Nieuwe Webwinkel www.c2cu.nl

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!

Nieuwe Webwinkel www.c2cu.nl

Berichtdoor tova07 op ma 08 maart 2010, 15:32

Op 1 maart jl. hebben wij onze site www.c2cu.nl gelanceerd.

Het idee achter "C2CU | Coffee To Complete You" is ontstaan vanuit een lange zoektocht naar koffie die nét dat beetje extra heeft, vandaar onze slogan "Voor de betere koffie".

Als vrienden van elkaar en genieters van koffie hebben wij inmiddels 110 blends geproefd. Daaruit hebben we voor een vijftal merken gekozen. Deze merken zijn door onszelf en/of door onze omgeving als erg prettig ervaren. Natuurlijk zijn we ons er zeker van bewust dat smaken verschillen, dus het kan best zijn dat jouw favoriete merk (of blend) er niet tussen staat.

Wij bieden de volgende merken aan: Brao Caffé, Bristot, Hausbrandt, Caffé New York en Pellini. Allemaal met een eigen uniek karakter en bij elkaar bieden ze hopelijk voor elk wat wils.Wij leveren koffiebonen, gemalen koffie, ESE servings en Cafeïnevrije koffie.

Deze site hebben we gebouwd om het gemak van de klant te dienen, dus het moet eenvoudig zijn om over de site te navigeren en je koffie te bestellen.

Afrekenen kan heel gemakkelijk met behulp van de "One Page Checkout", in één venster alle gegevens invullen en afrekenen. Je kunt zelfs als gast kopen en bent dus niet verplicht om een account aan te maken.

Benieuwd naar onze site? Breng een bezoek aan www.c2cu.nl. Voor opbouwende kritiek kun je ons bereiken via info@c2cu.nl.

Tom en Martin
C2CU
tova07

Re: Nieuwe Webwinkel www.c2cu.nl

Berichtdoor SteefM op vr 12 maart 2010, 20:27

Dit soort sites zie ik hier wel vaker langskomen, maar wat ik mij altijd afvraag: hoe zit het met de versheid van de bonen die jullie leveren? Daar zijn veel sites nogal onduidelijk over, en mede daardoor neem ik het 'risico' niet om een andere site dan mijn 'gewone' eens te proberen..
SteefM

Berichtdoor tova07 op zo 14 maart 2010, 13:00

Heel begrijpelijk, ik heb zelf in alle jaren koffie proberen via het Web
(111 brandingen) ook weleens oude koffie gehad en dat is niet leuk. Wij
zijn onze webwinkel begonnen omdat we all vervelende aspecten van koffie
via het web kopen wilde uitbannen, je kan namelijk niet proeven en het pak
in je handen houden. Wij zijn heel streng voor onszelf aangaande de
kwaliteit.

Koffie is zo'n jaar tot anderhalf jaar houdbaar na het branden en de koffie
die wij verkopen heeft deze houdbaarheidsatum. Een jaar tot anderhalf jaar
kakel-vers dus, wij controleren bij ontvangst altijd de data. Omdat wij
klein zijn hebben wij ook geen grote voorraden. We hopen je te zien als
klant.
Mvgr,

Tom de Ridder
C2CU
tova07

Berichtdoor NielsB op zo 14 maart 2010, 22:41

tova07 schreef:Een jaar tot anderhalf jaar kakel-vers dus.

Ik ben bang dat dit niet het antwoord is dat de forumleden graag hadden gelezen.... :cry:
Duetto II, K10, Motta 0,5l, Cafelat Royal, Gene.
NielsB

Berichtdoor nathalia op di 16 maart 2010, 10:04

Is dit een 1 april grap of zo? Een jaar tot anderhalf jaar geleden gebrand en dan wordt het betiteld als kakelvers? Ik mag toch niet hopen dat men dit als kip zonder kop klakkeloos aanneemt. Het is een eitje om een webshop te beginnen, maar het internet is net een grote kippenren: veel kippen, maar weinig onderscheid. Met bovenstaande uitspraak onderscheid je je dus niet. Ik heb niets tegen fabriekskoffies, maar dan wil ik wel weten dat de koffie pas geleden gebrand is. Als dit niet kan worden verzekerd, ga ik voor verse koffie wel naar de plaatselijke brander of bestel ik bij Jan van KoffieKopen.nu want dan heb je pas echt vers gebrande koffie!

Op viewtopic.php?f=23&t=1625&start=0 vind je 26 kleinschalige koffiebranders in den lande. Wellicht een tip?
nathalia

Berichtdoor Spironski op di 16 maart 2010, 11:37

Nee, ik vond die opmerking ook nogal,......ehhh,... opmerkelijk! :?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106, Xpressivo Barista, Gene Café.
Spironski

Berichtdoor tova07 op di 16 maart 2010, 13:50

Sorry voor de ophef, met kakelvers bedoelde ik direct van de fabrikant. De producten zijn gecontroleerd op de THT datum , had niet beseft dat daar gelijk een hetze rondom ontstond.

Tom
C2CU
tova07

Berichtdoor nathalia op di 16 maart 2010, 14:10

Oké Tom, nu is het duidelijk. Ik denk dat veel forumgebruikers niets hebben met een THT-datum, maar liever willen weten wanneer de koffie die in de zak zit gebrand is.

Er zijn fabrikanten die branden een half jaar voor de THT-datum, maar je hebt ook fabrikanten die 2 jaar voor de THT-datum branden. Kortom, een THT-datum is dus weinig zeggend.

Als jullie de koffie inkopen bij de fabrikant/brander, kan je dan wellicht ook de branddatum van de partij navragen?

"Direct van de fabrikant" zegt me overigens ook weinig. Wellicht heeft de fabrikant de koffie 4 maanden geleden in grote hoeveelheden gebrand en heeft hij je nu deze batch van de partij gestuurd. Dan kan jij tegen de klant zeggen dat het net bij de fabrikant is ingekocht, maar wat zegt het dan?
nathalia

Berichtdoor Spironski op di 16 maart 2010, 14:14

Nou ja: "hetze"...?

Ik denk dat veel van de forum bezoekers onderhand wel hebben ondervonden hoe belangrijk verse bonen zijn voor lekkere koffie en een aanzienlijk kortere termijn aanhouden voor hun verse bonen dan anderhalf jaar. Ikzelf drink mijn koffie binnen 2 weken na branding en vind een maand meestal wel de grens.

Dus geen opruiing tegen jullie bedrijf, maar oprechte verbazing en ongeloof. En jullie zijn natuurlijk niet de enigen die deze, in mijn ogen onrealistische, houdbaarheids datum voor koffie aanhouden.
Wellicht kan je nog wat verduidelijken over hoe dat nu precies zit: hoe oud is de koffie die klanten bij jullie kunnen kopen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106, Xpressivo Barista, Gene Café.
Spironski

Berichtdoor SteefM op di 16 maart 2010, 15:48

Eerlijk gezegd denk ik dat bezoekers van koffiepraat niet de doelgroep zijn van deze webshop.

Dit is uiteraard niet mijn bedoeling de shop af te kraken ofzo (daar heb ik verder niets aan natuurlijk), maar als jullie niet 'direct' doorhebben dat met versheid niet de houdbaarheidsdatum wordt bedoeld maar de branddatum, dan eist 'de gemiddelde Koffieprater' waarschijnlijk meer dan jullie te bieden hebben.

Verder natuurlijk wel succes met jullie webshop! :)
SteefM

Volgende

Keer terug naar (Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen