Groene koffie?

Ben je een moeilijk woord tegen gekomen of wil je meer weten over de techniek van het koffie maken, proeven of drinken? Ontdek het hier!
Gebruikersavatar
RemcovH
Berichten: 3
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 10:04

Groene koffie?

Berichtdoor RemcovH » wo 12 feb 2014, 13:06

Goede middag iedereen,

ik heb afgelopen week ergens een artikel over koffie gelezen en er stond iets over groene koffie en dat die super gezond zou zijn.

Nu weet ik niet veel over koffie, maar ik dacht altijd, dat je groene bonen slechts koopt om ze thuis zelf te branden. In het artikel zeggen ze nu, dat je ook uit groene bonen koffie kunt maken.

Heeft er hier iemand al ervaringen mee? Ik kan me niet voorstellen dat dat lekker is. Misschien weten jullie er meer over? Op wikipedia staat er ook niet zo erg veel over.

Groet,
Remco
avatar gemaakt via www.sp-studio.de

Gebruikersavatar
CarpSafari
Berichten: 425
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 00:53
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Groene koffie?

Berichtdoor CarpSafari » wo 12 feb 2014, 13:31

Gemiddeld 3-4x per jaar word er een 'gezonde' koffie variant aangeboden, leuk voor degene die t bedenkt, om er wat aan te verdienen, ik denk niet dat er koffieliefhebbers zijn, die voor groene bonen drank gaan.

Er staat overigens genoeg op internet, moet je Google eens raadplegen.

https://www.google.nl/search?q=groene+k ... -AbltYHIDw

Gebruikersavatar
RemcovH
Berichten: 3
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 10:04

Re: Groene koffie?

Berichtdoor RemcovH » wo 12 feb 2014, 14:54

Gemiddeld 3-4x per jaar word er een 'gezonde' koffie variant aangeboden, leuk voor degene die t bedenkt, om er wat aan te verdienen, ik denk niet dat er koffieliefhebbers zijn, die voor groene bonen drank gaan.

Er staat overigens genoeg op internet, moet je Google eens raadplegen.

https://www.google.nl/search?q=groene+k ... -AbltYHIDw
Bedankt voor de antwoord! Ik had gewoon "groene koffie" en "groene koffie gezond" bij Google gezocht en alleen maar afslank sites gevonden. Ik vind die niet zo betrouwbaar, omdat ze volgens mij alleen maar hun dieten en producten willen verkopen.
avatar gemaakt via www.sp-studio.de

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Groene koffie?

Berichtdoor R&B » ma 17 feb 2014, 22:49

Ik vind die niet zo betrouwbaar, omdat ze volgens mij alleen maar hun dieten en producten willen verkopen.
Ik denk dat je daar (grotendeels) gelijk hebt. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30


Terug naar “Varia”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron