Amsterdam Coffee Festival 2022

Alles wat je kwijt wilt of te weten wilt komen op het gebied van koffie-evenementen.
Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Amsterdam Coffee Festival 2022

Berichtdoor Ypuh » za 01 apr 2023, 19:07

Gijs ontmoet? Of ben je er zelf vol van?
Was met Gilleko daar en je twee collega's van Little Roastery hebben ons laten spelen met de San Remo espressomachines en malers omdat we nogal enthousiast waren. Zelf was ik het meest onder de indruk van de Faema Faemina. Zo'n Sanremo X One was gaaf, maar er gaat niets boven een Etzmax voor thuis :mrgreen:.

Bij Victoria Arduino hebben we nog een demo gekregen van de PureBrew Technology die niet beschikbaar is op consumenten machines. In plaats van een pressure profile worden 2 pompen om-en-om iedere paar seconden geactiveerd, wat een totaal andere/zachtere smaak opleverde dan de normale 9 bar shots. Samen met Gravitech (output wordt gemeten door ingebouwde weegschaal) en volumetrische instellingen, wordt de espresso beleving dan helemaal next-level.

Probeer er iets over terug te vinden online, maar zie die feature nog nergens staan (het is niet die thee of filterkoffie Brew-versie, maar werd gebruikt voor espresso): https://www.victoriaarduino.com/blackeaglemaverick/
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Amsterdam Coffee Festival 2022

Berichtdoor gilleko B. » za 01 apr 2023, 19:24

Ja dat pulseer gedoe was buitengewoon smaak bepalend, maar zit niet op de Eagle one. Die Faema Faemina met reservoir aan de voorkant en mogelijkheid verhoging driptray zodat het kopje hoger komt is simpel maar slim.




Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Amsterdam Coffee Festival 2022

Berichtdoor omeCo » za 01 apr 2023, 19:37

Leuk om te lezen. Ik zal komende week nog wel wat verhalen horen. Wij werken nu met een SAN Remo ZOE en mogelijk wordt die in de zomer vervangen door een San Remo Café Racer of een F18.
Ik zou een Napoli wel leuk vinden maar ik ga daar niet over.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Amsterdam Coffee Festival 2022

Berichtdoor gilleko B. » zo 02 apr 2023, 13:51

Heel dik apparaat. Ik ken iemand die er niet over op kan houden…..
Ik was erg onder de indruk, iedereen liep naar die espressomachines, maar dit ding, ook de binnenkant, de manier hoe de bonen intern getransporteerd worden, 98mm verticaal geplaatste maalschijven, grind by weight, RPM instelbaar, maalschijven instelbaar, grootte maalsel in eenheden mu etc. prachtig. De LM Micra huksiefrummel klein. San Remo heel erg aanwezig. Allen Ome Co was er niet.

Afbeelding
Ik had jou en anderen graag ontmoet maar ik was bang dat het te druk zou zijn voor me. Teveel prikkels. Dat is echt niet prettig.
Ik begrijp dat wel, er zaten de gehele avond blinkende machines in mij, die prachtige SanRemo X one, Slayers, Synesso's, veel mensen etc. Zu viel aufgespeichert. Nu een beetje weg uit mijn hoofd. Heb niets gezien waarvoor ik mijn huidige spullen weg zou doen. Ja die Sanremo X one molen was wel indrukwekkend. Dat ding weegt geloof ik 35kg. Maar ja, ca. €6.000,-- voor een maler is wel erg veel van het goede.

Afbeelding




Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron