Profitec espresso machines

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
fransg
Contacteer:

Re: Profitec espresso machines

Berichtdoor fransg » do 23 jun 2016, 23:41

Er zijn mensen die het een "bosco groep" noemen maar het is gewoon een zetgroep, niet door Bosco gemaakt maar elders en diverse merken bestellen 'm in een of andere variatie bij dezelfde producent.
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

Bert 619

Berichtdoor Bert 619 » vr 24 jun 2016, 00:15

http://www.rubinetterie-condor.it/erogazione.html" onclick="window.open(this.href);return false;

turboyeast

Berichtdoor turboyeast » vr 24 jun 2016, 15:24

LS,
Het is niet mijn bedoeling om een (figuurlijke) deuk in deze groep te slaan, maar zijn jullie bekend met onderstaande thread op HB?
http://www.home-barista.com/levers/new- ... 67-10.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Samengevat (Paul Pratt):

"The seals don't work
The spring pressure is far too high
The E61 shower screen is not suited to this group
Aside from that the group is great to look at, although as with others that have mentioned it, all mine have serious cosmetic dings and dents".

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Wat je bezit is op weg naar anderen.

Bert 619

Berichtdoor Bert 619 » vr 24 jun 2016, 15:43

Dat is van een ontevreden klant, de groep die hij besteld had was dan ook niet naar behoren in elkaar gemonteerd.
wel zijn er meer die de druk te hoog vinden door de dubbele veer, geven ook aanzienlijk meer druk dan de Profitec pro 800
die 9.5 bar zou geven. ondanks het dezelfde groep betreft.
Laatst gewijzigd door Bert 619 op vr 24 jun 2016, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

turboyeast

Berichtdoor turboyeast » vr 24 jun 2016, 15:53

Dat is ook van een ontevreden klant, de groep die hij besteld had was niet naar behoren in elkaar gemonteerd
Dat gaat alleen over de teflonplaat van de terugslagklep. Paul noemt dat de dichtingen van de zuiger niet opgewassen zijn tegen de -door de dubbele veer- opgebouwde druk.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Wat je bezit is op weg naar anderen.

Bert 619

Berichtdoor Bert 619 » vr 24 jun 2016, 15:57

Die druk is dan ook 14 bar wat Sam (samuellaw178) verbaasde waarom die zo hoog is.
Laatst gewijzigd door Bert 619 op vr 24 jun 2016, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » vr 24 jun 2016, 16:08

http://www.rubinetterie-condor.it/erogazione.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die site is ook lekker up to date!??
NEWS

Come to visit us at HOST in Milan from 18 to 22 October 2013
Gaggia Orione - 1973 - Gaggia Orione 1961 - Compak K8 met doseerschuif
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Bert 619

Berichtdoor Bert 619 » vr 24 jun 2016, 16:12

Klopt.

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » vr 24 jun 2016, 16:21

LS,
Het is niet mijn bedoeling om een (figuurlijke) deuk in deze groep te slaan, maar zijn jullie bekend met onderstaande thread op HB?
http://www.home-barista.com/levers/new- ... 67-10.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Samengevat (Paul Pratt):

"The seals don't work
The spring pressure is far too high
The E61 shower screen is not suited to this group
Aside from that the group is great to look at, although as with others that have mentioned it, all mine have serious cosmetic dings and dents".

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Cheers, TY
Die "showers" zijn daar dus ook niet voor bedoeld, je kan het wel wenselijk vinden of hopen, Paul is een perfectionist, dat is een feit daarentegen zijn de Italiaanse groepen een Massaproduct tegen een dito prijs als je perfectie wil, moet je dat aangeven en de meerprijs willen betalen, Paul zal dus zoals Ludo al aangaf zijn verheerlijkte siliconen ringen willen gebruiken, tja en die zijn dus E61.

Wat de veerdruk aangaat, het blijven Italianen en die zijn net als ik lekker eigenwijs ;-) ze zullen misschien niet de juiste veren voorhanden hebben gehad of een verkeerde levering door die andere Italianen en deze stomweg gemonteerd hebben, ik ben blij met een veerdruk tussen de 6 en 8,5 bar.
Gaggia Orione - 1973 - Gaggia Orione 1961 - Compak K8 met doseerschuif
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » vr 24 jun 2016, 16:30

als je perfectie wil, moet je dat aangeven en de meerprijs willen betalen
Precies. Er is in 99.9% van de gevallen ook helemaal niets aan de hand, maar dan krijg je van die zenuwenlijers die met hun shitcamera's op de macro stand en met strijklicht de geringste oneffenheid tot dramatische proporties vergroten in super contrast en daar gaan ze zich dan over opwinden in plaats van koffie te zetten.

Ik vind dat erg zielig. Vaak zijn het oude lullen die geen zak meer te doen hebben, door hun vrouw op de kop worden gezeten en zich dan op een forum als 'expert' of 'uitvinder' proberen te profileren door anderen de les te lezen.

Ik bedoel dat niet negatief, juist respectvol naar 'senior citizens' toe. We zijn immers allemaal oud geweest, of gaan dat nog worden. Erg knap dat ze zoveel toewijding tonen. Dat ik het flapdrollen vind is natuurlijk zeer subjectief.
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”