren professioneel in gebruikt voor enkelt filter en dat ding doet het nog steeds! Filtermaling is echt veel minder belastend voor het hele apparaat.

Daarnaast, malen voor een bakkie filterkoffie is geen moeite.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Voorstellen

Berichtdoor bvds » wo 25 jul 2018, 21:13

Moet ik de Kinu m47 ook nog toevoegen aan het lijstje, of valt die buiten de boot? Zie in ieder geval dat die hier fanatiek gepromoot en enthousiast is ontvangen destijds, door deze community.
Ik heb ze beiden. De Kinu is beter gebouwd. Daar zit zelfs 5 jaar garantie op als ik me niet vergis. Zoals Erik zegt ook voor espresso top.

De Comandante vind ik subjectief (!) voor filter een tikje beter. Maar of ik blind verschil proef betwijfel ik. Eerlijk is eerlijk.

Stefan hier heeft nog een Vario van de eerste generatie. En die loopt na 9 jaar of zo nog steeds prima. Recent is de motor vervangen. Gaat weer jaren mee.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Voorstellen

Berichtdoor Fisherman » do 26 jul 2018, 17:34

Ik weet niet of het met de droogte te maken heeft, maar het geld brand in mijn portefeuille. Ik ga kijken of ik de bb005 kan lozen, en dan kijken voor een Kinu of Comandante. Héél misschien een MK vario W..

Ben ook bezig gegaan met een leuk projectje voor de Skerton. Wanneer dit succesvol is, zal ik een verslag schrijven. Vooral gericht op meer balans in de aandrijving.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Voorstellen

Berichtdoor bvds » do 26 jul 2018, 18:29

goed plan ;)
of zonnesteek?

vario W zou ik niet doen denk ik. zit extra elektronica in. zeker die weegcel is kwetsbaar denk ik. zou persoonlijk eerder vario los (let op prijs! bij espresso perfetto in DE im Angebot voor 389 e) kopen en er dan flat burrs in doen.

succes
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Voorstellen

Berichtdoor Fisherman » za 11 aug 2018, 10:20

Allen,

Bedankt voor de adviezen. Er staat nu een Mahlkönig Vario op het plekje van de Bezzera BB005 te pronken. Geweldig mooie machine, als je het mij vraagt. Klein, stil en gemakkelijker in de omgang; e.e.a. in vergelijking met de Bezzera.

Stalen schijven zijn onderweg. Ben benieuwd.

Nu nog even een nieuwe eigenaar voor de BB005 zien te vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Voorstellen

Berichtdoor Fisherman » wo 05 jun 2019, 18:42

Een tijdje verder met deze mooie hobby nu, ik voel me al wat completer met de gieter van Bob =)

Nespresso is van Mw. Fisherman trouwensAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Voorstellen

Berichtdoor Pti » wo 05 jun 2019, 19:28

Mooi setje, dat Nespresso verhaal werk je er nog wel eens een keer uit, kwestie van onderhandelen. :D


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron