Ervaren Cuptasters hier...?

Ben je een moeilijk woord tegen gekomen of wil je meer weten over de techniek van het koffie maken, proeven of drinken? Ontdek het hier!
Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor @3aan » vr 30 sep 2011, 15:40

Wil je bij die import er ook gelijk de bevestiging van bijdoen dat deze bonen gewonnen zijn zonder dieren te mishandelen en of te misbruiken voor het geldelijke gewin van een paar boontjes die toch niet kunnen tippen aan de "echte Kopi's" en nee dat zijn geen "kopies".

Anders dan het origineel verdoe je niet alleen je eigen tijd maar ook die van ons ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor Spironski » vr 30 sep 2011, 15:45

Het zou dan misschien toch wel interessant zijn om dat verschil te proeven, nietwaar? Als dit nu in het proefpanel komt, doe je dan mee Adriaan? ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor @3aan » vr 30 sep 2011, 21:51

Het zou dan misschien toch wel interessant zijn om dat verschil te proeven, nietwaar? Als dit nu in het proefpanel komt, doe je dan mee Adriaan? ;)
Nee lijkt me niet, het idee alleen al, ik heb het 2 x geproefd en ik vind het zwaar over het paard getild, qua prijs en zeker ook als smaakbeleving kan het me niet bekoren, dus aan mij niet besteed, en heb het idee dat er toch teveel met beesten wordt gekloot, nee dus.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
misterpieter
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 17:42
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor misterpieter » za 24 mar 2012, 23:24

zijn er koffiebars in nederland die zich bezighouden met cuptasting?
dit is mijn lievelingsbar in Antwerpen:
http://zwartcoffee.be/workshops/
(elke woensdag gratis cuptasting, en vele andere workshops (tegen betaling))
echte puristen!

hier ben ik nu al even aan het leren te 'cuptasten'...
het is gemakkelijk en zeer leerrijk bij hun: elke week 3 of 4 andere bonen,
elke boon licht en donker gebrand.. (= 6 of 8 cups om te proeven)
vergelijken en met versch mensen bespreken..
Dit doe je niet zomaar thuis...

.. nogmaals: zeer leerrijk!
Decent De1PRO, (modded) La pavoni Europiccola (post mil), DF64 (Lab Sweet burrs)

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor Spironski » zo 25 mar 2012, 00:11

Hmmm...., op een woensdag dus maar eens naar Antwerpen komen!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
misterpieter
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 17:42
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor misterpieter » zo 25 mar 2012, 00:26

:D
Hij heeft altijd de goeie antwoorden klaar hé...
Decent De1PRO, (modded) La pavoni Europiccola (post mil), DF64 (Lab Sweet burrs)

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor Spironski » zo 25 mar 2012, 00:52

:oops:
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor pichichi » wo 07 dec 2016, 20:59

Hallo,

Net nieuw op dit mooie , uitgebreide en interessante forum maar al sinds lange tijd bezig met de almaar uitgebreider wordende hobby...

Ik ben nu op zoek naar een bedrijf waar je een echte koffieproeverij kunt meemaken of een persoon die mij dit kan laten zien/leren (liefst in de randstad). Ik weet dat bijv. de Golden Coffee Box en Eenhoorn zoiets aanbieden maar niet aan particulieren, dwz het gaat vaak vanaf 4 personen. (misschien zijn er hier nog wel 3 mensen die ook zoiets willen doen..?)

Ik heb eigenlijk nooit een vast merk bonen gehad, koop ook overal en nergens bonen in, het liefst op vakantie en heb dan telkens voorraad tot het volgende uitstapje. Proef dus zodoende al een hoop soorten koffiebonen en ook wel wat verschillen ertussen. Maar ik wil ook vruchten en bloemen en chocolade en honing en andere zaken leren proeven! Daar komt natuurlijk ervaring en smaak :lol: bij kijken, maar je moet ergens beginnen toch?
Ik herinnerde me vandaag plotseling wat mijn eerste bericht (inmiddels ruim 1000 stuks geleden) op dit fijne forum was...
En realiseerde me dat ik ruim 8 jaar later professioneel koffieproever ben (al sinds 4 jaar maar toch). :lol:

De wens is de vader van de gedachte. Waar een wil is is een weg. Keep on dreaming. Follow your dreams.

Sorry, ik was even over mezelf in mijn nopjes. Kun je weleens hebben zo nu en dan. Mag toch wel? :)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaren Cuptasters hier...?

Berichtdoor fransg » wo 07 dec 2016, 21:13

Zeer knap gedaan!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Varia”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten