Gebruik Naked portafilter

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Gebruik Naked portafilter

Berichtdoor Erik82 » ma 01 aug 2016, 11:36

Met deze koffie gaat het niet lukken, heb gisterenavond voor het eerst vers gebrande koffiebonen besteld. Haalde ze altijd bij een speciaalzaak in de buurt deze komen in grote partijen van de leveranciers. Waarschijnlijk zijn ze dan al een maand oud.
Binnenkort maar eens met verse bonen proberen.
Zonder verse bonen is elke poging tot een goede uitloop zinloos.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

@presso
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 21:15

Re: Gebruik Naked portafilter

Berichtdoor @presso » ma 01 aug 2016, 12:34

Om je opv aan te passen heb je in ieder geval deze 4 mogelijkheden:
1. Van Bezzera zijn er aparte setjes verkrijgbaar om je opv op plm 9 bar af te stellen. Onder ander verkrijgbaar bij Casabarista;

2. Als je het uitschroefbare deel van je opv afdicht met teflon tape kun je deze misschien nog een paar slagen verder uitdraaien zonder dat deze gaat lekken;

3. Je laat het huis (T-stuk) van de huidige opv zitten. Je verwijdert het binnenwerk en schroef een opv met een passend bereik op de plek van het uitschroefbare deel;

4. Je vervangt de huidige opv in zijn geheel. Je vervangt deze door een passend T-stuk. In de zijspruit schroef je een opv met een passend bereik. Dit voor het geval je voor 3. geen ruimte hebt.
Als ik wist waar of van welke site ik de onderdelen kan bestellen zodat ik kan zien wat ik nodig heb zou dat handig zijn.

Optie 3 of 4 vind ik wel oké.

In de installatie techniek zijn genoeg websites te vinden waar installatie materiaal te verkrijgen is, zijn er ook van dit soort sites voor koffie machines?
Staan ook de specificaties van de onderdelen op deze websites zoals instelbare druk en diameters van de schroefdraden?
Dit zou me wel helpen met het aanpassen van mijn machine, er hoeft nl niet alleen maar Bezzera onderdelen in mijn machine te zitten.

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Gebruik Naked portafilter

Berichtdoor HanR » ma 01 aug 2016, 17:20

Handel voor consumentenmachines is redelijk afgeschermd, of niet interessant vanwege de kleine markt in Nederland. DR trading, Kafko, Van Pommeren, The Coffee Factory zijn een aantal handelaren voor de consumentenmarkt. Als je op zoek bent naar specificaties kun je het beste bij onze Oosterburen terecht.
EspressoXXl en Bullone Rosso hebben bijvoorbeeld een uitstekende omschrijving (inclusief maattekeningen) bij hun produkten.

Voor jouw probleempje is het iets simpeler. Koop bij de dichtstbijzijnde espressomonteur een opv 1/4".
Deze heeft over het algemeen voor eigen gebruik wel een opv in het door jou gewenste bereik.

Zelf gebruik ik deze:
http://www.devecchigiuseppesrl.com/e-co ... olo=8F0370" onclick="window.open(this.href);return false;

En voor liefhebbers van lagere drukken onderstaande:
http://www.devecchigiuseppesrl.com/e-co ... o=8F037259" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook als je bijvoorbeeld bij Kafko of een plaatselijke reparateur een standaard instelbare opv koopt, kan dit zoals gezegd, uitstekend voldoen. Wat je met een portafiltermanometer aan de groep meet zegt of je goed zit.

@presso
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 21:15

Re: Gebruik Naked portafilter

Berichtdoor @presso » ma 01 aug 2016, 23:45

Hallo HanR,

Bedankt voor je reacktie, fijne sites om het een en ander te zoeken.

De OPV voor lage drukken was ik ook op een engelse site tegen gekomen en staat mij wel aan.
Eens uitzoeken waar ik die kopen kan.

In de omgeving van Venlo heb ik nog geen espresso monteur gevonden. Lijkt mij een zeldzaam beroep.

Weet er iemand een espresso monteur in de omgeving van Venlo ik hoor het graag.


Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron