Even voorstellen: Pim uit Haarlem

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
haarlem86
Berichten: 12
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 08:54

Even voorstellen: Pim uit Haarlem

Berichtdoor haarlem86 » di 21 aug 2018, 09:14

Hi mede-koffieliefhebbers!

Na lang meelezen met jullie, informatie inwinnen, Marktplaats afstruinen, minstens tienmaal van keuze wisselen heb ik sinds enkele weken mijn eerste set compleet. Hiervoor wil ik jullie bedanken want het lukte me meteen vrij snel een lekkere espresso te maken met alle tips en tricks.

Ik ben in het bezit van een Bezzera BB005 maler en een Expobar Leva. Ik drink zelf het liefst espresso en ben nog op zoek naar een boon waar ik wat meer dan 250 gram van achter elkaar wil drinken. Ik heb nu met name bonen geprobeerd van zaakjes waar ik zelf koffietjes drink (voornamelijk in Amsterdam bij Lot 61, Rum Baba, Coffee Bru, Scandinavian Embassy bijvoorbeeld) maar ook via internet van Fascino en Caffenation. Daarnaast vind ik het verrassend leuk om cappuccino's te maken en latte art te proberen (hartje lukt, blaadje bijna ;) )

Ik woon in Haarlem, ben 32 en voornamelijk werkzaam geweest in de IT als projectmanager. Op dit moment aan het nadenken wat de vervolgstap wordt... misschien wel iets met koffie?

Voor nu heb ik geen vragen maar kijk ik ernaar uit onderdeel te worden van jullie enthousiaste forum.

Groetjes!
Niche Zero - Bezzera Strega - Pavoni pre-millenium - Picopresso - Bialetti

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen: Pim uit Haarlem

Berichtdoor fransg » di 21 aug 2018, 09:37

Welkom!

Goed aangepakt.

Loopbaan "iets met koffie" kan leuk zijn, maar veel banen zijn hard werken en weinig verdienen. Ik word weemoedig als ik beelden / aanbiedingen voorbij zie komen van kostbare commerciële espressomachines die "weinig zijn gebruikt" in de 1-2 jaar dat de horeca-ondernemer probeerde zijn zaak op te bouwen, van "de loop moet er nog inkomen" tot "we gaan actief worden op sociale media" tot "straks met de kerstdagen maken we de klapper" en "wegens omstandigheden gesloten" -- "ter overname aangeboden".

Misschien goed als je je IT expertise combineert met een bedrijf actief in koffiehandel, bijvoorbeeld.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Even voorstellen: Pim uit Haarlem

Berichtdoor bobbee » di 21 aug 2018, 10:02

Hartelijk welkom Pim uit Haarlem.

Leuk dat je jezelf even voorstelt. Je zit lekker dichtbij Amsterdam, makkelijk om verse bonen te kopen.

Grt
Bob
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

haarlem86
Berichten: 12
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 08:54

Re: Even voorstellen: Pim uit Haarlem

Berichtdoor haarlem86 » di 21 aug 2018, 10:44

Dank voor het warme welkom!
Misschien goed als je je IT expertise combineert met een bedrijf actief in koffiehandel, bijvoorbeeld.
Goede tip en ik heb inderdaad een aantal ideeën waarbij ik die combinatie opzoek. Hoewel ik het vak van barista een mooie vind, zie ik mezelf dat eerder thuis blijven doen. Mocht ik wat verder zijn zal ik dat zeker hier eens toetsen!
Je zit lekker dichtbij Amsterdam, makkelijk om verse bonen te kopen.
Zeker! Ik vind het superleuk om steeds andere boontjes te proberen van kleine zaakjes (ik ga ook best hard op de vormgeving van de zakjes, leuk hoe iedereen daarin onderscheidend probeert te zijn). Nadeel is dat ik na een gram of 100 de maalgraad en dosering eindelijk op orde heb en dan de boon alweer bijna op is :lol:
Niche Zero - Bezzera Strega - Pavoni pre-millenium - Picopresso - Bialetti

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen: Pim uit Haarlem

Berichtdoor GuidovW » di 21 aug 2018, 16:13

Welkom Pim!
Geniet van het forum en lekkere koffies. :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron