de beste espresso voor vakantie

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor bobbee » do 05 apr 2018, 07:37

Hmmm, uiteraard is het een plastic ding maar volgens mij is hij ook flink aan de tand gevoeld...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

jan_manopresso
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 19 mar 2018, 16:57
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor jan_manopresso » do 05 apr 2018, 08:08

Gebruik hem zelf al geruime tijd zonder problemen en dat geldt ook voor de kleine gebruikersgroep die Manopresso nu heeft.
Toch interessant om de grenzen van het apparaatje te ontdekken.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor bobbee » do 05 apr 2018, 11:02

Ja, de lange termijn moeten we nog afwachten. Hopelijk iets langer dan 2 jaar
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor GuidovW » do 05 apr 2018, 12:39

:shock: oei, beetje jammer inderdaad. Dan was deze traveling van korte duur. Kan het te maken hebben met het feit dat je de pomp uit elkaar gehad hebt? Dit is niet een veertje wat zomaar naar buiten zou moeten springen...

Hopelijk slaagt je reparatie poging, maar de geur test kunnen we nu wel vergeten zeker. :?
Dat denk ik niet: het pompsysteem heb ik niet gedemonteerd.
Na het in elkaar zetten heb ik weer een aantal malen gebruik van het apparaatje gemaakt voordat dit gebeurde.

Ik moest ineens veel kracht zetten, voorafgaand aan het naar buiten komen van het veertje.
Het boven- en onderventiel heb ik te pakken kunnen krijgen, het veertje zit nog klem in het buisje.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor GuidovW » do 05 apr 2018, 12:45

Gebruik hem zelf al geruime tijd zonder problemen en dat geldt ook voor de kleine gebruikersgroep die Manopresso nu heeft.
Toch interessant om de grenzen van het apparaatje te ontdekken.

Ik denk dat ik de koffie toch te hard heb aangedrukt met het maatschepje.

Het is verse koffie, 100% Arabica, 5 dagen geleden gebrand en de eerste keer dat ik het in de Manopresso probeerde.
Voor het geval dat kan uitmaken...

Gr, Guido
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor bobbee » do 05 apr 2018, 13:01

Gebruik hem zelf al geruime tijd zonder problemen en dat geldt ook voor de kleine gebruikersgroep die Manopresso nu heeft.
Toch interessant om de grenzen van het apparaatje te ontdekken.

Ik denk dat ik de koffie toch te hard heb aangedrukt met het maatschepje.

Het is verse koffie, 100% Arabica, 5 dagen geleden gebrand en de eerste keer dat ik het in de Manopresso probeerde.
Voor het geval dat kan uitmaken...

Gr, Guido
Te fijn gemalen zou ik dan eerder denken. Dan verstopt het, druk bouwt op enzovoort...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

jan_manopresso
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 19 mar 2018, 16:57
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor jan_manopresso » do 05 apr 2018, 13:36

Komt op mij ook over alsof de koffie te fijn gemalen is. Overigens kan te hard aandrukken ook ervoor zorgen dat je zwaar moet pompen, maar wat je zegt: het blijft een kunstof machientje, dus als je veel kracht moet zetten dan forceer je de boel.

Erik82
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor Erik82 » do 05 apr 2018, 13:44

Ook hier geldt dat tampen niks uit gaat maken. Een mens heeft bij lange na niet de kracht die 8-9 bar vervolgens op de puck los gaat laten. Of je dus met 5 of 50KG druk gaat zetten maakt niks uit behalve dat je wellicht meer koffie in het filter kan krijgen dan wenselijk is door een iets grotere compressie.

Enige optie is te fijn gemalen maar een handige ontwerper had dat kunnen voorzien. Elke boon vereist een andere maling dus zelfs als je je maler goed hebt staan voor de ene boon kan deze alsnog veel te fijn staan voor de volgende boon.Dit zou het apparaat niet kapot moeten maken want dat is echt een grove ontwerpfout. Er had een soort overdurkventiel op moeten zitten om ervoor te zorgen dat dit niet kan gebeuren. Terug naar de tekentafel en ervoor zorgen dat de V2 op deze punten verbeterd is.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 416
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor Barista74 » do 05 apr 2018, 13:47

Komt op mij ook over alsof de koffie te fijn gemalen is. Overigens kan te hard aandrukken ook ervoor zorgen dat je zwaar moet pompen, maar wat je zegt: het blijft een kunstof machientje, dus als je veel kracht moet zetten dan forceer je de boel.
Ik denk dat het veertje niet helemaal goed heeft gezeten bij het monteren na het schoonmaken. Mijn eerste poging met espressomaling en stevig aandrukken, leidde ertoe dat hij helemaal geen druk opbouwde, omdat het water niet doorgevoerd kon worden door het filter. Misschien even opnieuw het filter loshalen en in elkaar zetten?
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: de beste espresso voor vakantie

Berichtdoor bobbee » do 05 apr 2018, 14:50

Maar als je dan stug doorpompt kan het misschien stuk gaan. En 9 bar? Tsja, het is geen espressomachine maar een poging er 1 na te bootsen. Verwachten we niet teveel van dit apparaatje...het is wat het is.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron