Roast ED van Caffenation

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
lemonweed
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 20 dec 2017, 23:57

Roast ED van Caffenation

Berichtdoor lemonweed » ma 22 jan 2018, 16:43

Ik ben nieuw in de koffie en ben volop aan het leren.
viewtopic.php?f=17&t=8937

Tot nu toe was ik redelijk in staat een drinkbare espresso te produceren.
Echter met de Roast Ed van Caffenation wil het maar niet lukken, de espresso is of te zuur of te bitter.
De basis is 18gr maling met een extractie tijd van ca 25-30 seconden.
Het veranderen van de maling, dosering hebben niet het gewenste effect.
De grote vraag wat doe ik verkeerd of heb ik een boon te pakken die me gewoon niet smaakt?
Rocket Mozzafiato Evoluzione R PID - Mazzer Mini E (SSP) - La Marzocco Strada VST - Acaia Lunar

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Roast ED van Caffenation

Berichtdoor Pti » ma 22 jan 2018, 16:48

Bonen van Caffenation zijn overwegend zuur, het kan zijn dat de koffie gewoon niet jouw smaak is. En maak je geen zorgen je bent zeker niet de enige.

Espresso
Berichten: 71
Lid geworden op: do 02 apr 2009, 09:14

Re: Roast ED van Caffenation

Berichtdoor Espresso » ma 22 jan 2018, 17:17

Probeer eens 20 gram en wat meer in het kopje tussen de 40 en 50 gram met een doorloop van tussen de 25 en 35 sec. Mits er 20gr in je bakje past.

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Roast ED van Caffenation

Berichtdoor Erik82 » ma 22 jan 2018, 20:12

Caffenation brand erg licht en at geeft fruitige resultaten. Kan ook zijn dat dat gewoon niet je voorkeur geniet. Probeer ook de temperatuur eens 1-2C hoger te zetten om een beter extractie te krijgen.