Voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Bruijn
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 08 aug 2018, 09:34

Voorstellen

Berichtdoor Bruijn » wo 08 aug 2018, 10:15

Hallo, mijn naam is de Bruijn en ik ben 64 jaar. Ik heb al een jaar of 5 een Siemens TK76K573/08 inbouw koffiemachine. In deze 5 jaar hebben we 12000 kopjes koffie/espresso en cappuccino gebruikt. Ik onderhoud de machine zelf en heb inmiddels de zetgroep en vorige week het maalwerk vervangen (hele unit). Hij doet het weer perfect. Mijn ervaring is: De zetgroep regelmatig goed schoonhouden (afhankelijk van intensiteit gebruik). Ik doe het een keer per maand. Absoluut geen vette bonen gebruiken (niet van de Lidl bijvoorbeeld). Zelf leren de zetgroep en het maalwerk te vervangen. Het vervangen van het maalwerk vraagt wat meer vaardigheid maar is toch wel goed te doen. De hele unit (maalwerk en motortje) koste mij € 80,- en een middagje werk. Hij maalt nu beter als ooit tevoren. De smaak van espresso is ook duidelijk verbeterd. Het lijkt wel of ze in die 5 jaar het maalwerk verbeterd hebben. Vriendelijke groet C de Bruijn

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Voorstellen

Berichtdoor GuidovW » wo 08 aug 2018, 21:19

Ha De Bruijn,

Welkom op het forum en veel plezier hier.
Mooi om je apparatuur zelf te onderhouden en er aan te sleutelen! ;)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron