Kortsluiting profitec 800

Ben je een moeilijk woord tegen gekomen of wil je meer weten over de techniek van het koffie maken, proeven of drinken? Ontdek het hier!
mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Kortsluiting profitec 800

Berichtdoor mloes » zo 16 apr 2023, 10:01

En toen klapte de stroom eraf. Meerdere groepen geprobeerd maar zodra de pomp aan gaat klapt de boel eruit. Open geschroefd zie wel iets water door het uithalen van het waterreservoir rechtsvoor op de bodem maar boiler geen lek. Zou het pompje defect dit ook kunnen veroorzaken? Zit ook zo’n matar ding in geloof ik. En dan wie, waar voor reparatie(naast van pommeren maar die is niet handig met de auto)
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kortsluiting profitec 800

Berichtdoor fransg » zo 16 apr 2023, 10:14

kan van alles zijn, kom je achter door het ding helemaal open te maken en te bestuderen ;-)

Van Pommeren vond ik die paar keer dat ik er was best te doen, je moet even zoeken eer je een parkeerplekje vindt bij de gracht maar daarna kun je een karretje lenen van de zaak zodat je de zware machine niet dat hele end in je armen hoeft te dragen.

Verder is er HanR in Rotterdam, Kafko in het oosten van het land etc
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Kortsluiting profitec 800

Berichtdoor Frup » zo 16 apr 2023, 10:59

Misschien heb je iets aan dit artikel: https://www.home-barista.com/repairs/p ... 81912.html.
Ik had eens met mijn toenmalige 800 dat het veiligheidsventiel niet goed sloot. Deze eruit gehaald en schoongemaakt. Daarna nooit problemen meer.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Re: Kortsluiting profitec 800

Berichtdoor mloes » zo 16 apr 2023, 22:14

Hmm de beschrijving is wel een heel ander probleem. Hij gaat überhaupt niet meer aan of nou ja tot hij de pomp aanzet. Toch maar kijken of ik even een dagje ergens heen kan, vindt t altijd leuker om mee te kunnen kijken. Ik dacht dat kafko deze machine niet zo leuk vond .
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Kortsluiting profitec 800

Berichtdoor Frup » zo 16 apr 2023, 22:30

Ah, de boel stopt er dus mee zodra de pomp aangaat. Verkeerd begrepen.
Die veroorzaakt dus kortsluiting/aardlek. Ik begrijp, mogelijk door water.
Ik zou hem ook idd naar van Pommeren brengen. Of beter direct naar hun werkplaats (niet in Utrecht) wat makkelijker te bereiken is.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero

Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Kortsluiting profitec 800

Berichtdoor bobbee » zo 16 apr 2023, 22:38

Hmm de beschrijving is wel een heel ander probleem. Hij gaat überhaupt niet meer aan of nou ja tot hij de pomp aanzet. Toch maar kijken of ik even een dagje ergens heen kan, vindt t altijd leuker om mee te kunnen kijken. Ik dacht dat kafko deze machine niet zo leuk vond .
Nieuw pompje kost iets van 20 euro. Er zit toch een Ulka EX5 in? Als je het durft kun je hem zelf vervangen.

https://www.mijnonderdelenhuis.nl/pomp- ... 5-es1.html
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Kortsluiting profitec 800

Berichtdoor mloes » di 18 apr 2023, 07:04

Zo na een halve dag onderzoek met hulp van Han via whatsapp conclusie getrokken dat het element defect is. Uiteindelijk ook met de multimeter de lek spanning kunnen meten. Nu duimen draaien en filterkoffie tot het nieuwe element er is. En toch leuk ik ga m zelf vervangen :) Afbeelding
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Kortsluiting profitec 800

Berichtdoor omeCo » di 18 apr 2023, 07:18

Dat is balen zeg! Wel tof dat je hem zelf gaat vervangen!!

Gebruikersavatar
SpargelTarzan
Berichten: 137
Lid geworden op: za 03 apr 2021, 20:10

Re: Kortsluiting profitec 800

Berichtdoor SpargelTarzan » di 18 apr 2023, 08:56

Heel knap ja! Vergeet niet ook de pakking ter hoogte van het element te vervangen :).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Kortsluiting profitec 800

Berichtdoor Pti » di 18 apr 2023, 09:09

Als het element echt gesprongen is, ook de boiler even spoelen.


Terug naar “Varia”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron